Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Driti på draget ved salg av bil :-(


maritamor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke underskrevet noen salgsmelding på den.

Da prøver jeg å ringe å høre med biltilsynet igjen jeg.

 

Så lenge det ikke er skrevet salgsmelding så er bilen din, og ditt annsvar. Du kan hente

den, avskilte den og gjøre hva du vil med den. Du får også alle regninger knyttet til den.

 

Så er problemet med kontrakten du har skrevet om at de skal få kjøpe den. Denne

kontrakten er vel i beste fall tvilsom i utgangspunktet, og så lenge de ikke betaler ville jeg

ansett den som brutt. Hvis de mener noe annet så la dem gå til sak mot deg.

 

Det eneste jeg ville passet på var å betale avdragene på lånet i tide. Det er veldig dumt

å bli stående med kredittannmerkninger. Da får du problemer med å få lån i fremtiden.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt problemet her. Hvis bilen er solgt og står i nye eiers navn, så vil alle heftelser falle på nye eier. Hvis ikke bilen står i nye eiers navn, så står den fortsatt i ditt. Noe som da vil si at du kan melde bilen stjålet. Det eneste som gjelder ved salg av bil er en salgsmelding og denne sier du at ikke har blitt sendt inn, så da er det fortsatt din bil.

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar

Salgsmeldingen må være det avgjørende her som nevnt. Kontrakten er jo helt tydelig brutt og vil være ugyldig. Da får heller dine "venner" gå til sak mot deg og se hvor langt de kommer med en slik kontrakt.

Uten salgsmelding klipper du skiltene av selv, biltilsynet kan bruke måneder på å få det gjort.

Lenke til kommentar

Man kan IKKE ringe og si at man vil ha bilen sin begjært avregistrert. Dette skjer kun dersom ikke alt er i orden med bilen, f.eks ved manglende EU-kontroll, manglende årsavgift, etc. Var borti en del slike tilfeller i min forrige jobb, og BT kan ikke gjøre spesielt mye i en slik sak.

 

Bilen kan kun avregistreres dersom du har med skiltene eller tapsmelding på disse.

 

Det du kan gjøre er å reise å hente skiltene, og levere disse inn anonymt (BT har en postkasse du kan legge det i). Skiltene skal kun kunne leveres ut til deg eller noen med din fullmakt, altså vil ikke de kunne få ut disse uten videre.

 

Mildt sagt har du driti på draget dessverre, jeg hadde personlig enten henta bilen, anmeldt saken, eller tatt en tur på besøk med noen store kompiser. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Du bør nok få tak i skiltene fysisk, ja, og levere dem inn.

 

Si opp forsikring, hvis den er på deg, eller prøv å forsikre den som "objekt" ikke registrest bil.

 

Presiser overfor forsikringsselskap og Vegvesenet at noen prøver å stjele bilen, den skal ikke forsikres eller registreres i andres navn.

 

Etterhvert blir det da mindre interessant å tjuvlåne den avskilta bilen, så du kan få den tilbake...

 

Hvis bilen ikke er betalt, er den ikke kjøpt, den er på lån.

Lenke til kommentar

Det bør være mulig å bli kvitt krav fra bomselskaper, feilparkeringer etc ved å sende kopi av kontrakten til respektive selskap. Spørsmålet er hvorvidt dette blir akseptert dersom du ikke har personnummer og korrekt adresse til kjøper.

 

Lånet i banken er ditt ansvar. La oss si at du ikke betaler avdragene dine: Etterhvert vil banken kreve bilen tvangssolgt. Dette vil ofte gi en dårlig pris, og du er fortsatt personlig ansvarlig for restlån og alle påløpte kostnader.

 

Siden banken har pant i bilen, kan du ikke si opp forsikringen.

Lenke til kommentar

Biltisynet vil ikke avskilte bilen med mindre jeg leverer skiltene,de får jeg ikke hentet bilen er i Koppang.

Politiet vil ikke gjøre noenting mener den er hans pga. lappen som er skrevet...virker som om alt jeg får gjort er å skrive brev med varsel og gå via forliksrådet.

Noe som tar tid og de får fortsatt kjøre med bilen og kan påføre ytterlige kostnader.

 

kan legge inn kopi av kontrakten så dere ser hva som står.

 

 

******* kjøper min Citroen Berlingo regnr: ****,på den måten ved å betale ned måntlig det lånet jeg allerede har på bilen samt løpende forsikring på bilen.

Kjøper skal holde reparasjoner og servicer på bilen samt betale årsavgift og eventuelle utgifter han påfører bilen som bøter og lignende.

Kjøper betaler den måntlige sum den 20. Til min konto *****.

Lånet løper til det er nedbetalt eller til kjøper eventuelt selger bilen så lånet blir nedbetalt,overskytende av salget tilfaller da *******.

Beløpet er for lån og forsikring pr.dags dato 2000,- pr.mnd det tas forbehold om eventuell renteendring og forandring av forsikringssum ved økning av kilometer og lignende.

Resterende lån pr.dags dato er 39500 + renter og omkostning.

 

Har ikke fått med oss hans personnr i kontrakten da det ble mye styr for han skulle ikke ha den slik og slik.

Lenke til kommentar

Det er det jeg ikke forstår at de da sier at jeg ikke kan hente bilen eller kreve skilten og annmelde dette.

Utrolig mange tlf. jeg har tatt og jeg gjør ikke annet enn å :wallbash:

 

Noen som har lyst å dra på skiltjakt så værsågod :!: send pm for info....nei uffda er vel ingen som kan påta seg det

 

Politiet ja...virker som de vil gjøre minst mulig det er min erfaring.

Lenke til kommentar

Har du reservenøkkel foreslår jeg at du tar toget og henter bilen, for bilen er DIN! Hvis ikke ville jeg faktisk kontaktet NAF / Viking / ett eller annet og fått dem til å hente bilen, og i det minste kjøre den til en "trygg plass" hvor den kan stå til du har mulighet til å hente den. Så lenge du står oppført som eier, så kan du gjøre akkurat hva du vil med bilen.

 

Det som eventuellt kan skje er at de som har "kjøpt" bilen av deg sier at du ikke oppfyller kontrakten, og at de går til sak mot deg. De tror jeg kunne blitt en artig sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...