Gå til innhold

Beste 32" lcd tv med PS3?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt lyst på et tv på rommet en stund nå,og det kan ikke være større enn 32". Noen som har erfaringer, anbefalinger å komme med?

Det skal nok spilles ps3 på tv'et mesteparten av tiden. Og helst hvis noen vet om et tv fra rundt 6000-12000kr?

Endret av harsa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes faktisk at Sony selv har veldig gode tv-er i denne prisklassen. Jeg bruker en sony tv fra en litt eldre serie enn den som er nå, og den fungerer meget bra med 360 ihvertfal. og Sony får hele tiden masse skryt i tester, så stikk til Elkjøp elns, å ta en liten titt på Sony.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Alle tv-er ser mye mindre ut når de står i butiikk. Med en gang man får de hjem så "vokser" det litt. ;)

 

Nja, har nok mer med at widescreen tv'er er jo bare bredere.

 

Er høyden på et bilde som gir størst inntrykk. Først de som var 42"+ var på samme nivå som min gamle tv når det gjaldt størrelse.

 

32" tv'ene var omtrent på nivå med min gamle 20" tv vil jeg si. Bare bredere.

Lenke til kommentar

Jeg har en hanspree 32" som koster 4000 som jeg er veldig fornøyd med. Bruker den nesten bare til ps3 og har ikke hatt noen problemer foreløpig. den støtter også 1080p og har massevis av innganger til altslags greier. Da kan du bruke resten av pengene på et fett lyd-oppsett til playstationen...

Lenke til kommentar
Alle tv-er ser mye mindre ut når de står i butiikk. Med en gang man får de hjem så "vokser" det litt. ;)

 

Nja, har nok mer med at widescreen tv'er er jo bare bredere.

 

Er høyden på et bilde som gir størst inntrykk. Først de som var 42"+ var på samme nivå som min gamle tv når det gjaldt størrelse.

 

32" tv'ene var omtrent på nivå med min gamle 20" tv vil jeg si. Bare bredere.

Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Sammenligner du en 20" med 32" widescreen vil du se en MEGET stor forskjell. Min 32" widescreen Tatung har en synsflate hvor høyden er 40 cm. Denne 20-tommeren har 27 mens denne 20,1-tommeren har 30,6. De er ikke widescreen.

Lenke til kommentar
Alle tv-er ser mye mindre ut når de står i butiikk. Med en gang man får de hjem så "vokser" det litt. ;)

 

Nja, har nok mer med at widescreen tv'er er jo bare bredere.

 

Er høyden på et bilde som gir størst inntrykk. Først de som var 42"+ var på samme nivå som min gamle tv når det gjaldt størrelse.

 

32" tv'ene var omtrent på nivå med min gamle 20" tv vil jeg si. Bare bredere.

Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Sammenligner du en 20" med 32" widescreen vil du se en MEGET stor forskjell. Min 32" widescreen Tatung har en synsflate hvor høyden er 40 cm. Denne 20-tommeren har 27 mens denne 20,1-tommeren har 30,6. De er ikke widescreen.

 

Målte 20" tven her og skjermen er 33cm i høyde. På 28" tv'en så var skjermen 47cm i høyde.

 

Så da er altså synflaten 7 cm høyere på en 28" vanlig tv enn på en 32" widescreen.

 

Så du kan ikke ha hørt så mye dumt i ditt liv.

 

Forøvrig helt idiotisk at vi bruker tomme størrelse her i norge, vi bruker det jo aldri ellers.

Endret av Raidenball
Lenke til kommentar
32" tv'ene var omtrent på nivå med min gamle 20" tv vil jeg si. Bare bredere.

Er enig i at en vanlig TV med samme diagonal som en widescreen-TV fremstår som større (den har vel også større skjermareal). Men 32" og 20"? Jeg tror nok øyemålet ditt er way, way, way off.

 

Ja, var litt off hvis 32" er 40cm høyde. Men bare 7 cm.

 

Husker en som hadde en 34" 4/3 tv og bildet var helt enormt stort. Må vel opp i 50" med widescreen for å få lignende størrelse. Så vi blir på en måte litt lurt med 16-9 tv'er og størrelsen.

Endret av Raidenball
Lenke til kommentar
Jeg har en hanspree 32" som koster 4000 som jeg er veldig fornøyd med. Bruker den nesten bare til ps3 og har ikke hatt noen problemer foreløpig. den støtter også 1080p og har massevis av innganger til altslags greier. Da kan du bruke resten av pengene på et fett lyd-oppsett til playstationen...

 

Er du sikker på at den støtter 1080p? Skulle gjerne kjøpt meg en isåfall!

Lenke til kommentar
Synes faktisk at Sony selv har veldig gode tv-er i denne prisklassen. Jeg bruker en sony tv fra en litt eldre serie enn den som er nå, og den fungerer meget bra med 360 ihvertfal. og Sony får hele tiden masse skryt i tester, så stikk til Elkjøp elns, å ta en liten titt på Sony.

 

 

Hehe,jobber faktisk på elkjøp.. men er bare så innmari kresen på bilde.. :roll: har du noen tester jeg kan sjekke ut? er det bravia tv du har forresten?

Lenke til kommentar
Alle tv-er ser mye mindre ut når de står i butiikk. Med en gang man får de hjem så "vokser" det litt. ;)

 

Nja, har nok mer med at widescreen tv'er er jo bare bredere.

 

Er høyden på et bilde som gir størst inntrykk. Først de som var 42"+ var på samme nivå som min gamle tv når det gjaldt størrelse.

 

32" tv'ene var omtrent på nivå med min gamle 20" tv vil jeg si. Bare bredere.

Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Sammenligner du en 20" med 32" widescreen vil du se en MEGET stor forskjell. Min 32" widescreen Tatung har en synsflate hvor høyden er 40 cm. Denne 20-tommeren har 27 mens denne 20,1-tommeren har 30,6. De er ikke widescreen.

 

Målte 20" tven her og skjermen er 33cm i høyde. På 28" tv'en så var skjermen 47cm i høyde.

 

Så da er altså synflaten 7 cm høyere på en 28" vanlig tv enn på en 32" widescreen.

 

Så du kan ikke ha hørt så mye dumt i ditt liv.

 

Forøvrig helt idiotisk at vi bruker tomme størrelse her i norge, vi bruker det jo aldri ellers.

 

 

Da har du en merkelig stor 28"

Jeg målte min 28" CRT og den har bare 40cm synsflate i høyden ...

Virker som du har målt med kabinettet til tven.

 

Så da vil det si at 28" CRT 4:3 har samme høyde som 32" LCD 16:9

 

Så da kan ikke jeg skjønne at en 28" CRT kan være større enn en 32" LCD widescreen tv :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...