Gå til innhold

Stadig DC... keylogger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eller løse problemet ved å fjerne keyloggeren og heller logge inn vanlig i stedet for å traske milevis rundt søla hver gang du logger på?

Selvfølgelig bør han jo det! jeg bare forklarte hvorfor man bør endre det på noen adres maskin, som ikke er infisert av keylogger.

Skrevet

For øvrig.. hvis det ikke er keylogger, kan utdaterte addons forårsake at du blir avlogget også.. ville tatt å rensket ut alle addons, og lastet ned oppdaterte versjoner av alle de du evt. bruker.

Skrevet

har skrevet inn passordet i en mQlje av andre taster pA notepad. limt inn osv. har ikke blitt discet mer enn de tre gangene. tror heller det er addons som gjQr det om det er mulig. har en hel del gamle addons. skal uansett ta virus/scan osv, pluss skifte passord i ny og ned.

formatering gidder jeg ikke, hadde sA mye problemer med det sist. sitter jo som vist over med engelsk tastatur..

uansett, takk for svar!

Skrevet
Om du mistenker keylogger, formater. Somregel etterlatre en keylogger seg et lite hull her og der og øker sjangsen for å få keylogger igjen eller andre ulumskheter.

Jeg råder deg til å heller dra til en kompis av deg og forandre passordet der selv. Så formaterer du maskinen din hjemme. Så fremst ikke kompisen din har en keylogger og så skulle kontoen din da være safe mens du formaterer maskineriet.

Hull? du har ikke større sjangs for å få keylogger igjen selv om du ahr hatt det før sålenger du fjerner dritten helt...

Skrevet

Det hjelper ikke noe å skrive masse rart og kopiere/lime inn passordet slik som foreslått her. - Det eneste som skjer når du limer inn er at tekst-strengen sendes fra PC-en til skjermbildet på akkurat samme måte som når du skriver på tastaturet. - Dissse tiltakene kan sikkert lure "keyloggers" som noen amatører har laget på bakrommet, men alle keyloggere som driver med dette "seriøst" vil ta med seg det du har på clipboard samt skjermbilde når de sender over informasjonen.

Det eneste som gjør deg sikker er å passe på at du ikke har keyloggers på maskinen, samt evt. å bytte passord jevnlig.

Skrevet

Vet du hva en keylogger er?

Hvordan kan du føle deg trygg ved å endre passord hvis du har en keylogger på pcen din?

Skrevet

regner med at det ligger litt i ordet. men har ikke merket noe siden de gangene jeg fortalte om. og driver ikke med såå hemmelige greier på pcn. har annet og drive med og liksom.

Skrevet
Om du mistenker keylogger, formater. Somregel etterlatre en keylogger seg et lite hull her og der og øker sjangsen for å få keylogger igjen eller andre ulumskheter.

Jeg råder deg til å heller dra til en kompis av deg og forandre passordet der selv. Så formaterer du maskinen din hjemme. Så fremst ikke kompisen din har en keylogger og så skulle kontoen din da være safe mens du formaterer maskineriet.

Hull? du har ikke større sjangs for å få keylogger igjen selv om du ahr hatt det før sålenger du fjerner dritten helt...

Så er det nå slikt at med slike ting så få man ikke alltid fjernet den helt og det er der problemet oppstår. En liten registrebit kan være nok til at systemet er åpent for andre ondsindige programmer som trojaner, f.eks.

Er forøvrig ikke bare snakk om logger men andre ting som setter kontoen din i fare. Husker jeg fikk feilmelding på WoW når jeg forsøkte å starte WoW når jeg hadde en trojan på maskinen. Smart at WoW klienten faktisk kan se enkelte slike ting.

Skrevet

Har lest enn del om keyloggere og sånt.

Det di fleste anbefaler er ett sånt program som krypterer alle tastene du trykker. Husker ikke helt hvor jeg så alle disse programmene men finner det sikkert ved hjelp av google

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...