Gå til innhold

Ditt luftkjølte system


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pcen vil ikke vere stabil på noe annet en 200D, det vil si 900mhz på 5,5,8,28 eller noe sånt..

 

Har hat litt problemer med 4x1gb ballistix 8500, er derfor jeg kjøpte nye 2x2gb med kjøling..

Men det hjalp ingen ting, eneste som er forsjel er vel temp garantert...

Det irriterer med at jeg ikke klarer 1200mhz, likker å ha litt høye tall :dontgetit:

Lenke til kommentar
Dette er vel får dere med en TRUE kjøler..

Har prøvd å sett litt på luftgjennonstrømningen på TRUE kjølere og merker lett at meste parten av luften forsvinner over,under eller rett ut på siden kjøleren..

Så har prøvd å sette på teip mellom kjøleren og vifta på topp og bunn, og satt teip på nesten hele siden av kjøleren..

 

 

det her med bo tape vifta fast i kjøleren prøvde jeg i dag. hadde en ninja og en 12 cm så lå og slang på bordet ved siden av en tape-rull :)

 

forskjellen ver helt enorm, før for lufta litt igjennom og endel på siden. nå kommer all luft ut.... så dette anbebaler jeg alle og prøve ut.

 

 

sliter på kamera fronten, lader ligger visst igjenn på ei øy i afrika :thumbdown:

Lenke til kommentar

Fått slengt inn tre 80mm Noctua vifter nå, dytter bra med luft og bråker ikke mye..

Bilder redigeres inn seinere :)

 

post-74957-1209206444_thumb.jpg

 

post-74957-1209206486_thumb.jpg

 

post-74957-1209206512_thumb.jpg

 

post-74957-1209206536_thumb.jpg

 

Edit: Redigerte inn bildene.. Prøvde og sette på Low Noise Adapterne som følger med Noctua viftene, helt stille, bortsett ifra CPU vifta som bråker.. Brente CPU vifte kontakten engang, veit ikke når.. Men lang historie kort, den funker ikke..

 

Mulig jeg får kobla den til en annen kontakt hvor jeg kan regulere spenninga til vifta..

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar

Her er mitt problem!

Alt for gammelt kabinett med nyere(varmere) deler. plz ikke whine nå når dere skal se dette bildet om hvordan jeg får kjølt ned min søte maskin!

Og vis det er noen her som vil hjelpe meg med ideer eller annet så godtar jeg alt, alt fra om dere sender meg deres egene data deler.

Pls forklar vis jeg skal kjøpe meg noe vifter hvordan de skal gå alt fra luft som går inn til luft som går ut!

Her ser dere et bilde av Tempraturen inni!

lattisswc6.png

Ikke så galt tenker dere kanskje? hemnja.

Her er hvordan jeg kjøler min maskin!

dsc00679ue2.jpg

dsc00678ul5.jpg

Takker!

Lenke til kommentar
Edit: Redigerte inn bildene.. Prøvde og sette på Low Noise Adapterne som følger med Noctua viftene, helt stille, bortsett ifra CPU vifta som bråker.. Brente CPU vifte kontakten engang, veit ikke når.. Men lang historie kort, den funker ikke..

 

Mulig jeg får kobla den til en annen kontakt hvor jeg kan regulere spenninga til vifta

 

det kan du nok styre i bios hvis du bruker 4-pin kontakten. den står sikkert på auto. intel vifta er veldig stille på laveste hastighet. noe som hjelper mye er og gi cpu litt mindre volt. sett den på 1,15 i bios så blir den endel kaldere....

 

 

h4lv0rs3n: skal vel godt gjøres og få ting kaldere enn det der....

Lenke til kommentar

Neida, cpu vifta går, men jeg må benytte en overgang fra 4pins drevkontakt til 3 pins viftekontakt.. 4 pins PWM viftekontakten funker med en 3 pins overgang, og denne er igjen koblet til 4 pins drevkontakt. Så denne går for fullt hele tida..

 

Men akkurat nå gjør alle andre vifter det også, så hører ikke den.. Kan gjøre PC-en endel stillere ved og slenge på noen adaptere fra Noctua her og der, men da blir det fort litt varmt.

 

Dessuten bråker den bærbare og PS3'n min så mye uansett siden de står og folder en god del av tida.

Lenke til kommentar
jeg fikk dårlig med svar:/(

 

Om du kommer med litt mer oversiktlige bilder hadde det vært fint.

 

herifra synes jeg å se to harddisker helt intil hverandre. Prøv i det minste å få dem fra hverandre. Og rydd i kabler! Ingenting er som et ryddig kabinett.

Lenke til kommentar

Berre eit lite spørsmål:

 

Eg har berre stock kjøling i maskina mi no, altså ei 80mm vifte bak (+ CPU-kjøler og PSU-kjøper :p ). Men eg har ei 90mm vifte frå "gamle-dataen" som eg gjerne skulle få brukt. Men der er ingen ledige plassar på hovedkortet mitt til å koble til...

 

Lurer berre på om det er fleire som har hatt det samme problemet, eller om det rett og slett er hovedkortet mitt som suger... (**signatur**)

 

Eg veit at hovedkortet mitt er dårlig, og eg skal nok få bytta det ein dag (sammen med CPUen), men er det noke som kan gjerast i mellomtida? Er det mulig å bruke ein slags adapter eller noke liknande og koble til f.eks. ei SATA-kontakt eller noke? (Det var berre eit dumt forslag altså... Trur ikkje egentlig det er mulig... :p )

 

PS. skulle gjerne posta eit bilde eller fem, men kamera mitt er... øhh... la oss seie "ute av funksjon"... Gidd ikkje forklare kva som egentlig skjedde.

Lenke til kommentar
Du kan koble viften til en molex kontakt.

 

Skjekk hvor mange volt vifta di tar.

 

Molex? korleis ser det ut? kunne ikkje poste eit bilde eller noke, vel? (Ja, eg veit eg er kravstor :p )

 

Hmm... eg veit ikkje kor mange volt den tar, sidan eg overtok dataen etter ein kis på jobben til pappa...

Lenke til kommentar

Det står på viften hvor mange volt den skal ha.

 

Tipper det går med 12v. Da skal du bruke den gule og en av de sorte kablene (samme hvem av de sorte)

 

Bilde:

800px-Molex_female_connector.jpg

 

Beklager OT, lag en ny tråd om du lurer på med Breidablik.

Endret av Mr.Anki
Lenke til kommentar

 

Det står på viften hvor mange volt den skal ha.

 

Tipper det går med 12v. Da skal du bruke den gule og en av de sorte kablene (samme hvem av de sorte)

 

Bilde:

800px-Molex_female_connector.jpg

 

 

Beklager OT, lag en ny tråd om du lurer på med Breidablik.

 

Hmm... trur ikkje eg skjønnar heilt kva du meiner... Eg laga ein ny tråd:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=949031

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...