Gå til innhold

Hafslund Vektere som blir eid på nsb-tog


Flimzes

Anbefalte innlegg

17åringer med sterke meninger er alltid like morsomt!

For de vet jo alt. Hvordan vi skal løse verdensproblemer, kriger, sultkriser osv.

 

At du absolutt må ha det jævla beinet ditt på det setet er så teit at du burde skamme deg.

Seter er til å sitte på og er ikke laget som benstøtte for prepubertale 17åringer.

Vekteren gjør jobben sin ved å be deg ta ned beina dine. At du svarer som en jævla drittunge tilbake viser jo bare hvem som er idioten i saken her. Du burde fått deg en kilevink og et kurs i folkeskikk.

Du kan være sjeleglad for at du ikke er gammel nok til å ha opplevd gode gamle Concept du. Du hadde nemlig ikke kommet langt med den holdninga di der i gården :)

Btw, følte du deg kul når du fikk vekterne forbanna ? Følte du det som en seier?

Forresten: du betaler ikke lønna til den vekteren. Hafslund Sikkerhet er et privat firma (Riktignok eies majoriteten av Hafslund Strøm av det offentlige). Hadde du turt å si det samme til politiet kanskje? Hvis nei, hvorfor ikke ?

Hadde du sagt til en narkoman som ba deg om en 10er, "Fuck off, jeg betaler trygda di fra før!" ?

Jeg vil tro (og håper) at du svarer nei på det spørsmåla der.

Til neste gang du skal ta tog så har jeg en ting å si: OPPFØR DEG! Og lær deg å respektere andre mennesker.

 

 

Og til dere andre som mener vektere er wannabe-politi osv. Skjerp dere. Jeg personlig har aldri hatt et problem med dem. Det kan kanskje ha noe med at jeg har oppført meg som folk og ?

Kan vedde tolvfingertarmen min på at jeg har snakket med flere vektere enn de aller fleste her inne og. Og tro det eller ei, men de aller fleste er veldig allrighte folk.

Gruppen av tilbakemeldinger deler seg veldig tydelig i to, de som har møtt denne typen vektere, og de som ikke.

 

Og som sagt, nei jeg hadde ikke beinet i setet, men det var vel like vanskelig å lese første gangen jeg har skrevet det, andre gangen, tredje gangen, fjerde gangen, osv...

 

Hva jeg følte når vekteren dreit seg ut og ble sur, underholdning mest.

Du kaller meg prepubertal, jeg kan fortelle at vekteren var ikke mange år eldre enn meg, 20-22 et sted skulle jeg gjette.

 

"Morsomt med 17-åringer med sterke meninger". Er lett å ha sterke meninger om et fasitsvar gitt.

 

 

Så han ba deg da fjerne beinet, som du hadde på gulvet, ned fra setet? makes sense...

Som du selv har sagt så hadde du beinet på setet, men ikke foten. Kan ikke se å ha nevnt foten i mitt forrige innlegg.

Seter er fortsatt til å sitte på, derav navnet sete.

 

Du synes altså det er underholdning å irritere andre mennesker? Da vil jeg mene at min bemerkning om at du er prepubertal treffer spikern på hodet.

De aller fleste vektere er i 20åra. Men det er en stor forskjell på 17 og 20-22. Det skjer en del på de åra vil jeg mene.

 

Jeg har også sterke meninger om fasitsvar. Seter er til å sitte på! Enig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg ser det ut som det er du som er drittungen her som gidder å sløse så mye tid på dette....

 

 

Og det smalt fra en som bruker alle penga sine og skaper kredittgjeld på nettspill? Gratulerer med gevinsten forresten.

Takk :thumbup:

 

Har forresten 100 000,- nå ;)

Lenke til kommentar
17åringer med sterke meninger er alltid like morsomt!

For de vet jo alt. Hvordan vi skal løse verdensproblemer, kriger, sultkriser osv.

 

At du absolutt må ha det jævla beinet ditt på det setet er så teit at du burde skamme deg.

Seter er til å sitte på og er ikke laget som benstøtte for prepubertale 17åringer.

