Gå til innhold

Hvilken av disse hd bør jeg velge.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sata2 og Sata-300 er det samme. (kjært barn har mange navn :p)

I den prisklassen så ville jeg nok valgt denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343054

Den har en svært god kombinasjon av mye plass og høy hastighet.

Den er faktisk nesten like rask som Raptoren, og kan faktisk danke den ut i visse "grener". Grunnen til dette er at den har en tetthet på platene som tilsvarer 1TB (250GB finnes fysisk, men har blitt utelatt) og dette gjør at den ikke trenger å snurre like raskt som Raptoren for å lese/skrive informasjon.

Den har også dobbelt så mye cacheminne, og jeg vilel tro den støyet mindre. En meget god harddisk. (som jeg faktisk ble så overrasket ovet at jeg antageligvis kommer til å kjøpe den i løpet av dagen)

Endret av andrull
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)
Den har en svært god kombinasjon av mye plass og høy hastighet.

Den er faktisk nesten like rask som Raptoren, og kan faktisk danke den ut i visse "grener". Grunnen til dette er at den har en tetthet på platene som tilsvarer 1TB (250GB finnes fysisk, men har blitt utelatt) og dette gjør at den ikke trenger å snurre like raskt som Raptoren for å lese/skrive informasjon.

Den har også dobbelt så mye cacheminne, og jeg vilel tro den støyet mindre. En meget god harddisk. (som jeg faktisk ble så overrasket ovet at jeg antageligvis kommer til å kjøpe den i løpet av dagen)

Det der stammer vel fra det som ble proklamert ved lanseringen, og har vist seg å ikke svare opp til forventningene i det hele tatt?

(faktisk ganske forbannet på Samsung, siden jeg utsatte diskkjøp i månedsvis i vente på den møkkamodellen 1tb)

Endret av captain_obvious
Skrevet

Utdyp gjerne dine utsagn. Ettersom det høres ut som du mer eller mindre mener dette er er så horribelt kjøp at det må være en kjempetabbe å gå for den.

Testene viser jo noe helt annet, og ytelsen/lydnivået har jeg jo selv personlig testet, og er bedre enn noe annet jeg har sett. At den er et hakk dårligere på aksesstid enn raptoren som koster mye mer, bråker mye mer, støyer mye mer, og ikke gir særlig god lagringsplass, (for å si det mildt) så ser jeg ikke på det som noe argument.

Jeg og et par venner av meg har kjøpt disken og er storfornøyd.

Mye raskere enn min forrige 500GB Seagate 7200.10, bråker/knirker mindre enn noen annen harddisk. (dog lager den mer vibrasjoner, men dette kan jo lett dempes, og er derfor mer fordelmessig enn "knirking" som er vanskelig å ikke legge merke til)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...