Gå til innhold

Audition til filmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei dem er ikke noe castingbyrå. Men dem legger ut en del oppdrag som man kan søke på, det gjør dem. Men har inntrykk av at castingbyråer og statistansvarlige bruker facebook mer flittig fordi dem får fler søkere. Men det kan helt klart være en ide å følge med på Aktiv i Oslo også.

 

Av castingbyråer har man f.eks:

Cannibal Casting

Fjes Casting

Stella Casting

Camilla Casting

 

Med mange fler.

Lenke til kommentar

De nevnte byråene er Norske ja. Hvilket passer deg fint da siden du kan bare Norsk :-)

 

16 år er ingen hindring det. Det trengs folk i alle aldre. Eneste hindringen i så måte er jo at du går på skole og det kan krasje med innspillingsdagen(e). Innspilling foregår jo gjerne mens du skulle sittet på skolebenken.

 

Skuespiller kurs og skoler vil jo kunne gi deg en profesjonell karriere. Men det er mange talenter som kommer "rett fra gata" og blir skuespillere også.

Lenke til kommentar

Nei dem er ikke noe castingbyrå. Men dem legger ut en del oppdrag som man kan søke på, det gjør dem. Men har inntrykk av at castingbyråer og statistansvarlige bruker facebook mer flittig fordi dem får fler søkere. Men det kan helt klart være en ide å følge med på Aktiv i Oslo også.

 

Av castingbyråer har man f.eks:

Cannibal Casting

Fjes Casting

Stella Casting

Camilla Casting

 

Med mange fler.

 

Stella Casting virker seriøse... Har sett igjennom hva de gjør, og det i liten skrift som Monster, Rubicon osv. Hva er det?

 

De skriver hva de trenger til filmen sin på forsiden, men driver de ikke med flere filmer samtidig?

Lenke til kommentar

Hvilken linje på VGS er filmlinjen, liksom? Skuespillerlinjen?

 

Og har jeg mulighet i en alder av 19-20? Da jeg har fått utdanning og er i arbeidslivet?

 

Hvorfor heter det ''navn''-casting? Er de ttroverdige?

 

Av skuespiller utdanning så har man noe å velge mellom. NISS er en av dem http://www.studentum.no/Skuespiller_50521.htm

 

Hvorfor dem heter "navn" Casting viser stort sett bare hvem som driver det. Camilla Casting f.eks er det Camilla Glaister som driver. Samtlige jeg nevnte der ER seriøse.

 

Monster og Rubicon som du spør om er produksjonsselskaper. Det er produksjonsselskapene som ansetter et castingbyrå til å caste skuespillere og statister til filmer osv.

 

Det stemmer at dem kan drive med mange produksjoner samtidig ja.

 

Ved å registrere deg hos et Castingbyrå står du oppført i databasen dems. Det betyr at dem kan finne på å ringe deg dersom dem skal caste noen til en spesifik rolle eller statistrolle dem mener du kan passe til. Større sjanse er det å få oppdrag og jobber om man i tillegg er aktiv selv og sender mail og viser interesse på oppdrag som blir utlyst på blant annet Casting Norge på facebook.

Lenke til kommentar

Er det for sent i en alder av 20 å bli filmstjerne?

 

Stella-Casting virker mer ''ekte'' enn de andre. Men jeg vet fortsatt ikke hvordan jeg registrer meg der, det står bare noen E-Poster og Adresser...

 

De har vel FB, eierne? Legge dem til?

 

Bør jeg kontakte produksjonselskapet, eller Casting?

 

På forsiden så står det en annonse hvor de søker skuespillere til (Stella), på de andre står det ingenting... Søker Stella bare etter folk til den filmen, da?

Lenke til kommentar

Er det for sent i en alder av 20 å bli filmstjerne?

 

Stella-Casting virker mer ''ekte'' enn de andre. Men jeg vet fortsatt ikke hvordan jeg registrer meg der, det står bare noen E-Poster og Adresser...

 

De har vel FB, eierne? Legge dem til?

 

Bør jeg kontakte produksjonselskapet, eller Casting?

 

På forsiden så står det en annonse hvor de søker skuespillere til (Stella), på de andre står det ingenting... Søker Stella bare etter folk til den filmen, da?

 

Alder er ingen hindring. Rette person kan fint bli "stjerne" om dem er rett til rollen man leter etter til en film. 20 er på ingen måte for gammelt. Selv er jeg 35 og venter enda på de store rollene.

 

Alle de nevnte er "ekte". Det kan hjelpe å registrere seg hos flest mulig castingbyråer. Stella casting har for øvrig ei gruppe på facebook også.

 

Det er castingbyråer du bør kontakte. De er de som skaffer folk til film / tv. Så er det opp til regissør til slutt å velge hvem det blir som får rollen(e). Statistroller er det ganske LETT å få.

Lenke til kommentar

Det kan jo hende det er innspillinger du kan være med på i skoleferiene dine så ingen vits å vente med å registrere seg til etter du er ferdig med skolen. Man kan fint vente i evigheter på en stor rolle ja, om man i hele tatt får en. Men det finnes jo greie roller uten at det nødvendigvis trenger å være THE hovedrolle også.

 

Begynn med de castingbyråene jeg listet opp tidligere. Hjemmesidene dems forklarer deg hvordan du registrerer deg.

 

Statistroller skaffer du deg som jeg har nevnte flere ganger tidligere ved å vise interesse og sende mail på de "annonsene" som er på Casting Norge for eksempel. Så snart man får en rolle MED relpikker er det gjerne ikke statistrolle lengre men mer en vanlig rolle. Selv om det hender at dem søker statister som skal si en repplikk eller to også.

Lenke til kommentar

Skal jeg registrere meg på alle? Så oppdragene krasjer?

 

De som har 5-10 replikker. Hvem er de i filmer f.eks.?

 

På Stella-Casting står det bare en annonse om film, og E-postadresser for kontakt ang. filmen... Men den er jeg for ung for, de søker 18+. Så E-poster er det eneste.

 

Teatergruppe? Jeg skal bli filmstjerne... Derfor er Castingbyråer rett plass... Vet ennå ikke hvordan jeg registrer meg der. Det står ingen ''Logg inn'' ''Ikke bruker? Registrer deg her gratis'' på siden, heller, da.

 

Du registrerer gjerne hos flere ja. Oppdrag kan du takke nei til om det krasjer med et annet selvfølgelig.

 

De som har replikker er enten statister MED replikk, eller en som har fått en rolle ( som da regnes som skuespiller ). Hvem som helst KAN få mindre roller.

 

Send e-post til dem og hør hvordan du skal registrere deg hos dem. Enten gjøres det ved personlig oppmøte, og hos noen castingbyråer holder det å sende mail med info om deg selv og bilde®. Dette kan du selv spørre hvert enkelt castingbyrå om hvordan gjøres.

 

Det er ingenting som heter "jeg SKAL bli filmstjerne". For å bli det må noen synes du har et kjempetalent og hjelpe deg med å få gode roller og opp og frem i filmransjen. Mange går nok med en drøm om å BLI det, men det er kun få som faktisk blir det.

 

I teatergrupper lærer du deg en del du ikke kan fra før når det gjelder skuespill, så det kan være lurt å melde seg inn i en og lære litt mer.

 

Så isteden for å sitte her og spørre om alt mulig rart nå så anbefaler jeg deg å registrere deg hos et castingbyrå eller fler, samt søke på statistroller som blir utlyst så tar du det derifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...