Gå til innhold

Tråden om post-apokalyptiske filmer


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yes! Da er første anmeldelsen av The Road i boks, og dette høres mildt sagt fantastisk ut. Boken var utrolig bra, og nå høres det jaggu ut for at man har klart det mesterstykke å få til en vellykket adapsjon. :dribble:

 

Move over Transformers, Star Trek & Terminator. I år er det kun én film som gjelder, og det er denne!

 

the-road-01368.jpg

 

Les anmeldelsen HER

 

Jeg spår at Oscarnominasjonene kommer til å hagle over denne.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Jeg likte ikke helt actionfokuset - det ble litt vel hesblesende i forhold til det inntrykket jeg fikk fra å ha lest boken.

Det er bare å håpe at man har pumpet opp trailern for å lure inn massene, og at filmen som helhet beholder det mer ettertenksomme preget til boken.

 

En annen ting jeg ikke likte var at man i starten av trailern referer til ulike katastrofescenarioer, mens det i boken forble ubesvart hva som hadde forårsaket det hele.

 

Når det er sagt, må jeg si at man har lykkes bra i å fange den dystre, grå og triste atmosfæren som skildres i boken. Det kunne kanskje vært gjort enda mørkere, men så langt ser det slett ikke verst ut.

Lenke til kommentar
Er det duket for en renessanse for post-apocalytiske filmer?

Tenker på "store" utgivelser som "The Road" og "The book of Eli" som kommer snart.

Ja, Endetiden er jo som kjent ikke langt unna nå, så det er helt naturlig at filmskaperne interesserer seg for denne kommende virkeligheten.

Lenke til kommentar
Ja, Endetiden er jo som kjent ikke langt unna nå

 

Endetiden har vært spådd i ihvertfall 2000 år, og er som vanlig bare sprøyt.

Så du har altså ikke laget deg en underjordisk, atombombesikker bunker fylt med hermetikk og skytevåpen? Nå når Endetiden står rett for døren, bør du vite at det kan komme til å kose deg dyrt. Nei, du bør nok se mer PA-film slik at du kan forberede deg bedre på framtiden din...

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Er nok ingen tvil om at verden engang vill bli slik som i filmene her. Virker egentli ganske spennede og!

Ja, for oss som har og kan behandle skytevåpen samt vet å overleve Monsen-style blir det morsomt. For dere andre blir det nok ikke fullt så gøy... :!:

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...