Gå til innhold

Ditt luftkjølte system


WheelMan

Anbefalte innlegg

Tester ut en annen kjøler på et gammelt Asus K8N-E Deluxe hovedkort

 

Er en Fatality Vga kjøler med rød led :p Men hullene passet perfekt rundt selve , faen jeg husker ikke hva det heter. uansett bilder. Jeg har hjerneteppe

 

Vifta passet perfekt. jeg skal ha et passivt kjølt HD 2400 AGP kort og 2 gb ddr1 ram, samt andre saker og ting

 

Montering av vga kjølern :p hehe

 

Sorry dårlig kvalitet på bildene

 

 

 

 

 

Venter bare på skjermkortet nå , kansje kommer det før helga

 

Edit:

 

har montert Golden Orb 2 +cpu, ram på Asus hovedkortet. Spørs om jeg får plass til Hd2400 pro kortet mellom alt da :hmm:

Endret av =Iko=
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg har fundert noe salig på om det vil passe . Vist jeg tar fks mitt gamle 6600 GT kort og måler så blir det ikke plass

 

Men jeg vet ikke hvor mange centimeter et hd 2400 pro kort er , veldig vanskelig og ta med i produktbeskrivelsen . Ingen nettsider som opplyser om lengden

 

Om det ikke passer skal jeg investere i en chipset kjøler , helst med rød led :p

 

Men synd og ikke få brukt den Fatality kjølern noen plass også da :hmm:

Endret av =Iko=
Lenke til kommentar

Nei har ikke dremel , men får lånt meg en :)

 

Fant endelig en liten pekepin på lengden. Et hd 2400Xt kort er på 16,7 cm , jeg antar at et 2400 Pro er sånn ca likt. Men aldri si aldri

 

Blir ca 2-3 cm og kappe på den kjøleribba da

 

Edit:

 

Skal kappe litt kjøleribbe på mandag, skjermkortet kommer Tisdag/Onsdag pga av helligdag og helg nå.

 

Siden jeg får igjen en pen sum på skatten vurderer jeg nesten og lage en liten worklog av dette prosjektet ( selv om min hw ikke er av nyeste dato)

Endret av =Iko=
Lenke til kommentar

Update :

 

jaja , så gikk det som det måtte gå med den fordømte vifta. Jeg prøvde og kappe til litt , passet nesten. Men da var dremeln levert tilbake. så jeg bestemte meg for og banke inn litt av kjøleribba for og få noen milimeters mellomrom . bad planning

 

men neida, det hjalp ikke. så jeg tok bare og satte på den orginale asus kjølribba

 

Skjermkortet var akkurat for stort

 

Så synes jeg vifta på lille HD 2400 pro skulle vært mer stille , den gir fra seg lavfrekvente ulelyder

 

Edit :

 

Jeg sier og skriver mye rart

 

Fjernet litt uforståelig snakk

 

Fått fikset viften på Hd 2400 kortet , er så godt som stille nå ;)

Endret av =Iko=
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...