Gå til innhold

Hafslund Vektere som blir eid på nsb-tog


Flimzes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig? Og hvorfor anklage folk for å henge ut trådstarter? Gutten sier at Hafslund vekterene ble eid på nsb toget, og forklarte i detalj med noe rotete førstepost, og folk trekker konklusjoner.

Kan godt hende at vekteren ikke var service innstilt, og tro meg jeg liker heller ikke personer i service yrket som tydelgvis har lagt igjen humøret hjemme.

 

Var kommentarene unødvendig? Oh yes, om mannen forsørget en familie på 12 , og ikke hadde råd til politiskolen, hadde du da slengt den kommetaren etter han? Oppfør deg mot andre som du vil andre skal oppføre seg mot deg, det hadde krevd latterlig mindre av deg og bare ta ned bena dine, og sittet i normal sittestilling, siden dette da er normal folkeskikk.

 

Og før du trekker argumentet "du var ikke der" , nei men jeg jobber med det du ga meg som da var førstepost.

Vektere kan være skikkelige drittsekker ja, men prøv å sett deg i deres situasjon, de blir sett ned på og latterligjort fordi de er blåbærpoliti, de må hanskes med dritt som fulle mennesker, bråkmakere som lager helvete og unger/ungdom som lager kvalme.

Lenke til kommentar

Oppførsel til trådstarter:

 

-Utrolig barnslig

-Frekk

-Patetisk

 

Og sist men ikke minst, tar turen inn på et forum pga opplagt dårlig samvittighet, trenger trøst i form av sympati. Hvorfor gikk du ikke heller til din mor?

 

Du har ingen rett til å rakke ned på jobben til vekteren. Han er der for å tjene til livets opphold. Mennesker som deg ødelegger hverdagen hans. Fikk du en god følelse når du gjorde dette?

 

SKJERP DEG!

Endret av Hondaen
Lenke til kommentar
Oppførsel til trådstarter:

 

-Utrolig barnslig

-Frekk

-Patetisk

 

Og sist men ikke minst, tar turen inn på et forum pga opplagt dårlig samvittighet, trenger trøst i form av sympati. Hvorfor gikk du ikke heller til din mor?

 

Du har ingen rett til å rakke ned på jobben til vekteren. Han er der for å tjene til livets opphold. Mennesker som deg ødelegger hverdagen hans. Fikk du en god følelse når du gjorde dette?

 

SKJERP DEG!

 

du rakker jo ned på trådstarter :p.. sier at han er utrolig barnslig, frekk og patetisk??

 

det du sier der er like patetisk som det trådstarter gjorde på toget :)

 

om du er så uenig og irritert over trådstarter startet den tråden. hvorfor gidde å komentere det??

 

(jeg sier ikke bare det her til deg, men til andre som sier slemme ord til han :) )

 

 

det rare er at jeg gjør det samme som alle andre :D, er ikke bedre selv. haha

Lenke til kommentar
Oppførsel til trådstarter:

 

Snip...

 

du rakker jo ned på trådstarter :p.. sier at han er utrolig barnslig, frekk og patetisk??

 

det du sier der er like patetisk som det trådstarter gjorde på toget :)

 

om du er så uenig og irritert over trådstarter startet den tråden. hvorfor gidde å komentere det??

 

(jeg sier ikke bare det her til deg, men til andre som sier slemme ord til han :) )

 

 

det rare er at jeg gjør det samme som alle andre :D, er ikke bedre selv. haha

 

Det er jo tross alt et diskusjonsforum. Og når Trådstarter legger ut en slik post, under Gledesutbrudd, ja da blir det reaksjoner! Gledesutbrudd av å oppføre seg som en drittsekk på toget ? Da blir det diskusjon :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har selv opplevd en bussfører som trodde han var veldig tøff. Jeg var på vei mot bussen etter skolen. Når jeg var 200 meter fra bussen hadde andre elever begynt å gå på bussen. Og når jeg var 10 meter unna bussen så han på meg og kjørte. Jeg løp forann bussen og vinka, og når han stoppa gikk jeg mot døra så han kunne sleppe meg inn. Men da bare fortsatte han å kjøre. Dagen etter spurte jeg hvorfor han ikke bare slapp meg på. Og da sa han at jeg var forsein og at jeg hadde veldig lang tid på å gå fra skolen til bussen. Det endte med at han sto der i 5 minutter og kjefta på meg av en eller annen grund, så alle de andre måtte vente.

