Gå til innhold

Stadig DC... keylogger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen blei jeg logga av helt ut til brukernavn/passord-vinduet. dette skjedde to ganger rett etter hverandre. skifta passord umiddelbart etter andre innlogging, blei ikke avkoblet igjen.

igår blei jeg logga av til samme vindu, logget inn igjen og spilte videre. skiftet passord før jeg la meg for å være sikker.

er det flere som har opplevd slik avkobling?

og er det noe å være redd for? vet at om man logger inn på en annen komputer blir man logget av den første, akkurat som msn.

har tenkt å kjøre ad-aware og lignende for å renske ut litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her om dagen blei jeg logga av helt ut til brukernavn/passord-vinduet. dette skjedde to ganger rett etter hverandre. skifta passord umiddelbart etter andre innlogging, blei ikke avkoblet igjen.

igår blei jeg logga av til samme vindu, logget inn igjen og spilte videre. skiftet passord før jeg la meg for å være sikker.

er det flere som har opplevd slik avkobling?

og er det noe å være redd for? vet at om man logger inn på en annen komputer blir man logget av den første, akkurat som msn.

har tenkt å kjøre ad-aware og lignende for å renske ut litt.

Rensk med engang, tror det kan være keylogger.

Skrevet
Ring en venn og be han bytte passordet ditt for deg.

Også når du skal logge på så gjør du slik: (la oss si at passordet ditt er "sjokoladekake15") Så åpner du ett word dokument og skriver "kfdlkgkjgdksjokoladekake15kgkgkgkgkkg" Så kopierer du ut "sjokoladekake15" og limer inn i wow.

Skrevet

har gjort noen småtriks for å "lure" dem. skrevet pass en plass og limt inn. skrevet for mye og visket ut. skal få noen til å skifte for meg. og renske. takk for svar!:D

Skrevet
Ring en venn og be han bytte passordet ditt for deg.

Også når du skal logge på så gjør du slik: (la oss si at passordet ditt er "sjokoladekake15") Så åpner du ett word dokument og skriver "kfdlkgkjgdksjokoladekake15kgkgkgkgkkg" Så kopierer du ut "sjokoladekake15" og limer inn i wow.

Eller enda bedre; få denne vennen som akkurat har byttet passord for deg til å sende deg det nye passordet på epost, så slipper man å skrive det inn i det hele tatt :)

Skrevet (endret)

Har opplevd at jeg plutselig blir disconnected selv i det siste, men tror ikke det er en keylogger (i mitt tilfelle). Har oftest 2 WoW kjørende samtidig på 2 forskjellige PC-er, og når jeg først blir disconnected så skjer det på begge pc'ene/accountene. I tillegg tar det rundt et minutt før jeg kan logge på igjen, noe som da kan tyde på at det er noe tull med linjen min.

Edit: Denne posten var vel egentlig veldig lite til din hjelp, men tenkte jeg bare skulle skrive om ''problemet'' mitt nå som der var en topic om akkurat dette. :whistle:

Endret av Dewd
Skrevet
Hvorfor skal det være nyttig at en venn endrer passordet for han? Om han logger inn i World of Warcraft med det passordet vennen sendte han vil jo keyloggeren plukke det opp uansett.

Få vennen til til å endre passordet og skann Pcen din for virus. Da slipper du at keyloggeren rapper alt på kontoen din mens du skanner.

Skrevet
Sikker på at det ikke er blizzard som auto-disconnecter hvis man er i en battleground stadig vekk? Dette har jeg og flere andre opplevd. (For å forhindre AFK botting og vanlig botting).

Nei.

Tror du virkelig de betaler folk for å sitte på vakt å disce folk?

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Først kan du vel finne ut om det er nettproblemer. Spør noen venner ingame om du er logget på når du blir disconnectet. (Beveger deg og slikt)

Skrevet
Sikker på at det ikke er blizzard som auto-disconnecter hvis man er i en battleground stadig vekk? Dette har jeg og flere andre opplevd. (For å forhindre AFK botting og vanlig botting).

Nei.

Tror du virkelig de betaler folk for å sitte på vakt å disce folk?

Tror du virkelig de ikke har scripts som sjekker slikt for dem (om det skulle være tilfellet)?

;)

Skrevet
Hvorfor skal det være nyttig at en venn endrer passordet for han? Om han logger inn i World of Warcraft med det passordet vennen sendte han vil jo keyloggeren plukke det opp uansett.

Ikke så lenge han bruker det andre rådet også, og skriver masse tekst i notepad og kopierer ut de han trenger for passordet, og limer det inn i WoW, for da vil ikke enkeylogger fange opp annet en masse forskjellige taster, etterfulgt av en kopierings kommando og en lim inn kommando.

Enda bedre er det jo om han gjør som et annet råd sa, og får kompisen til å sende passordet på en mail.

Da har ikke de som sitter i andre enden av keyloggeren noen sjangse i det heletatt til å finne passordet.

Skrevet (endret)

Eller løse problemet ved å fjerne keyloggeren og heller logge inn vanlig i stedet for å traske milevis rundt søla hver gang du logger på?

Endret av Smeagoldfish
Skrevet

Om du mistenker keylogger, formater. Somregel etterlatre en keylogger seg et lite hull her og der og øker sjangsen for å få keylogger igjen eller andre ulumskheter.

Jeg råder deg til å heller dra til en kompis av deg og forandre passordet der selv. Så formaterer du maskinen din hjemme. Så fremst ikke kompisen din har en keylogger og så skulle kontoen din da være safe mens du formaterer maskineriet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...