Vekteren gjør jobben sin ved å be deg ta ned beina dine. At du svarer som en jævla drittunge tilbake viser jo bare hvem som er idioten i saken her. Du burde fått deg en kilevink og et kurs i folkeskikk.

Du kan være sjeleglad for at du ikke er gammel nok til å ha opplevd gode gamle Concept du. Du hadde nemlig ikke kommet langt med den holdninga di der i gården :)

Btw, følte du deg kul når du fikk vekterne forbanna ? Følte du det som en seier?

Forresten: du betaler ikke lønna til den vekteren. Hafslund Sikkerhet er et privat firma (Riktignok eies majoriteten av Hafslund Strøm av det offentlige). Hadde du turt å si det samme til politiet kanskje? Hvis nei, hvorfor ikke ?

Hadde du sagt til en narkoman som ba deg om en 10er, "Fuck off, jeg betaler trygda di fra før!" ?

Jeg vil tro (og håper) at du svarer nei på det spørsmåla der.

Til neste gang du skal ta tog så har jeg en ting å si: OPPFØR DEG! Og lær deg å respektere andre mennesker.

 

 

Og til dere andre som mener vektere er wannabe-politi osv. Skjerp dere. Jeg personlig har aldri hatt et problem med dem. Det kan kanskje ha noe med at jeg har oppført meg som folk og ?

Kan vedde tolvfingertarmen min på at jeg har snakket med flere vektere enn de aller fleste her inne og. Og tro det eller ei, men de aller fleste er veldig allrighte folk.

Gruppen av tilbakemeldinger deler seg veldig tydelig i to, de som har møtt denne typen vektere, og de som ikke.

 

Og som sagt, nei jeg hadde ikke beinet i setet, men det var vel like vanskelig å lese første gangen jeg har skrevet det, andre gangen, tredje gangen, fjerde gangen, osv...

 

Hva jeg følte når vekteren dreit seg ut og ble sur, underholdning mest.

Du kaller meg prepubertal, jeg kan fortelle at vekteren var ikke mange år eldre enn meg, 20-22 et sted skulle jeg gjette.

 

"Morsomt med 17-åringer med sterke meninger". Er lett å ha sterke meninger om et fasitsvar gitt.

 

 

Så han ba deg da fjerne beinet, som du hadde på gulvet, ned fra setet? makes sense...

Som du selv har sagt så hadde du beinet på setet, men ikke foten. Kan ikke se å ha nevnt foten i mitt forrige innlegg.

Seter er fortsatt til å sitte på, derav navnet sete.

 

Du synes altså det er underholdning å irritere andre mennesker? Da vil jeg mene at min bemerkning om at du er prepubertal treffer spikern på hodet.

De aller fleste vektere er i 20åra. Men det er en stor forskjell på 17 og 20-22. Det skjer en del på de åra vil jeg mene.

 

Jeg har også sterke meninger om fasitsvar. Seter er til å sitte på! Enig?

Så du har ikke låret ditt på stolen du sitter på? Er leggen kanskje også nær stolen av og til?

Det ble jo enda vanskeligere for vekterne når konduktøren sier at det er greit, sammen med alle andre konduktører.

Og du mener at hafslund ikke tar seg betalt for vekterne på alle togene, eller kanskje nsb ikke bruker bilettpengene på vektere.

Du synes også det er en god satsning at man må sette inn eget personell for å forhindre at folk har leggene i setet, spesielt når det er undersiden av setet det er snakk om (ja de var "bretta opp")

 

Unngå også dobbelpost og personangrep. Selv om du har vært heldig å unngå drittsekkvekterne så kanskje andre ikke har vært det.

Lenke til kommentar
Så du har ikke låret ditt på stolen du sitter på? Er leggen kanskje også nær stolen av og til?

Det ble jo enda vanskeligere for vekterne når konduktøren sier at det er greit, sammen med alle andre konduktører.

Og du mener at hafslund ikke tar seg betalt for vekterne på alle togene, eller kanskje nsb ikke bruker bilettpengene på vektere.

