Gå til innhold

Klikkelyd fra Corsair VX 550w


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Corsair VX strømforsyning på 550 watt for en uke siden.

Når jeg skrur pcen på, kommer det en "klikkelyd" fra 120mm vifta som sitter i bunn av strømforsyningen. Denne klikkingen går vekk etter ca 3-5 minutter, dvs når strømforsyningen har blitt varm.

 

Om jeg lar pcen stå av over natten, for så å skru den på igjen, kommer klikkelyden tilbake igjen.

Jeg er helt sikker på at det er viften som er problemet, siden jeg har rotert på viften når maskinen var avskrudd, og da kommer den samme klikkelyden.

Hva kan dette her være? Vil det gå vekk av seg selv? Jeg vil helst ikke sende den inn igjen, den fungerer flott ellers. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte en Corsair VX strømforsyning på 550 watt for en uke siden.

Når jeg skrur pcen på, kommer det en "klikkelyd" fra 120mm vifta som sitter i bunn av strømforsyningen. Denne klikkingen går vekk etter ca 3-5 minutter, dvs når strømforsyningen har blitt varm.

 

Om jeg lar pcen stå av over natten, for så å skru den på igjen, kommer klikkelyden tilbake igjen.

Jeg er helt sikker på at det er viften som er problemet, siden jeg har rotert på viften når maskinen var avskrudd, og da kommer den samme klikkelyden.

Hva kan dette her være? Vil det gå vekk av seg selv? Jeg vil helst ikke sende den inn igjen, den fungerer flott ellers. :)

 

Klikkelyden kan være en ubalanse i viften, eller en lyd fra kulelageret i viften (forsvinner når oljen blir ordentlig varm). Som du selv sier har du ikke noe behov for å sende den inn, og jeg tror heller ikke lyden tyder på noe teknisk feil av graverende type. Når det er sagt skal ikke den lyden være der, har selv bygget et stk. maskin men den psu'en uten nevnte problem.

Lenke til kommentar

Jeg har også noen rare tikkelyder som kommer ut av min Corsair VX 550W. Jeg kjørte den utenfor kabinettet og, så det er ikke pga av noe press på gitter e.l.

Føler jeg er ganske lei små "fille-feil" nå :(

Endret av Ewik
Lenke til kommentar
Jeg har også noen rare tikkelyder som kommer ut av min Corsair VX 550W. Jeg kjørte den utenfor kabinettet og, så det er ikke pga av noe press på gitter e.l.

Føler jeg er ganske lei små "fille-feil" nå

Jeg har samme problem på min 620W HX. Siden lyden forsvinner etter kort tid, så har jeg valgt å ignorere problemet. Jeg trodde først at det var en ledning som lå borti viften, men da burde ikke lyden forsvinne slik som den gjør.

Dette var jo merkelig! Det virker som dette er en gjengangerfeil på Corsairs 120mm-vifte PSUer! Kanskje vi burde sendt en mail og hørt om det er en kjent feil, og en mulig løsning? Jeg har prøvd å løsne PSU fra kabinett, men fremdeles samme lyd. Det høres nesten ut som en plastpinne som står inn mot bladene når viften går rundt, såpass dominant er lyden. Men den forsvinner som sagt i løpet av de første fem minutter. Merkelig! :(

 

EDIT: Vi er visst ikke de eneste med problemer, følg linken til Corsairs forum så ser dere flere med samme problem. For mange hjalp det visst å løsne på de 4 skruene til grillen på undersiden, dette skal jeg prøve selv! :)

Endret av Cursio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...