Footy Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Ok, jeg er en fan av Steam, syntes konseptet er bra osv... Men hvorfor i all verden lagres ikke saved games på nett? Altså at dine saved games blir lagret med kontoen. Når man først har den online.. Ville vært veldig kjekt for folk som kræsjer, må formatere og ALLE achevements i portal er borte... og når halve poenget allerede er at du kan sette deg ned hvor som helst i verden, installerer steam, logge deg inn og laste ned spillene dine så er du jo bare halveis når du alikevel ikke har saved games der... Syntes Valve burde integrere dette
Avean Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Fordi det er ikke sånn det gjøres med spill til normalt eller. Save Games blir lagra lokalt ellers trenger spillutviklerne selv å legge inn at save game blir lagt ut på nettet. Er fint lite Steam har med dette å gjøre. og da vil mest sannsynlig nye problemer dukke opp da du trenger tilkobling til server for å lagre, og hva med de som ikke er på nett ? Får de ikke lagre ?
Footy Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 ser poenget ditt... Men de kunne ha latt dette være optional... Egen liten meny som du kan trykke på for å lagre ting på nett
Kharan Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 For å si det slik: Det ville krevd *enormt* mye mer lagringsplass for Steam dersom alle savegames folk noensinne hadde lagd skulle lagres på deres servere. Det er rett og slett en så uhåndterlig løsning at det ikke er aktuelt.
Footy Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 En liten save er jo ikke snakk om at tar stor plass, er jo bare en fil som forteller spillet hva du har gjort osv.. *enormt* mye mer lagringsplass for Steam? Ja de trenger nok en egen server for dette, men med tanke på Hotmail og slike ting tilbyr flere gig med lagringsplass...
Kharan Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Du vet at størrelsen på savegames kommer helt an på hvilket spill det er? Savegames kan være alt fra 10kB til 100 MB. La oss ta et konservativt eksempel. Hver av Steams brukere har 50 MB med savegames. Steam har 15 millioner brukere. 15 000 000 x 50 MB = 750 000 000 MB. Med andre ord blir en ganske liten mengde savegames på hver bruker til 750 terabyte med data. Generelt er det en mye bedre løsning å la hver enkelt bruker være ansvarlig for sine savegames, Steam slipper utrolig mye pes fra brukere på denne måten.
Avean Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 750 Terabyte med data som appåtil må streames til brukere fra hele verden hoho
Footy Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 gi oss 1 saved game for hvert spill da
Kharan Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Kommer nok ikke på tale. Steam tar kun ansvar for å levere spill til brukerne, savegames er brukers eget ansvar.
Footy Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 Be Serviceminded! hm... kanskje starte et lite nettfirma som baserer seg på å lagre steam saves på nett?
Kharan Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 For å si det slik - hva tjener Steam på å ha et tonn med savegames for brukere på sine servere? Ingen verdens ting.
Footy Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 Serviceminded! Som bidrar til flere brukere, som bidrar til flere solgte spill og de kan ta mer doneros for reklameplasser
Kharan Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Da vil jeg be deg om en kostnadsanalyse, med tanke på at de aller fleste brukere har gigabytes med savegames. Hvor mye må man ut med for å lagre f.eks. 500 exabyte med savegames? Hva koster dette per måned? Hva kan man forvente å tjene inn? Sannsynligvis langt mindre enn det det koster å ha en så gigantisk serverpark. Tjenesteinnstilling er vel og bra, men om det er et rent tapsprosjekt kommer man ikke langt.
Laland Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Jeg glemmer alltid å ta backup av savegames, så en form for automatisk backup-løsning enten til en annen disk på PC-en eller ett nettlagringssystem hadde ihvertfall jeg flittig brukt..
ATWindsor Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Da vil jeg be deg om en kostnadsanalyse, med tanke på at de aller fleste brukere har gigabytes med savegames. Hvor mye må man ut med for å lagre f.eks. 500 exabyte med savegames? Hva koster dette per måned? Hva kan man forvente å tjene inn? Sannsynligvis langt mindre enn det det koster å ha en så gigantisk serverpark. Tjenesteinnstilling er vel og bra, men om det er et rent tapsprosjekt kommer man ikke langt. 500 exabyte? Mao over 30 Terrabyte per hver eneste bruker i steam? Veldig plausibelt... Selv 50 MB per person i snitt er nok over det som reellt hadde vært brukt. Men litt plass vil det jo såkalrt ta. Det kunne ksnakje vært en ide å ihvertfall algre achivment-progress? AtW
pxK Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Litt enig her, det hadde vært bra med en save game "server" hos steam. Men som Kharan sier så er det lite aktuel å bruke enormt mye penger på dette for å få ingenting tilbake. Når det gjelder Achievements, siden de har pøst på med achievements i forskjellige spill så kunne de i minste fall lage en option som spør om du vil ha backup av saves/achievements data osv.
Footy Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 Glad jeg ikke er den eneste som tenker slik...
pxK Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Tenkte mer på cod4 f.eks, er utrolig stress å begynned med å unlocke alt om igjen vis du har glemt backup.
Glufsa Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Mine achivements i Portal blir lagret i accounten min, bare savegames som ikke blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå