Gå til innhold

[Løst] Classics i DOS, og bamser som blir til monstre!


Anbefalte innlegg

Har begynt å spille en del DOS-spill i det siste, spill jeg spilte når jeg var barn. Noen som har spill å anbefale?

 

Og en annen ting. Har svake minner fra et spill jeg spilte når jeg var mindre (tror ikke det var i DOS) der man var små bamser. Det var et slosspill, og etter hvert kunne man gjøre seg om til monstre. Mener å huske at vignetten var på en slags fabrikk. Noen som skjønner hva jeg prater om? Hadde satt stor pris på litt hjelp her..:)

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har begynt å spille en del DOS-spill i det siste, spill jeg spilte når jeg var barn. Noen som har spill å anbefale?

 

Og en annen ting. Har svake minner fra et spill jeg spilte når jeg var mindre (tror ikke det var i DOS) der man var små bamser. Det var et slosspill, og etter hvert kunne man gjøre seg om til monstre. Mener å huske at vignetten var på en slags fabrikk. Noen som skjønner hva jeg prater om? Hadde satt stor pris på litt hjelp her..:)

 

Da jeg var barn var det dårlig med barnespill på PC. Satt med Vic20 til å begynne med - så C64 og etterhvert Amiga, som jeg beholdt og faktisk bruker enda fra tid til annen. Amigaen er bare konge...

 

Men det var PC vi snakket om....Jeg fikk med meg Larry 1 da den kom, jeg var vel en 7-8. Hehehe. Fikk med meg alle Sierra-spill (+ de innkjøpte, som Thexder, Silpheed, og kronjuvelen - Jones in the fast lane). Anbefaler det meste fra Origin (Ultima spesielt), Lucasarts, id osv. Det er jo en hel gullalder vi har lagt bak oss, så det er vanvittig mye å velge blant.

 

Under a killing moon var en stor opplevelse husker jeg.

Endret av king-homer
Lenke til kommentar

Dette blir litt pinlig, men jeg likte faktisk ikke Monkey Island. Seriøst. Indy & The Last Crusade, Indy & The Fate of Atlantis, Sam & Max: Hit The Road, Full Throttle, Maniac Mansion, Day of the Tentacle, selv The Adventures of Willy Beamish og Zak McKraken & The Alien Mindbenders var meget bra, men Monkey Island? Nei, takk. Kom meg gjennom Curse of Monkey Island på et vis, men selv om jeg synes det helt klart er det beste har jeg nok prøvd mange flere bra adventurespill.

 

Men for å nevne noen favoritter dere bør prøve:

 

* Goblins / Gobliins og Goblins 3 (jada, 2'ern skrives med to ii'er.)

 

* X-Wing og TIE Fighter er jo klassikere. Selv foretrekker jeg TIE Fighter da det er en naturlig overgang fra de enkle, svært sårbare TIE Fightere opp til de nærmest usårbare TIE Advanced, historien er bedre, grafikken er bedre, kontroll.... Nei,bare kødda. Vi jobber for Darth Vader. Det er jo grunn nok til å elske det. :p

 

* The Elder Scrolls: ARENA (mener det er DOS.) Det aller første Elder Scrolls spillet. Det har dessverre ikke tålt tidens tann så bra, men det er tross alt det aller første Elder Scrolls. Det er spesielt morsomt om du liker Morrowind og / eller Oblivion for å se hvor alt startet. ;)

 

* Eye of the Beholder: Burde strengt tatt ikke trenge noen beskrivelse eller forklaring hvorfor dette er så bra. EoB2 og 3 kan også anbefales.

 

* Lands of Lore: Som EoB, trenger ikke noen beskrivelse. Har du spilt det husker du det. Har du ikke spilt det kan du skamme deg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...