 

Nå kan det hende at han ikke følte seg så tøff. Men at siden han hadde et bedritent liv, så skal han gjøre så andre får dårlig dager også.

Lenke til kommentar
Har selv opplevd en bussfører som trodde han var veldig tøff. Jeg var på vei mot bussen etter skolen. Når jeg var 200 meter fra bussen hadde andre elever begynt å gå på bussen. Og når jeg var 10 meter unna bussen så han på meg og kjørte. Jeg løp forann bussen og vinka, og når han stoppa gikk jeg mot døra så han kunne sleppe meg inn. Men da bare fortsatte han å kjøre. Dagen etter spurte jeg hvorfor han ikke bare slapp meg på. Og da sa han at jeg var forsein og at jeg hadde veldig lang tid på å gå fra skolen til bussen. Det endte med at han sto der i 5 minutter og kjefta på meg av en eller annen grund, så alle de andre måtte vente.

 

Nå kan det hende at han ikke følte seg så tøff. Men at siden han hadde et bedritent liv, så skal han gjøre så andre får dårlig dager også.

Kan godt skjønne at han kjørte dersom du dassa bortover og forventet at bussen skulle stå og vente på deg, uten at du gadd å ta deg bryet med å få opp farta litt.

Lenke til kommentar

Ja, for hvis han hadde reist 5 sekunder seinere hadde jo han fått sparken. Men han som kjørte bussen da er sur hele tia. En gang så var det noen som trykka på stopp knappen på kødd. Da gikk han ut av bussen og begynte å røyke, for det hadde han tid til.

Lenke til kommentar
Ja, for hvis han hadde reist 5 sekunder seinere hadde jo han fått sparken. Men han som kjørte bussen da er sur hele tia. En gang så var det noen som trykka på stopp knappen på kødd. Da gikk han ut av bussen og begynte å røyke, for det hadde han tid til.

 

Og ? Hadde sikkert gjort noe lignende jeg også. Jeg tipper at kødding med stoppknappen ikke er et engangstilfelle. Kort og greit, busssjåfører må kjøre på en masse "moroklumper" som skal herje og kødde på bussen. Har full forståelse for at de kjører fra etternølere, og blir sint på de som herjer på bussen.

 

Men så skal det sies at det finnes veldig hyggelige busssåfører også :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har vært på jobbintervju hos Securitas engang, som student.

 

De er ganske kjipe og tror de faktisk er politi. De var også veldig opptatt av at folk oppfattet dem som "offisielle personer", derfor måtte man være ekspert på førstehjelp siden det var det folk forventet av en med uniform om de skjedde en ulykke på vei til jobb.............

 

De har m.a.o et stort ego.

 

Må bare svare på denne!

 

Jeg regner med at du ikke fikk jobben. Jeg jobber i Securitas, og ingen i Securitas ser på seg selv som politi selv om vi til tider bli pålagt politiets oppgaver både av publikum og av politiet selv. For vektere som jobber "public", altså ute på gata i uniform, er det viktig å kunne førstehjelp. Ved en nødsituasjon, så stopper alle opp og ser på han med refleksbuksa og stripene på skulderklaffen, uansett om han er politi eller "bare" vekter. Jeg har selv opplevd å yte førstehjelp mange ganger, så jeg vet hva som skjer.

