Gå til innhold

Mister bildet når skjermen slåes av og på


Anbefalte innlegg

Har et Radeon HD 3470 koblet opp mot en 42" LCD-TV med DVI-HDMI kabel. Bruker nyeste Catalyst 8,2 driver. Dette fungerer strålende på alle mulige måter, med et betydelig unntak. Når jeg bytter inngang på tv-en eller slår denne av og på, får jeg ikke bildet tilbake fra PC-en. Hvis jeg fjernstyrer maskinen med VNC og endrer for eksempel oppløsning, returnerer bildet med en gang.

 

Leser at dette er et normalt problem i Vista, men da som oftest i forbindelse med hvilemodus og ikke ved å slå skjermen av og på. Har testet Catalyst 8,1 og med HDMI-HDMI kabel uten bedring.

 

Noen som aner hva som kan løse dette? Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et Radeon HD 3470 koblet opp mot en 42" LCD-TV med DVI-HDMI kabel. Bruker nyeste Catalyst 8,2 driver. Dette fungerer strålende på alle mulige måter, med et betydelig unntak. Når jeg bytter inngang på tv-en eller slår denne av og på, får jeg ikke bildet tilbake fra PC-en. Hvis jeg fjernstyrer maskinen med VNC og endrer for eksempel oppløsning, returnerer bildet med en gang.

 

Leser at dette er et normalt problem i Vista, men da som oftest i forbindelse med hvilemodus og ikke ved å slå skjermen av og på. Har testet Catalyst 8,1 og med HDMI-HDMI kabel uten bedring.

 

Noen som aner hva som kan løse dette? Alle tips mottas med takk.

 

Det er vel en sånn hurtigtast for dette på pc-en som du må bruke?

Blir på samme måte som når du slår av og på en prosjektor, den får ikke automatisk tilbake bildet fra pc-en.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Skal vel ikke være nødvendig med noen hurtigtast, da dette er en stasjonær som kun er koblet mot èn skjerm. Denne feilen oppstod i forbindelse med innstalleringen av HD 3470 kortet. Oppgraderte da fra XP til Vista i samme slengen. Så dette må være enten Vista eller driverrelatert. Hvis jeg avinstallerer hele Catalyst-pakka og kjører helt uten driver på lav oppløsning, forsvinner problemet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...