Gå til innhold

Ikke innkallt, fortsatt mulighet?


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg går å venter i spenning og sjekker postkassa mi som psykisk forstyrret person i frykt for at jeg skal få det brevet som vil ødelegge for alle planene mine.

 

I vennekretsen og folk jeg har snakket med så har alle som skulle/burde fått innkallelse fått det.

 

Jeg er tjenestedyktig men sa at jeg ikke ønsket militæret pga lærlingstid i bedrift som starter nå til høsten. Sersjanten sa det var ca. 50% kjangs for at jeg ble kalt inn.

 

Er det fortsatt en realistisk mulighet for at jeg får innkallelsen min dette året? Evt. noen andre som har opplevd å få innkallelsen sin 1-2 uker etter alle andre?

 

Takker for svar :)

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg går å venter i spenning og sjekker postkassa mi som psykisk forstyrret person i frykt for at jeg skal få det brevet som vil ødelegge for alle planene mine.

 

I vennekretsen og folk jeg har snakket med så har alle som skulle/burde fått innkallelse fått det.

 

Jeg er tjenestedyktig men sa at jeg ikke ønsket militæret pga lærlingstid i bedrift som starter nå til høsten. Sersjanten sa det var ca. 50% kjangs for at jeg ble kalt inn.

 

Er det fortsatt en realistisk mulighet for at jeg får innkallelsen min dette året? Evt. noen andre som har opplevd å få innkallelsen sin 1-2 uker etter alle andre?

 

Takker for svar :)

 

Ring vpv på 03003. Hør med dem, og si at du vil inn i Hæren, ikke sjø

Lenke til kommentar
Ring vpv på 03003. Hør med dem, og si at du vil inn i Hæren, ikke sjø

Kanskje jeg skal gjøre det, er ikke sånn at "oi ja jeg sender deg innkallelse nå jeg" om jeg ringer dem?

 

Du får vel utsatt førstegangstjeneste til etter lærlingtiden også.

Hvilket fag skal du være lærling i?

Ambulansefag

Lenke til kommentar

Hos meg tok det ca 2 år før jeg fikk et brev om at de ikke hadde behov for meg, fikk ingen beskjeder eller noe i mellomtiden.

Ikke tok jeg sjansen på å ringe dem heller.

Jublet høyt når jeg fikk bekreftet at jeg slapp.

 

Men jeg hadde dog søkt om siviltjenste, og fått det innvilget, men ble aldri tildelt noe å gjøre (hørte aldri noe etter å ha fått brev om at siviltjenesten var innvilget)

Lenke til kommentar
Blir du 18 i år? Om du får innkalling så søker du om utsetjing på grunn av læretida, det går heilt fint.

Blir 19 i år. 89-modell

 

Lærlingetid er gyldig grunn for utsettelse.

 

Jeg søkte om utsettelse grunnet det, og fikk det med en gang.

Så flott, da satser jeg på at ting er i skjønneste orden og lar livet gå videre i mitt planlagte løp frem til et evt. brev dukker opp.

Lenke til kommentar
Kanskje jeg skal gjøre det, er ikke sånn at "oi ja jeg sender deg innkallelse nå jeg" om jeg ringer dem?
Jeg har hørt at du ikke bør la dem høre fra deg, men skal ikke si noe sikkert...

Jeg var lærling når jeg var på sesjon, så da ble det utsatt, fikk da beskjed om at jeg skulle inn etterpå, hørte ikke noenting, så jeg gikk påbygg, sommeren før jeg staret på høyskolen ringte VPS og spurte hva de hadde planlagt, ingenting fikk jeg beskjed om. Til påsken året ettter (altså i fjor) fikk jeg så varsel om innkallelse, den ble dog utsatt pga høyere studier som jeg er midt i.

 

Ganske irriterende at det skal variere såpass med info, hadde gjort ting mye lettere om jeg ble innkalt -før- jeg startet på høyere utdanning, siden jeg nå risikerer å havne i førstegangstjenesten som nyutdannet. Noe som ikke er for optimalt når jeg da er utdannet utvikler, mistenker at det jeg har lært fort detter litt ut av hodet om jeg må bruke et år på ikke-relaterte saker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...