Gå til innhold

enkel Kryptering av minnepenn?


Ethernet

Anbefalte innlegg

Hei.

 

det har seg slik at jeg bruker en 512 MB minnepenn til å ha diverse portable apps på. FireFox, Thunderbird og litt annet smått. Samtidig så har jeg en del private bilder av dama og litt dokumenter med PIN-koder og slikt.

 

Jeg oppbevarer denne i lommeboka da jeg bruker den en hel del på skolen og slikt.

 

Men her om dagen klarte jeg å miste lommeboka, sperret bankkortet og slikt, men fortsatt er jeg mer bekymret for innholdet på minnepennen. Jeg var veldig heldig, og fikk tlf dagen etter hvor en dame hadde funnet lommeboka mi, med minnepennen i.

 

Så jeg tenkte da hvor jævla kjipt det er å miste den så alle data blir tilgjengelige for den som finner den. Å ha den ne annet sted skal jeg ikke, men jeg lurte på om det finnes noen enkel måte for å kryptere den når jeg ikke bruker den?

 

Altså type høyreklikk -> Kryptèr, før jeg løser den ut fra datan. Gjerne en noe kraftig kryptering, AES eller noe slikt. Så je må oppgi et passord for å åpne noe som helst i det hele tatt for å bruke den neste gang den kobles i? :)

 

 

Regner med at det finnes, men om noen kan anbefale noe, hadde det vært topp :)

 

Takker :thumbup:

 

edit:

 

GJERNE automatisk kryptering på et eller annet vis

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hva med steganos:)? www.steganos.com 256bit AES kryptering skal vist være noe av det sterkeste du kan få. veldig enkelt og bruke:)tror det er sånn at du kan lage et kryptert område på minnepennen din så du slipper og innstalere steganos på pc-en du bruker.

eller dekart kanskje også 256 bit AES:)

 

Jeg har selv brukt Steganos og Dekart, er veldig fornøyd med programmene:)

håper det var til litt hjelp.

Lenke til kommentar

skal sjekke det :)

 

Programmet MÅ ligge på minnepennen. Da jeg bruker mange forskjellige PC-er til sticken.

 

edit:

 

Fant ikke noe hos steganos. eller fant "Safe one", men det var ikke det jeg lette etter.

 

Skal ha et program som er lagret lokalt på minnepennen. Som jeg enkelt kan kryptere HELE disken med

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar

Hvis du bruker Truecrypt så kan du bare legge det på minnepennen sammen med de andre programmene du har der, også lager du en kryptert fil som du kan mounte som en egen partisjon den kan du kryptere så mye du bare vil med keyfiles osv, og legge de sensitive filene i den.

 

Du kan også kryptere hele minnepennen, men da må du ha et program installert på PC-en, og du mister ytelse når du kjører programmer.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...