Gå til innhold

Ekstra batteri for 30D


Anbefalte innlegg

Kan noen anbefalle et ekstra batteri til min 30D?

 

Da canons batterier er dyrere så ser jeg etter gode og politlige uoriginale batterier(med garanti) som en mulig erstatter..Noen som har erfaring med dette, eller er det bedre å betale litt ekstra for et fra canon som en forsikkring om det mot formodning skulle eksplodere i kamerahuset?

 

 

Er ikke interisert i batterigrep da jeg syntes 30D'n ikke trenger å bli noe større

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen anbefalle et ekstra batteri til min 30D?

 

Da canons batterier er dyrere så ser jeg etter gode og politlige uoriginale batterier(med garanti) som en mulig erstatter..Noen som har erfaring med dette, eller er det bedre å betale litt ekstra for et fra canon som en forsikkring om det mot formodning skulle eksplodere i kamerahuset?

 

 

Er ikke interisert i batterigrep da jeg syntes 30D'n ikke trenger å bli noe større

 

 

 

Mener å huske at det ligger en tråd om dette emnet i forumet fra før.

 

Men jeg har bare gode anbefalinger når det gjelder Sterling Tek i Usa.

De er billige, sender raskt og har gode batterier.

Lenke til kommentar
Kan noen anbefalle et ekstra batteri til min 30D?

 

Da canons batterier er dyrere så ser jeg etter gode og politlige uoriginale batterier(med garanti) som en mulig erstatter..Noen som har erfaring med dette, eller er det bedre å betale litt ekstra for et fra canon som en forsikkring om det mot formodning skulle eksplodere i kamerahuset?

 

 

Er ikke interisert i batterigrep da jeg syntes 30D'n ikke trenger å bli noe større

 

 

 

Mener å huske at det ligger en tråd om dette emnet i forumet fra før.

 

Men jeg har bare gode anbefalinger når det gjelder Sterling Tek i Usa.

De er billige, sender raskt og har gode batterier.

 

Har også kjøpt 2 batterier fra Sterling Tek, og det kostet nesten ingenting. Betalte ca. 230 kroner inkl. frakt for 2 stk. etter hva jeg kan huske. De fungerer greit, men de passet ikke helt inn i kameraet. Måtte fram med kniven og skjære bort litt plast for å få de inn og ut. Ellers var de så trange at de ble sittende fast inni kameraet. I tillegg så viser de ikke riktig ladeprosess når de står i laderen: etter noen sekunder lyser den røde lampen fast, som indikerer et fullt ladet batteri, men i virkeligheten må det stå inn like lenge som et Canon-batteri, selvfølgelig. Ellers har jeg ikke merket noen forskjell på hvor lenge batteriene varer i forhold til originale batterier, men kommer nok ikke til å kjøpe flere derfra. Ser du får kjøpt originale Canon på foto.no for rundt 500 kr, så jeg tror jeg prøver det neste gang.

Lenke til kommentar
Mener å huske at det ligger en tråd om dette emnet i forumet fra før.

 

Men jeg har bare gode anbefalinger når det gjelder Sterling Tek i Usa.

De er billige, sender raskt og har gode batterier.

 

Sjekka det ut, og har bestilt...fikk til og med meg et par andre ting også og likevel holdt jeg meg under 200 kroners grensa.. :thumbup:

 

 

Jeg har gode erfaringer med batterier fra Ebay. Hvor stor er sannsynligheten for at batteriene eksploderer? Live a little.

 

Eitp

 

Live a little ja, derfor jeg ikke kjøper idiotforsikring, men med så mye flaks jeg har hatt rundt kjøp av kamera så måå jeg nesten bare være en av de som får det eksploderende batteriet. Men jeg har jo kjøpt batteri derfra så må jo nesten se på meg selv som litt gæern nå. Hender jeg også skrur på vindusvisker UTEN å ha på en liten sprut med spyleveske først også, bare for å understreke hvor bananas jeg kan være når jeg trår ordentlig til :p

Lenke til kommentar
Da canons batterier er dyrere så ser jeg etter gode og politlige uoriginale batterier(med garanti) som en mulig erstatter..Noen som har erfaring med dette, eller er det bedre å betale litt ekstra for et fra canon som en forsikkring om det mot formodning skulle eksplodere i kamerahuset?
Billigste jeg har funnet i Norge:

http://www.mytrendyphone.no/shop/batteri-k...anon-2982p.html

 

Her har du evt. liste over andre aktører:

https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?pr...mp;search=S%F8k

 

Det er enormt med feil i prisene på originalt Canon-batteri, skal be Erik eller Are få ryddet opp (jeg har ikke tilgang til de delene av prisguiden).