 

Hvordan du klarer å konkludere med at vi har et stort ego etter din fantastiske gjenfortelling, blir jeg ikke helt klok på.

 

Ha en fin dag! :-)

Lenke til kommentar
I dag (lørdag) var jeg og noen kompiser på kino. Vi tok toget hjem kl 22:36, og når toget kom inn på stasjonen. Vi gikk på toget, men siden dette er første stasjon i en togrute så ble vi stående der. Så jeg setter emg godt tilrette i en "seksseter", og en av kompisene mine setter seg på andre siden (Resten satt i vogna ved siden av, men jeg kunne se de gjennom vognskilelt (man kan gå gjennom vognene). Jeg ahr beina sånn at det ene beinet er på gulvet, og det andre beinet har leggen over en stol, og det andre lener med oversiden av skoen, på undersiden av setet (oppbrettseter). Så kommer nevnte vektere forbi. Jeg kan jo nevne samtalen (Husk at min hukommelse ikke er av den 100% presise, så noen rodformuleringer og rekkefølge kan være litt vareirende fra virkeligheten, men jeg har ikke overdrevet noe):

 

Jeg smiler til den ene vekteren, som ser på meg med forakt og går med beina en halv meter fra hverandre og en morsk positur (sett for mange amerikanske filmer). Så jeg kommenterer til han kompisen min: Det der er de som ikke fullførte eksamen på politihøyskolen. Vekterne kommer tilbake og sier, som en dødstrussel, ta ned beina fra setet. Jeg som tar toget hver dag har snakket med konduktørene om de spesifike reglene, og vet at jeg ahr mitt på det tørre, og svarer bråkkjekt: Nei. Ta ned beina fra setet! Nei! Ta ned beina fra setet! Nei! Ta ned beina fra setet! Nei! Vanskelig å høre eller, ta ned beina fra setet. Jeg tar ned beinet 10cm, og han sier: Var det så jævlag vanskelig å høre etter? Ja. Skal jeg kaste deg av eller? Nei. Også går de. Jeg tar umiddelbart beinet opp igjen, hvorpå jeg begynner å få latterkrampe og bare ler og de kommer tilbake. Er det vanskelig å høre eller, ta ned beina fra setet. Nei, jeg har ikke skoen oppe i setet, jeg har allerede snakket med konduktører om dette flere ganger enn deg, føttene er ikke i setet. Resultatet er at de går. Så sa jeg til kompisen min. Du skulle sett jeg var på svinesund, og der var de like ille som her, hundepatruljen gikk rudnt og sjekket at alt var i orden. Vekterne kommer merkelig fort tilbake, og han ene spør. Du synes dette er morsomt du? Ja. Han andre sier: Hvorfor er du så frekk? Jeg liker ikke oppsynet ditt, og du er ikke særlig hyggelig selv heller. Jeg sier videre: Kanskje du skal være litt hyggeligere, jeg betaler tross alt lønna di. Jeg betaler skatt til staten, og togbiletten til nsb, hvem du nå jobber for. Så uansett så er du stuck med meg som din lønnebetaler. NSB er min kunde, svarte han, og gikk mot døra. Rett før han smelte den igjen ropte jeg etter: Ja, og hvem betaler nsb? Han smalt igjen døre og gikk. Konduktøren kom forbi, og jeg fortate han situsjonen, og han sa at han skulel snakke med dem. Han hadde åpenbart overhørt, for han hadde vansker med å holde latteren inne når han sa at han skulle snakke med dem. De kom forbi igjen, og han ene, helt rød i trynet sa: Hold kjeft. Jeg sa tilbake, Hold kjeft selv, eller nei, du har ikke noe mer jeg kan le av. De stod ikek så langt unna når jeg sa til kompisen min, ja det her er noe å fortelle ungene: Jeg var på jobb med min overmektige autoritet i dag, og så ble jeg så jævlig eid av en som så ut som om han var 15, som bare lo av meg uten at jeg kunne gjøre noe mot det. Jeg snakket igjen med konduktøren når jeg gikk av (han hadde fortsatt latterkrampe), og han sa at de påsto at jeg hadde beinet langt opp på setet. Han så jo selv hvordan jeg satt, og han bare nikket til meg. Så sa vi god kveld til hverandre. Trenger jeg å nevne at han kompisen min som satt ved siden av lo så han grein. Og de som satt i den andre vogna løp fram til meg (de skulle av på samme sted), og holdt på å le seg i hjel og spurte hva jeg egentlig hadde sagt til vekterne som så så jæææævla sure ut. Ingen av de troded på halvparten av det jeg sa før kompisen min kunne bekrefte alt.