Du synes også det er en god satsning at man må sette inn eget personell for å forhindre at folk har leggene i setet, spesielt når det er undersiden av setet det er snakk om (ja de var "bretta opp")

 

Unngå også dobbelpost og personangrep. Selv om du har vært heldig å unngå drittsekkvekterne så kanskje andre ikke har vært det.

 

 

Poenget er ikke hvilken sittestilling man bruker. Men din oppførsel mot vekteren. Du sier selv at det var underholdende å irritere dem. Min erfaring er at man ikke irriterer noen med normal oppførsel. Men jeg var ikke der, og kan derfor kun uttale meg om det du har beskrevet i første innlegg. Og jeg kan ikke si jeg ble mektig imponert over din oppførsel.

 

Selvfølgelig betaler NSB for at Hafslund skal være tilstede på togene. Men det blir for dumt å si at du betaler lønna hans, og at du dermed ikke behøver å ta til deg det han sier. Han betaler skatt, og dermed skolegangen din og. Så...

 

Jeg kan forstå at kontrabeskjeder kan være vanskelige å forholde seg til, men hvorfor ikke bare si "ok" og ta ned beinet? Så bare slenge det opp igjen når han/de har gått? Så slipper du å lage storm i vannglass?

Vil ikke det være en bedre løsning? Evt bare ta ned beinet og la det være nede...?

Lenke til kommentar
Blir jo litt som om jeg blotter rævhølet mitt opp i tryne på vekteren og skriker 'LUFTA ER FOR ALLE!' ...

Nei, blotting er ulovlig, og anses støtende. Å ha beinet inntil en stol er ikke ulovlig. Å stirre surt på folk er ikke særlig hyggelig, min kommentar var ikke særlig hyggelig. Vil si starten går opp i opp. At vekteren skulle oppvise makt han ikke har er ikke min feil.

Lenke til kommentar

Vekterene får en instruks.. Denne handler om hva nsb ønsker at vekterene skal ta seg av. Tydeligvis står det der at de skal passe på at folk har beina på gulvet. At du på død og liv ikke kan oppføre deg er noe du må jobbe med.

Vekteren HAR makt i form av eiers rett. Dvs at han bestemmer som om toget er "hans" eiendom.

 

Er ikke snakk om lovlig eller ei i denne saken, er snakk om vanlig folkeskikk! Hadde jeg vært deg så hadde jeg sluttet å forsvare drittungeoppførselen din..

Lenke til kommentar
Vekterene får en instruks.. Denne handler om hva nsb ønsker at vekterene skal ta seg av. Tydeligvis står det der at de skal passe på at folk har beina på gulvet. At du på død og liv ikke kan oppføre deg er noe du må jobbe med.

Vekteren HAR makt i form av eiers rett. Dvs at han bestemmer som om toget er "hans" eiendom.

 

Er ikke snakk om lovlig eller ei i denne saken, er snakk om vanlig folkeskikk! Hadde jeg vært deg så hadde jeg sluttet å forsvare drittungeoppførselen din..

Du har utrolig sterke meninger uten å ha vært der.

Du som alle andre har ikke besvart spørsmålene mine.

Du som mange andre her har antakeligvis ikke møtt på denne typen vektere.

 

"Vekteren HAR makt i form av eiers rett. Dvs at han bestemmer som om toget er "hans" eiendom." - Bullshit. Ombordansvarlig er ikke en vekter, og ombordansvarlig kom rett etter vekterne, og han lo av diskusjonen.

 

"Tydeligvis står det der at de skal passe på at folk har beina på gulvet" - Det der går nok på topp ti dummeste ting jeg har hørt i dag. Godt mulig det står at man ikke skal ha skoene i setet, som "by the way" er konduktørenes instrukser.

