Gå til innhold

Hvordan funker bruktmarked.no?


Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei jeg har tenkt og selge min psp og da tenkte jeg på og annonsere den på bruktmarked.no, men lurer litt på hvordan betaling foregår?

Siden jeg ikke er interreset i og sende en vare først så motta betaling, og kjøper er neppe villig til og betale på forskudd ser jeg de to mulighetene som utelukket. Men hvordan foregår betaling på en trygg måte? Er første gang jeg er borti brukt handel på nett så er litt skeptisk siden jeg ikke har lyst til og bli svindlet.

Lurer også på hvor mye det koster og annonsere en vare på bruktmarked.no.

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Annonsere på bruktmarkede er Gratis :thumbup: - Noe som er veldig ålreit.

 

Anngående sending og betaling, kan den jo sendes i oppkrav- Da må kjøper betale før han får pakka si på postkontoret.

Ellers så kan kjøper overføre halvparten før du sender og halvparten etter å ha motat varen.

 

Ellers så er det jo forhåndsbetaling.

Lenke til kommentar
Annonsere på bruktmarkede er Gratis :thumbup: - Noe som er veldig ålreit.

 

Anngående sending og betaling, kan den jo sendes i oppkrav- Da må kjøper betale før han får pakka si på postkontoret.

Ellers så kan kjøper overføre halvparten før du sender og halvparten etter å ha motat varen.

 

Ellers så er det jo forhåndsbetaling.

 

Postoppkrav hørtes veldig kjekt ut, men hvordan er det med frakt?

Lenke til kommentar
Norgespakke, egenembalasje 0-10kg koster 120,- og sende i Norge, den er da forsikret inntill 10 000,-

Postoppkrav i tillegg, 60,- så totalt for frakt 180,-

 

Eller kan du bruke Postens Smartpostesker, og postoppkrav i tillegg.

 

Går det ann og få det slikt at frakten kommer i tillegg til varens pris på postoppkrav? Altså slik at kjøper betaler frakten når han/hun henter ut pakken.

Lenke til kommentar
Ja

 

Du skriver selv på (eller de gjør det, men du bestemmer) hvor mye den som mottar pakka skal betale

 

feks: Du selger noe for 500 kr som skal sendes i oppkrav å kjøper betaler frakta på 180 kr

Da skriver du 580kr på pakka

Stemmer det.

 

Du fyller inn beløpet motaker må betale for å få ut varen- da normalt varens pris + frakten.

 

Og konto nr ditt- så blir pengene overført til din konto når h*n henter ut pakken.

Lenke til kommentar
Ja men da er det ikke noe og frykte, takker så meget for svarene.

Nei. Pleier som regel og gå bra :thumbup:

 

Eneste som er kjedelig med postoppkrav er om kjøper ikke henter pakken :mad:

 

Ja det skjønner jeg jo, men sender ikke posten da tilbak pakken etter 14 dager?

Jo men da må du fortsatt betale frakten til, la oss si 180 + forsendelse tilbake på 120,-

 

Bortkasta: 300,-

Lenke til kommentar
Norgespakke, egenembalasje 0-10kg koster 120,- og sende i Norge, den er da forsikret inntill 10 000,-

Postoppkrav i tillegg, 60,- så totalt for frakt 180,-

 

Eller kan du bruke Postens Smartpostesker, og postoppkrav i tillegg.

Vis noe skal sendes i postoppkrav så må det være egenembalert. Det funker ikke med postens smartpostesker.

Lenke til kommentar
Norgespakke, egenembalasje 0-10kg koster 120,- og sende i Norge, den er da forsikret inntill 10 000,-

Postoppkrav i tillegg, 60,- så totalt for frakt 180,-

 

Eller kan du bruke Postens Smartpostesker, og postoppkrav i tillegg.

Vis noe skal sendes i postoppkrav så må det være egenembalert. Det funker ikke med postens smartpostesker.

Ikke?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...