Gå til innhold

Modelchange - Legal or not?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at modelchanging er forbudt er ikke at Blizzard skal forby alt som er morsomt, men det er nok delvis fordi man kan skaffe seg en fordel ovenfor andre spillere ved å gjøre det. For eksempel så var det en del farmere som byttet ut model'en på herbs/mineral ores med f.eks ragnaros model, så man kunne se dem veldig lett.

Lenke til kommentar
Grunnen til at modelchanging er forbudt er ikke at Blizzard skal forby alt som er morsomt, men det er nok delvis fordi man kan skaffe seg en fordel ovenfor andre spillere ved å gjøre det. For eksempel så var det en del farmere som byttet ut model'en på herbs/mineral ores med f.eks ragnaros model, så man kunne se dem veldig lett.

 

eller ved å gjøre gnomes til tauren så ser du dem lett i BG :)

Lenke til kommentar

Jeg har sett F.eks youtube filmer som denne:

hvor han har fiksa på modellen og texturen inni WoW datafilene. Dette gjør at han er den eneste som kan se det, som F.eks det bildet som ble vist tidligere i denne tråden om en brun "epic" cat form. Alt dette kan som sagt bare sees på den dataen som forandret filene sine.

 

Er dette ulovlig?

Og i så fall, hvordan gjør man det?

Lenke til kommentar

Hvorvidt det er ulovlig i henhold til norsk lov skal jeg ikke uttale meg om - selv om jeg har mine sterke tvil. Det er allikevel ikke lov i henhold til Blizzard sin EULA, som du har godkjent ved installasjon av spillet, og godkjenner hver eneste gang du laster ned en ny patch. Hvis du blir tatt med modellforandringer vanker det ban, og etter hva jeg har hørt er de ikke veldig tilgivende for slike saker.

 

Å beskrive fremgangsmåten er ikke lov her, kun diskusjon rundt emnet.

Lenke til kommentar
hvordan kan man bruke modeledit til å fjerne dører?.. altså, om texturene blir endret.. så er jo enda "boxen" der.. eller ligger alt lokalt på pcen, så man virkelig kan fjerne ting?

All kollisjon med vegger og slikt skjer hos klienten. Det betyr at om du fjerner en dør, vil du kunne gå rett igjennom den. Det er såklart lettest for Blizzard å gjøre det slik, slik at de slepper å kjøre sjekker på det hele tiden, men det gir jo et stort sikkerhetshull.

 

Om det er sant vet jeg ikke, men jeg leste en gang om en guild som skulle i 40-manns raid, og de fjernet en del av gulvet/veggen eller noe, slik at de kom direkte til bossene. Slik kunne de cleare og få bra gear ganske fort. Men så ble de oppdaget av Blizz eller noe, og hele guilden ble banna. Sant? Vet ikke. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...