Gå til innhold

Kjøpe brukt stereo. Sett meg litt rundt og lurer på følgende.


Anbefalte innlegg

Har sett litt på bruktanonnser i det siste på jakt etter et velspillende stereoanlegg som ikke trenger å blåse taket av stua.

 

NAD C320 (ikke BEE) forsterker og NAD C540 CD-spiller koblet til noen B&W DM602 S2 høyttalere.

 

Har et budsjett på 5.000,- og dette kommer innenfor. Er 2x40w litt i snaueste laget for å drive høyttalerne?

 

Alternativt er jo nytt noe alá dette: http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...m?_s_icmp=fp101

 

Skal jeg bare hive meg rundt og ringe, eller bør jeg spare pengene mine og kjøpe noe bedre?

 

Kikker også en del på Cambridge Audio 640A v.2 forsterker og Cambridge Audio 540D v.2 DVD-spiller sammen med f.eks System Audio SA1530 som HifiCenter har på tilbud til 4.000,-. Da havner jeg på 10.000,- uten kabler, men slipper jo å kjøpe en DVD-spiller...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har B&W DM602 S3 og en NAD C320BEE. Det fungerer fint.

Ved veldig høyt volum tror jeg at litt mer effekt kunne vært greit for å temme elementene når Soilworks heftige stortrommebruk setter i gang, eller på andre sanger med mye bass og slag; men ellers føler jeg at det er en veldig god kombinasjon.

 

2x40W kan kanskje bli litt lite hvis du skal spille høyt. Men du vil jo ha noe som ikke blåser taet av stua :)

 

Høyttalerene er i alle fall veldig gode. Så kan du heller på sikt oppgradere forsterkeren til en litt mer kraftig og forseggjort.

 

Cambridge 640 og System Audio oppsettet virker spennende; og det kan for alt jeg vet spille bedre enn 602 og 320.

Lenke til kommentar
[...]Cambridge 640 og System Audio oppsettet virker spennende; og det kan for alt jeg vet spille bedre enn 602 og 320.

 

Det tror jeg også. Har ikke hørt settet samlet, men høyttalerne overrasket svært positivt da jeg hørte dem på HifiCenterkjeden.

 

Jeg tror jeg hiver meg rundt og kjøper forsterker og cd-spiller, så har jeg ihvertfall noe som duger en stund. Utrolig vanskelig å klare seg uten å høre musikk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...