Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mye vann i kroppen - hvordan bli kvitt det?


Pus_1808

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter å ha drukket mer vann en anbefalt per dag (1 liter per 25 kg), over en lengre periode har her det oppstått en god del væskeansamlinger i kroppen.

 

Noen som har noen tips om hvordan å bli kvitt det?

 

 

salt mat kanskje, eller sprit.

 

hva er væskeansamlinger, og er det noe man kan fysisk se?

Lenke til kommentar
salt mat kanskje, eller sprit.

 

hva er væskeansamlinger, og er det noe man kan fysisk se?

huff da Ecko! Etter alle de rare trådene dine, har du forsatt ikke lært noe nytt?

Salt mat er fyfy! Og sprit er meget fyfyfyfy! ;)

 

Ja, man kan se det og kjenner det ved å ta på huden, fordi den blir litt dissete. Det høres ut som det kan være fett, men det er det ikke (eller jeg er 99% sikker på at det ikke er det).

Du har 2nyrer, de skal regulere væskeinnhold i kroppen.

Tisse, er en fint måtte å kvitte seg med væske i kroppen.

 

Tisse...

 

vaio ;)

Lenke til kommentar
Etter å ha drukket mer vann en anbefalt per dag (1 liter per 25 kg), over en lengre periode har her det oppstått en god del væskeansamlinger i kroppen.

 

Noen som har noen tips om hvordan å bli kvitt det?

 

Du får vanndrivende tabletter på resept hos doktoren, det er nok den beste løsningen tipper jeg.

Lenke til kommentar
salt mat kanskje, eller sprit.

 

hva er væskeansamlinger, og er det noe man kan fysisk se?

huff da Ecko! Etter alle de rare trådene dine, har du forsatt ikke lært noe nytt?

Salt mat er fyfy! Og sprit er meget fyfyfyfy! ;)

 

Ja, man kan se det og kjenner det ved å ta på huden, fordi den blir litt dissete. Det høres ut som det kan være fett, men det er det ikke (eller jeg er 99% sikker på at det ikke er det).

Du har 2nyrer, de skal regulere væskeinnhold i kroppen.

Tisse, er en fint måtte å kvitte seg med væske i kroppen.

 

Tisse...

 

vaio ;)

 

Salt er nødvendigvis ikke fy fy. Salt forhøyer blodtrykket, men om pasienten har lavt blodtrykk anbefaler kardiologer faktisk pasienten til å ha ekstra med salt i maten.

 

Til topic: Spis vanndrivende frukt (feks druer). Da tisser du litt ekstra. Men som sagt tidligere så er det nyrene som skal skille ut ekstra vann i kroppen, og det skal ikke være noe problem å drikke for mye vann (så lenge det ikke er ekstreme mengder...). Helst skal man jo drikke såppass mye at urinen er blank, og ikke gul. Det har jeg i alle fall blitt fortalt av div. lærere, men har ikke lest meg til det selv...

 

EDIT: Forøvrig kalles vanndrivende medikamenter "diuretika". Disse øker urinproduksjonen, og evt. elektrolytter. Og foresten, har du ødemer?

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Jeg må rette på noe jeg skrev tidligere:

 

"Etter å ha drukket mer vann en anbefalt per dag (1 liter per 25 kg), over en lengre periode har her det oppstått en god del væskeansamlinger i kroppen.

 

Noen som har noen tips om hvordan å bli kvitt det?

 

Jeg skulle ha skrevet væske istedenfor vann. Har for det meste drukket is-te (fra 2 til 5-6 liter), og beklager feilen.

 

Har ikke ødemer, men blodtrykket er forholdsvis lavt. Det var for en stund siden ganske lavt, men tror det er blitt bedre nå.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at man ikke skal drikke så mye vann (eller annen væske) lenger. Husker ikke hvorfor, men man skal drikke når man er tørst til man er utørst. Aner ikke om dette er riktig da men...

 

Uansett så kan du jo kjøpe rensekurer på helsekostbutikker som skal hjelpe for sånne problemer, har ikke peiling på om det virker.

Lenke til kommentar
Salt er nødvendigvis ikke fy fy. Salt forhøyer blodtrykket, men om pasienten har lavt blodtrykk anbefaler kardiologer faktisk pasienten til å ha ekstra med salt i maten.

:rofl: Jeg vet ikke hvem kålhodelege har gitt dette rådet, men, jeg ønsker en link/artikkel/skriv til dette.

Lenke til kommentar
Salt er nødvendigvis ikke fy fy. Salt forhøyer blodtrykket, men om pasienten har lavt blodtrykk anbefaler kardiologer faktisk pasienten til å ha ekstra med salt i maten.

:rofl: Jeg vet ikke hvem kålhodelege har gitt dette rådet, men, jeg ønsker en link/artikkel/skriv til dette.

Jeg skal ikke uttale meg om salt og blodtrykk, men menneskekroppen trenger litt salt for å fungere optimalt. Hvis man trener trenger man mer enn om man sitter på ræva.
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Gjest Guest_kristina_*

Hejsan!

har en fråga till dig, är det såkallad "light" is-te du drikker? I sånafall kan de kunstige søtstoffene ha med saken att göra. Har inte läst någon rapport på det men upplevt det själv.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hejsan!

har en fråga till dig, är det såkallad "light" is-te du drikker? I sånafall kan de kunstige søtstoffene ha med saken att göra. Har inte läst någon rapport på det men upplevt det själv.

 

 

Beklager sen tilbakemelding, men oppdaget først nå at det var skrevet nye meldinger på denne tråden (så det ikke fordi når jeg klikke på mine innlegg, kommer bare innleggene fra de 2 siste månedene.)

 

Ja, is-te'n jeg drakk var av typen "Lipton Ice Tea Light" med Peach smak:)

Lenke til kommentar
Salt er nødvendigvis ikke fy fy. Salt forhøyer blodtrykket, men om pasienten har lavt blodtrykk anbefaler kardiologer faktisk pasienten til å ha ekstra med salt i maten.

:rofl: Jeg vet ikke hvem kålhodelege har gitt dette rådet, men, jeg ønsker en link/artikkel/skriv til dette.

 

Jeg jobbet sammen med en kardiolog på sykehuset, og det kom inn en pasient med lavt blodtrykk, og kardiologen sa at "det gjør ikke noe om du har litt ekstra salt på maten". Han hadde noen symptomer på lavt BP, bla. light headed ol. Salt binder jo vann og øker plasmamengden = mer "blod" = høyere BP. Det er fakta, jeg kan ikke si om dette er sant da jeg ikke har lest det på egen hånd, men stoler jo på en kardiolog i femtiåra... Du må gjerne fortelle meg hvorfor du ikke liker dette rådet. Dette er ikke et generelt råd, bare noe jeg plukket opp da jeg også syns det var litt merkelig.

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...