Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger et bra program for å analysere nettverkstrafikken, har problemer med noen som får nettverket til å knekke helt sammen, til tross for en fiber linje på 20/20 og 2 stk 16MB adsl linjer med load balancing

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg trenger et bra program for å analysere nettverkstrafikken, har problemer med noen som får nettverket til å knekke helt sammen, til tross for en fiber linje på 20/20 og 2 stk 16MB adsl linjer med load balancing

wireshark, noe av det beste som er billig.

Skrevet

wireshark, noe av det beste som er billig.

wireshark, har vel byttet navn til etheral? har i hvertfall prøvd å laste ned etheral men setup fila er korrupt :s uansett hvor jeg laster ned fra.

Har sjekket loggen på brannmuren og der var den endel (d)dos angrep og noen bufferoverflow greier der, men den viser jo bare ip'adressen til hotspot gatewayen, så kom ikke langt der med å finne ut hvem som foråsaker nettverkstullet :(

Gjest member-1768784
Skrevet (endret)

-

Endret av member-1768784
Skrevet

Hvis ønsket er å se hva slags trafikk det er som spiser opp all trafikken vil jeg anbefaler WireShark. Dersom du ønsker å finne ut hvem som generelt bruker mye trafikk vil jeg anbefale MRTG, gitt at du har SNMP-capable switcher.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...