Gå til innhold

67°C på Q6600 3.2Ghz, noen forslag?


Anbefalte innlegg

hva mener du med at du snudde vifta?

 

mitt oppsett er at jeg har 6 120mm vifter i kabinettet.

3 antec som var med og 3 papst vifter.

har ene antec vifta strå på nede ved psu og hd. 2 står over i front og blåser inn. en står på cpu kjølern å blåser vidre bakover mens de 2 siste antec eksos viften blåser ut.. med andre ord fin flow gjannom kabinettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg snudde vifta 180 grader rundt, så den blåser inn i kjøleren (montert på kjøler).

 

Jeg har 5 vifter, 4 fra Antec kabinett (1 stor insugsvifte på toppen av kabinett 200mm, + 2 små insugsvifter i front av kabinett 120mm +1 uttrekksvifte i enden av kabinettet 120mm + 1 på kjøler 120mm).

Endret av Hellbound
Lenke til kommentar
Jeg snudde vifta 180 grader rundt, så den blåser inn i kjøleren (montert på kjøler).

 

Jeg har 5 vifter, 4 fra Antec kabinett (1 stor insugsvifte på toppen av kabinett 200mm, + 2 små insugsvifter i front av kabinett 120mm +1 uttrekksvifte i enden av kabinettet 120mm + 1 på kjøler 120mm).

 

hmm klarer ikke så se for meg hvilken vifte du har snudd i det hele tatt? mener du at du har snudd Cpu kjøleren ? i allefall skal min kjøler (Zalman 9700) trekke luft fra fronten så viften jobber i lag med bakerste kabinett viften min.

Endret av warin
Lenke til kommentar
Si meg går dere rundt i shorts hele dagen i den trope temperaturen der?

Selv etter jeg har overklokka min cpu ligger jeg på 30grader idle, og vifter på lavest mulig hastighet. Har en amd 5000@5600 x2, og alt sitter i ett trangt aerocool kabinett. 55 Grader her er full taxing av cpu i flere timer.

 

Ja, men det er en 2kjerner...?

Blir "litt" varmere når du har 4kjerner, eller?

 

 

 

Angående det med at du snudde vifta, kan du ikke bare slenge ut et bilde? :)

Lenke til kommentar

OK, skal prøve å forklare med bilder i stedet for:

 

Slik hadde jeg montert kjøleren først: (V/Ø på CPU)

post-154442-1204393331_thumb.jpg

post-154442-1204393354_thumb.jpg

 

 

Så satte jeg den N/S:

post-154442-1204393375.jpg

post-154442-1204393400_thumb.jpg

 

Så monterte jeg vifta på kjøleren fra:

(se bort i fra at kjøleren ligger flatt på dette bildet, se hvilken vei vifta er montert)

post-154442-1204393422_thumb.jpg

til:

post-154442-1204393437_thumb.jpg

 

Håper dette ble mer forklarlig :-)

Reduserte temperaturer med -10 grader eller mer på min maskin.

Endret av Hellbound
Lenke til kommentar

Jeg har følgende temps på min q6600 i følge Coretemp.

 

49

49

44

44

 

Dette er idle tempraturer etter at jeg har overklokket til 3.2ghz.Har også begge viftene på full guffe på mitt Aplus twin engine kabinett. 2x22cm vifter. For høyt? Blir kanskje en del lavere når jeg får tatt på litt AS5 enn pasta som fulgte med HK:P

Endret av Akando
Lenke til kommentar

jeg tror at de kjølerne i front er innsugs vifter mend den på topp og i bakant er eksosvifter.

 

luft strømmen bør jo gå fra innsuget til cpu vifta som sender fufa vidre gjennom kjøle rillene og til utsuget..

 

det er vel slik du har forklarte dette, og det er ganske natulig i seg selv at dette er det mest effektive løsningen

Lenke til kommentar

pataen bør smøres ut i et tyng jevnt lag.

pastaens funksjon er å hodle luft/luftbobler borte.. jo bedre du klarer det jo bedre effekt av cpu kjølern får du.

 

får å få sikkelig jevnt lag bruk knviblad til en tapet kniv.. (ta det ut av kniven og bruk det vannrett med cpu..)

 

skal ikke skryte så av mitt kabinett men det er tildels bra ryddig men kan legge ut bilde senere i dag når jeg kommer hjem fra jobb..

Endret av BoC_SantaCruz
Lenke til kommentar

har ikke sjekket dette, men stiller meg litt kritisk til dette, pga hvis varmen smelter pastaen slik at den fordeler seg vå må jo dette virke nagativt pga en maskn står loddrett og da vil jo pastaen renne av cpu...

 

men ja i det du setter på cpu kjølern vil dette skvise pastaen utover cpu.. om kontakt flaten blir optimal er et annet spm..

Lenke til kommentar
har ikke sjekket dette, men stiller meg litt kritisk til dette, pga hvis varmen smelter pastaen slik at den fordeler seg vå må jo dette virke nagativt pga en maskn står loddrett og da vil jo pastaen renne av cpu...

 

men ja i det du setter på cpu kjølern vil dette skvise pastaen utover cpu.. om kontakt flaten blir optimal er et annet spm..

 

Skal si meg enig i at den "stripen på midten" løsningen ser uggen ut. Ser den annbefales ofte av Pasta produsentene, og de har nok noen baktanker, for en liten tube holder ikke lenge med den mengden pasta pr. påføring. Mesteparten blir på den måten presset ut, og masse pasta ligger rundt kantene, men det brukes jo mere pasta og det er nok noen som gnir seg i hendene av dette.

 

Sitter selv med Coollaboratory Pro, og det hadde nok blitt mye røyk fra PC-en om overnevnte metode hadde blitt brukt på denne :cool:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...