Lenke til kommentar

Fant denne testen av orginalt/uorginale batterier:

 

Olympus BLM-1 Clone Battery Tests

 

Testen gjelder ett batteri til Olympus, men produsentene bruker nok de samme cellene til batterier for andre kameraer.

 

UNiROSS og Energizer kommer best ut, faktisk bedre enn det orginale.

Batteriet fra Sterling Tek er ett av batteriene som får omtalen: "AVOID AT ALL COSTS".

 

dessverre er det ofte ikke mulig å se ut fra nettbutikken hvilket fabrikat batteriet/cellene har. Jeg ville ikke kjøpt et batteri uten å vite hvilket fabrikat cellene er.

Endret av Fotopiloten
Lenke til kommentar
Fant denne testen av orginalt/uorginale batterier:

 

Olympus BLM-1 Clone Battery Tests

 

Testen gjelder ett batteri til Olympus, men produsentene bruker nok de samme cellene til batterier for andre kameraer.

 

UNiROSS og Energizer kommer best ut, faktisk bedre enn det orginale.

Batteriet fra Sterling Tek er ett av batteriene som får omtalen: "AVOID AT ALL COSTS".

 

dessverre er det ofte ikke mulig å se ut fra nettbutikken hvilket fabrikat batteriet/cellene har. Jeg ville ikke kjøpt et batteri uten å vite hvilket fabrikat cellene er.

 

Vel, har uansett brukt mine Sterling Tek batterier jevnlig i snart 3 år og for meg så har det bare vært en positiv opplevelse da de varer lenger enn de originale batteriene.

Lenke til kommentar

Kan skjønne at du vegrer deg for å kjøpe brukte hus da det koster en del mer å reparer eller erstatte, men batterier som går for slikk og ingenting går jo ikke utover lommeboka.

Men uansett så er det tydligvis en del folk her med god erfaring og med gode intrykk av disse Sterling Tek batteriene, og når jeg kan kjøpe 10 av de før jeg har betalt for et av cannons originale så syntes jeg oddsen er god for at jeg får et som funker som det skal.

Lenke til kommentar
Men uansett så er det tydligvis en del folk her med god erfaring og med gode intrykk av disse Sterling Tek batteriene, og når jeg kan kjøpe 10 av de før jeg har betalt for et av cannons originale så syntes jeg oddsen er god for at jeg får et som funker som det skal.
Jeg har generelt ingenting i mot å kjøpe batterier som noen har satt et merkenavn på, som man kan kjenne igjen. SterlingTek er ett eksempel, Hähnel er et annet. Dersom en produsent får problemer, vil det ryktes meget fort, og mest sannsynlig vil du ikke være den første som får problemer. Kjøper man i Norge, er også forbrukerrettighetene så store, at du skal ha is i magen for å prøve å svindle noen med batterier som ikke holder mål, dersom det står at de skal passe. Selvfølgelig kan levetiden være dårligere etc, men sjansen for å skade utstyret, anser jeg som svært liten. Ville ikke nølt med å kjøpe batterier fra f.eks. MyTrendyPhone som jeg linket til over, i stedet for Canon original. Sannsynligvis er de like gode, hvis ikke bedre.
Lenke til kommentar

Hvis ikke USA er noe alternativ kan jeg anbefale Altitec.

Det er et Norsk selskap og har garantier.

Grei søkermotor.

Fri frakt.

 

http://www.altitec.no/

 

Har selv handlet endel forsjellige batterier fra dem,Verktøy/kameraer/lithium,etc.

 

Tips 1: det er fult mulig og prute ved kjøp av flere batterier. :thumbup:

Tips 2: bestill også AA lithium batterier til ekstern blits.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...