Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mye vann i kroppen - hvordan bli kvitt det?


Pus_1808

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_vik_*
Jeg må rette på noe jeg skrev tidligere:

 

"Etter å ha drukket mer vann en anbefalt per dag (1 liter per 25 kg), over en lengre periode har her det oppstått en god del væskeansamlinger i kroppen.

 

Noen som har noen tips om hvordan å bli kvitt det?

 

Jeg skulle ha skrevet væske istedenfor vann. Har for det meste drukket is-te (fra 2 til 5-6 liter), og beklager feilen.

 

Har ikke ødemer, men blodtrykket er forholdsvis lavt. Det var for en stund siden ganske lavt, men tror det er blitt bedre nå.

 

 

heisann.

jeg ville bare legge til et par ting selvom jeg ser det er en litt gammel tråd.

når det kommer til å drikke riktig/rikelig megngde med vann, så er det lankt i fra å forvirre med å drikke alskens væske. det er veldig viktig, skal du ha i deg to til tre liter VANN om dagen, så skal det være VANN, ikke te, ikke kaffe, ikke jus, ikke urtete en gang, alt annet drikker du i tillegg. du sier du drakk iste light! da vil jeg bare få melde om at ASPARTAM som er et av de kunstige søtningstoffene som er i Lightproduktene er noe av det værste du kan putte i deg av matvarer på markedet i dag. det er rett og slett en form for for nervegift, som går til angrep på en form for hjerneceller. http://www.mercola.com/article/aspartame/dangers.htm.

det var en forsker som forsøkte å stoppe det den gangen det kom på markedet:

 

"An FDA toxicologist who tried to stop the approval of aspartame, the late Dr. Adrian Gross, told Congress that because aspartame was capable of producing brain tumors and brain cancer, FDA should not have been able to set an allowable daily intake of the substance at any level." (http://www.wnho.net/answering_monsantos_denial.htm)

 

så hold dere langt unna aspartam og sikkert også andre unaturlige søtnings stoffer. heller sukker da, det er hvertfall naturlig. og hivs du spiser økologisk så veit du hva du får i deg.

 

når det kommer til hvorfor du skal drikke vann vann vann og ikke erstatte vann med annen væske, ikke en gang jus, så har det med PH verdien i vannet å gjøre og kroppens natrulige PH verdi i motpol til PH verdien i vanlig mat de fleste putter i seg. det er slik at blodet vår på en jevn PH 7, 365. den kan vingle litt, men det er veldig veldig lite.

går den høyere en 7,4 så er det dødsfarlig, så kroppen passer selv på å utgjevne slik at blodet alltid har en jevn PH verdi. en gjensomsnittlig diett o inneholder kjøtt, brød, kjøtt, pasta, kjøtt, gåtterier, brus, sukker, melk, ost, kjøtt, alkohol, kanskje en brøkdel av en kokt brokoli, eller ett salatblad på skiva. alle denne næringen, utenom brokolien og salatbladet, er syreholdig mat, dvs PH 7 til 1. alle grønsaker og noen andre ting er baseholdig mat dvs PH 7 til 14.

vann ligger på en PH rundt 7, dvs, veldig nære blodets naturlige PH verdi. Det naturlighvis sunnere og ha en balansert PH verdi i kroppen, ellers kan det føre til ubalanse, fordi kroppen må regulere at blodet er friskt på 7, 365. så hvis du får i deg for mye syreholdig mat, slik at blodet ikke kan får base ballansen fra maten, begynner koppen og trekke ut base fra andre involder for at balansen i blodet skal opprettholdes, dette kan føre til alskens ubalanser, blant annet vann, trøtthet, hudproblemer, candida, fedme,og mange værre sykdommer i lengden, og sikkert masse mer jeg ikke veit.

det jeg prøver å si her med litt vel mange ord, er at hvis du drikker VÆSKE, dvs melk, brus, jus, (ja frukt er også syreholdige, men sunne fordi de har masse vitaminer), ISTHE, alkohol, soyamelk, saft, te (noe urtete er ok), osv osv, så får du aldri ordentlig utballansert intaket av syreholdig mat. så vann er VANN, ikke noe annen væske. ikke en gang farris er bra, pga karbonen de putter oppi. farris ligger på PH 3.

det eneste som er bra og styrker vannets herlige egenskaper, er sitron, sitron er merkelig nok basisk og også noen skiver agurk kan være godt. det er de eneste tingene man kan putte i vannet sitt å si at man fortsatt drikker VANN, alt annet tukler med vannets gode egenskaper.

 

nå har jeg bare fokusert på vannets PH verdi i forhold til kroppen i denne lange posten. samtidig er det mange andre egenskaper med vannet som gjør at det er viktig å drikke masse VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNN ikke tilfeldig VÆSKE.

 

ok jeg håper dette gav noe til noen.

 

kos dere med et glass vann, eller 5!

 

vik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...