Lenke til kommentar

Nå har det sånn at vekterne er leid inn av eierne, som er sjefen til konduktøren, til å tilse ro og orden på eieren eiendom. At du oppfører deg som et fjortis tilsier at du skaper uro. Det er dermed vekterens jobb å snakke med deg og få deg til å oppføre deg som ett voksent menneske. Eieren har kommet og fortalt vekterselskapet at det ikke skal være bein i setet. Hvis jeg husker riktig så skrev du at du hadde leggen liggende i hjørnet av ett sete. Dette er å ha beinet i setet, og vekteren hadde rett i å faktisk gjøre jobben sin. Konduktøren har her dermed ikke noe å si, da jobben hans er å sørge for at alle har billetten i orden.

 

Men å oppføre seg som ett voksent menneske er tydeligvis utenfor din rekkevidde.

Lenke til kommentar
Nå har det sånn at vekterne er leid inn av eierne, som er sjefen til konduktøren, til å tilse ro og orden på eieren eiendom. At du oppfører deg som et fjortis tilsier at du skaper uro. Det er dermed vekterens jobb å snakke med deg og få deg til å oppføre deg som ett voksent menneske. Eieren har kommet og fortalt vekterselskapet at det ikke skal være bein i setet. Hvis jeg husker riktig så skrev du at du hadde leggen liggende i hjørnet av ett sete. Dette er å ha beinet i setet, og vekteren hadde rett i å faktisk gjøre jobben sin. Konduktøren har her dermed ikke noe å si, da jobben hans er å sørge for at alle har billetten i orden.

 

Men å oppføre seg som ett voksent menneske er tydeligvis utenfor din rekkevidde.

*kremt* ombordansvarlig lo av dem *kremt*

Lenke til kommentar
"Ombordansvarlig" kan tydeligvis ikke reglene, og dermed ikke jobben sin. Kremt så mye du vil, dette er en sak du taper.

Klart han kan reglene, på lik linje med *alle* andre konduktører jeg har snakket med. De vet tydelig hvor grensene går, jeg tar toget hver dag, og det er kun dette ene paret som har vært så lite serviceinstilte (det minste man kan gjøre er å ikke stirre surt i hvert fall).

Og jeg kan si, denne stillingen har jeg, og mange andre jeg kjenner og har sett, sittet i, ingen konduktører har reagert, kun disse to vekterne.

 

Reglene er klare: Skoene skal ikke i setet.

En konduktør jeg snakket med sa at jeg godt kunne ta av meg skoene og ha føttene i setet, men ikke skoene.

Lenke til kommentar

To parter som er sterkt uenig blir sjeldent enige, det er innfallsvinkelen på situasjonen som avgjør hvordan saken utvikler seg. Å begynne å spekulere i dette uten å ha vært der er umulig. Alle som har sagt noe i denne tråden har snakket utifra deres oppfattning av hvordan de tror dette foregikk, det er enkelt og greit tvert umulig å diskutere på fakta i denne situasjonen og samtidig være realistisk.

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Mengden kalorier og bokstaver du ofrer på å forsvare egen handling viser med tydelighet at du har et stikk av dårlig samvittighet, så det er jo enda noe. Om noen år blir du kanskje også voksen nok til å ta til deg Trond Viggos ord om å ”måtte stå for det du sa”, og ikke bare smøre bortforklaringene inn mellom en haug med linjer.

 

 

hvorfor skal alltid de som er fjortisser be andre om å bli voksne?

det er så barnslig,...

Lenke til kommentar
Blir jo litt som om jeg blotter rævhølet mitt opp i tryne på vekteren og skriker 'LUFTA ER FOR ALLE!' ...

Nei, blotting er ulovlig, og anses støtende. Å ha beinet inntil en stol er ikke ulovlig. Å stirre surt på folk er ikke særlig hyggelig, min kommentar var ikke særlig hyggelig. Vil si starten går opp i opp. At vekteren skulle oppvise makt han ikke har er ikke min feil.

 

hehe, sant nokk .. ;)

 

Har en del og si hvordan man sier ting på..

Starter vekteren med en med en dårlig holding, så får han det tilbake. :p

 

Hadde reaksjonen din vært annerledes om han hadde kommet bort, smilt og bedt deg hyggelig og være forsiktig med setene så det ikke blir møkk i dem..

.. hadde du reagert på en annen måte?

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...