Gå til innhold

Hvor god må du være for Bergen - Røros?


Gissan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Sikkert et litt absurd spørsmål for noen, men hvor god må man være for å kunne øvingkjøre fra Bergen til Røros uten å ta særlig stor risiko? Hehe. :)

 

Takker for alle særiøse svar..

 

bare å kjøre det. hvor god man blir, det kommer til syvende og sist anpå hvor mye du kjører!

 

God tur

Lenke til kommentar
Hei!

 

Sikkert et litt absurd spørsmål for noen, men hvor god må man være for å kunne øvingkjøre fra Bergen til Røros uten å ta særlig stor risiko? Hehe. :)

 

Takker for alle særiøse svar..

 

bare å kjøre det. hvor god man blir, det kommer til syvende og sist anpå hvor mye du kjører!

 

God tur

Hehe, ja, men jeg har bare prøvekjørt 3 ganger, og vi skal reise i påskeferien. Så hvor mye mer må jeg kjøre i de neste 2 ukene (før påsken) før "det er greit" at jeg kan kjøre Bergen - Røros? :D

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale å øvekjøre hele strekninga men deler skulle gå greit.

Det er veldig anstrengende å skulle kjøre i mange timer om man ikke er vandt til det.

I tillegg er det vanlige norske veier på den strekninga som representerer veinettet i Norge godt så sånn sikkerhetsmessig skulle dette gå greit om du behersker bilen noenlunde.

Lykke til på reisa.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Sikkert et litt absurd spørsmål for noen, men hvor god må man være for å kunne øvingkjøre fra Bergen til Røros uten å ta særlig stor risiko? Hehe. :)

 

Takker for alle særiøse svar..

 

bare å kjøre det. hvor god man blir, det kommer til syvende og sist anpå hvor mye du kjører!

 

God tur

Hehe, ja, men jeg har bare prøvekjørt 3 ganger, og vi skal reise i påskeferien. Så hvor mye mer må jeg kjøre i de neste 2 ukene (før påsken) før "det er greit" at jeg kan kjøre Bergen - Røros? :D

 

Hvor mye bør du ha kjørt før du tar oppkjøring?

 

Seriøst, kjør, kos deg, bruk vet, og kos deg. tror jeg sa det 2 ganger?

 

Er du veldig utrygg på tunneller, 80 soner, smale veier eller ikke liker å kjøre, foreslår jeg at du heller sitter på.

Føler du selv at du takler det meste, og har en tro på at du fikser det meste, kjør. kos deg.

 

fra bergen til røros ville jeg forrsten kjørt altså rv7 -> hensmoen -> jevnaker -> hønefoss -> elverum og derifra fortsatt nordover retning røros.

er ca 90 km.

 

 

du kan og kjøre E16 hele veien og fortsette fra vang til toten, og derifra ta av til minnesund, og derifra til elverum.

 

Sistnevnte alternativ, E16/ rv33 har lite trafikk og egentlig svært gode veier.

Og du får sett norsk natur på tvers av landet.

 

Uansett, det viktigste er ikke hvor god eller dårlig du er, det viktigste er om du føler deg trygg.

 

Og 1 godt tips: på smale veier, trekk bilen mot høyre om du møter noen.

Psykologisk vil møtende bil stoppe.

Ikke gjør dette om du vet at du passerte en passeringsmulighet for 100 meter siden.

 

Det som kan se trangt ut, kan ofte gå, sikt på kantstripen lenger fremover bilen, så skal du se at når du har kjørt noen mil, går det automatikk i det, og det gjør deg til en svært trygg sjåfør.

Samtidig som du ser hvor møtende bil ligger.

Føles det for trangt, og du ser møtende bil ligger LANGT over "midten" av veien, press dem.

Da trekker du over midten.

 

Glemte jeg forrsten å nevne at du skulle kose deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...