Gå til innhold

Innkalt til garden?+div. spørsmål om førstegangs tjeneste.


Nitrius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble meldt inn i garden selv om jeg er 165 cm høy..

 

Kan bli morsomt på parader :D Vil nok se slik ut:

 

--------_------------

 

hehe... Egentlig vil jeg dit jeg har størst sjangse for å få utenlandstjeneste, hva er PNB som jeg har lest om?

Lenke til kommentar
det er vel ikke noe problem å få utelands tjeneste ved å ta garden som første gangs tjeneste?

 

om det er et problem kan jeg ikke si noe om, men Garden setter ikke opp egne avdelinger for INTOPS, sånn som Panser og 2. Bataljonen. Så vil man ut så er det i hovedsak bedre å ta førstegangstjenesten i en av de 2 avdelingene.

Lenke til kommentar
Fekk bytta til panser bataljonen :thumbup:

 

Når ringte du? Er bare VPV oppe mellom 08:00 og 15:00? Hvis ikke får jeg ikke ringt før fredag.. og jeg vil helst ringe ASAP. Spurte du om panser med en gang, eller hørte du om 2BN også?

 

 

Eg hadde skreve en søknad, som kom fram først idag. der eg hadde panser på 1. valg. så eg fekk tlf, der eg fekk beskjed om at eg var blitt flyttet til panser. :thumbup: han som eg snakket med sa det at 2. bataljon og panser bataljon var ganske like. :!: men hvertfall, sendte eg en søknad. og eg fekk ett positivt svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Fekk bytta til panser bataljonen :thumbup:

 

Når ringte du? Er bare VPV oppe mellom 08:00 og 15:00? Hvis ikke får jeg ikke ringt før fredag.. og jeg vil helst ringe ASAP. Spurte du om panser med en gang, eller hørte du om 2BN også?

 

 

Eg hadde skreve en søknad, som kom fram først idag. der eg hadde panser på 1. valg. så eg fekk tlf, der eg fekk beskjed om at eg var blitt flyttet til panser. :thumbup: han som eg snakket med sa det at 2. bataljon og panser bataljon var ganske like. :!: men hvertfall, sendte eg en søknad. og eg fekk ett positivt svar :thumbup:

Hehe okai, men gratulerer da :thumbup:

Lenke til kommentar
Fekk bytta til panser bataljonen :thumbup:

 

Når ringte du? Er bare VPV oppe mellom 08:00 og 15:00? Hvis ikke får jeg ikke ringt før fredag.. og jeg vil helst ringe ASAP. Spurte du om panser med en gang, eller hørte du om 2BN også?

 

 

Eg hadde skreve en søknad, som kom fram først idag. der eg hadde panser på 1. valg. så eg fekk tlf, der eg fekk beskjed om at eg var blitt flyttet til panser. :thumbup: han som eg snakket med sa det at 2. bataljon og panser bataljon var ganske like. :!: men hvertfall, sendte eg en søknad. og eg fekk ett positivt svar :thumbup:

 

Da har jeg ringt til VPV. Ringte med en gang de åpnet kl 09:00, men ble allikevel sittende å høre på den råe ventemusikken i 40 min. Ble panser på meg også! 2BN var full, men jeg ble satt opp på venteliste tilfelle noen ville bytte/utsette. Uansett tror jeg panser blir jævlig kult :new_woot:

Endret av Scarymovies
Lenke til kommentar
Jeg ble meldt inn i garden selv om jeg er 165 cm høy..

 

Kan bli morsomt på parader :D Vil nok se slik ut:

 

--------_------------

 

hehe... Egentlig vil jeg dit jeg har størst sjangse for å få utenlandstjeneste, hva er PNB som jeg har lest om?

 

Du kan være så lav du bare vil og få innpass i Garden... Det at man må være høy er en myte. De laveste blir bare plassert fremst når dere marsjerer, og så går det fra de lavest mot de høyeste. Dette gir en fin illusjon om at det finnes få høydeforskjeller + at det ser pener ut...

 

Har selv fullført 1års tjeneste i Garden, og angrer på at jeg sløste bort et helt år av livet mitt. Bytt eller slipp unna hvis dere klarer... Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ringte VPV for 2-3 uker siden og ble flyttet fra jan 09 til okt 08. Jeg har ikke hørt om noen andre som skal inn i oktober så jeg har følelsen av at det er et spesialinntak for retards osv, menmen :p Uansett, jeg tror han sa at jeg skulle få et brev som bekreftelse på at jeg hadde blitt flytta til oktober, men jeg har ikke fått noe. Får jeg ikke noe før den offisielle innkallelsen?

 

Og jeg håper ingen kan tvinge meg til å spille trompet, trikse med gevær, eller delta på "shows"? For jeg suger i sånt.

Lenke til kommentar
Og jeg håper ingen kan tvinge meg til å spille trompet, trikse med gevær, eller delta på "shows"? For jeg suger i sånt.

 

Det slipper du, Musikk- og Drillkontingenten (3. Gardekompani) er for spesielt interesserte som har søkt seg direkte dit. Garden har fem (med Gardeskolen) andre kompanier, du havner i ett av disse. Oktoberinnrykket i Garden er heller ikke noe retardinnrykk, de har en kontinerlig utdannelse av nye soldater (dvs. fire innrykk i året) da de har ett kontinuerlig vaktoppdrag.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hadde vist en egen tråd om dette alt ja, let å glemme. Uansett, idag kom det ordentlige innkallelsen til HMKG(Hans Majestet Kongens Garde). Oppmøte på Sessvollmoen ved Gardermoen 12. Januar 2009.

 

Har sagt til meg selv at jeg skal prøve å gi det en sjanse, men kan ikke helt se for meg en 12 måneders periode i militæret. Har vel hatt et ønske om å ikke komme inn i forsvaret så lenge jeg kan huske, men nå nærmer dagen seg med stormskritt.

 

Så ja, vet ikke helt hva jeg skal gjøre, gleder meg ikke, og om det ikke forandrer seg, så håper jeg at jeg har noe form for sjanse til å dimme iløpet av innrykks dagene.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Har et spørsmål om et brev jeg fikk her om dagen, er bare generell info om hva jeg burde ha med på inntrykkdagen osv... Uansett, på det ene punktet står det "sivile klær" dette er helt vanlig tøy? Og slik jeg har forstått det vil jeg ikke ha muligheten til å dra hjem igjen før den 23. Januar, så jeg burde ha med meg nok tøy til å overleve de dagene?

Lenke til kommentar

Forsvarets boxere er lagd for feite folk med tynne lår. Er du normal er den aaalt for vid i livet og alt for tynn rundt beina, så jeg anbefaler virkelig private boxere ja:) Om du ikke er fan av ullsokker er det noen som foretrekker privat sokker også, selv om dette ikke er å anbefale på vinteren:P

 

Man trenger som sagt ikke så mye sivilt tøy de første ukene, siden du må ha uniformen på hele tiden. Du kommer sannsynelig også til å reise hjem i uniformen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...