 

Jeg fikk kveldsunderholdning, som gjorde opp for den kjedelige filmen (ulvenatt), og de kommer til å være pissed resten av natta.

 

Tror de virkelig så høyt om seg selv? Men jeg klager ikke, jeg må bare ta toget oftere på kjedelige lørdagskvelder :D

 

Si gjerne i fra om hva dere synes, var jeg urimelig, eller dem. Var ikke den siste "hold kjeft" kommentaren unødvendig? Hele denne episoden kunne vært unngått om ikke vaktene hadde sett ned på meg når de gikk forbi, og om de hadde smilt tilbake, eller i hvert fall ikke sent meg dødsblikekr, så hadde dette aldri skjedd.

 

Jeg skal også nevne at jeg rett og slett misliker folk som tror de er gud p.g.a uniformen, og kobler ut hjernen på vei til jobben hver dag (noe som er grunnen til at jeg var så utrolig frekk, jeg er stort sett ikke særlig frekk til vanlig, og mange bare måpte når jeg fortalte alle kommentarene jeg slang til dem).

 

Hei!

Hva ville du egentlig oppnå med å være ekkel og spydig mot noen som er der for din sikkerhet og trivsel? Jeg har sikkert fått flere hundre slike fjasete kommentarer, gjerne fra unge gutter som skal tøffe seg foran kameratene sine - og jeg kan garantere at vekterne du "eide" ikke gikk sure resten av natta.

 

Jeg skjønner ikke hvor du vil hen med dette innlegget og din opptreden på toget for øvrig, så jeg har litt vanskeligheter for å ta tak i dine andre "poenger", men jeg håper ikke du møter alle andre i samfunnet med samme forhåndsdømming og negative holdning.

Lenke til kommentar

Jeg kan med hånden på hjertet si at det er dårlig oppførsel av trådstarter, men det synes jeg er helt greit hvis det er sant det som han skriver. Vektere er som regel sure, men tho det finnes unntak. Hvis Vekteren ser stygt på deg etter du har smilt til han så er det like ille som baksnakking, for hva gjør du hvis du synes noen er teite,stygge,dumme osv. og du ikke snakker med dem? Jo nettopp, du ser stygt på dem.

 

Så etter min mening så går seieren til trådstarter.

Lenke til kommentar
Jeg kan med hånden på hjertet si at det er dårlig oppførsel av trådstarter, men det synes jeg er helt greit hvis det er sant det som han skriver. Vektere er som regel sure, men tho det finnes unntak. Hvis Vekteren ser stygt på deg etter du har smilt til han så er det like ille som baksnakking, for hva gjør du hvis du synes noen er teite,stygge,dumme osv. og du ikke snakker med dem? Jo nettopp, du ser stygt på dem.

 

Så etter min mening så går seieren til trådstarter.

Med mindre du har hatt erfaringer med noen andre vektere enn de som kastet deg vekk ifra kjøpesenteret så eier ikke argumentet ditt bunn. Og jeg mistet deg helt etter "men tho det finnes unntak" hvor vil du hen?

 

 

Edit: Seieren til idioten som har autoritets problemer? Gratulerer.

 

hurrrraaaaaaa post #100

Endret av neff
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...