Gå til innhold

Regler for 5. runde av fotokonkurransen


Anew

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har helgen gått uten en eneste kommentar på det siste utkastet... Jeg er ikke så keen på å være den som sier at reglene herved er vedtatt.
Skal ikke egentlig legge meg så mye opp i det, men siden bildene skal arkiveres i Galleriet på Akam, kan det godt tillates større filstørrelse enn 450kB også, dersom det er ønske om det. Et forslag (som vel fremdeles ikke blir for stort, men som tillater litt høyere kvalitet) er f.eks. 750kB.

 

Elers var reglene ryddige og fine!

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Er det sikkert at bildene kan legges i galleriet? Jeg har liksom ikke den helt store tiltroen til at et samarbeide med Akam-redaksjonen blir så smidig, selv om det utvilsomt hadde vært bra om det gikk.

 

Jeg legger til en arrangørregel om at moderator skal varsles for å stickye den nye tråden, og unstickye den gamle.

 

Siden ingen har protestert, så er vel reglene godkjent.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Har bare vært sånn flyktig innom her i det siste, men umiddelbart ser det siste utkastet absolutt bra ut.

 

Bare en liten kommentar til størrelse på bildene, så synes jeg at vi bør kunne klare oss med maks 450 kb, med tanke på at det er ikke alle som sitter på en rask adsl-linje - og det bør vi ta hensyn til. Likevel synes jeg ikke dette er noen direkte diskvalifikasjonsgrunn, da dette enkelt kan rettes opp i.

Lenke til kommentar
Er det sikkert at bildene kan legges i galleriet? Jeg har liksom ikke den helt store tiltroen til at et samarbeide med Akam-redaksjonen blir så smidig, selv om det utvilsomt hadde vært bra om det gikk.
Det går bra, ja. Snakket med Erik om det forleden dag, og det skal bli en omlegging av galleriet i april, da vil det bli mulig at bidragene legges inn i systemet av brukerne. Frem til da skal jeg om nødvendig være behjelpelig med å legge bildene i Galleriet, selv om Erik og Are ikke er tilstede.

 

Jeg foreslår dog at dere gjør som i dag til konkurransen er ferdig, og at arrangør gir beskjed når konkurransen er ferdig, så kan vi legge bildene i galleriet for dere da. Så vidt jeg forstod var "hovedproblemet" at arrangøren måtte lagre bildene på sin konto også etter at konkurransen var over, og at det fylte opp kvoten til arrangøren. Nå kan man i hvert fall få tømt den for konkurransebidrag etter hver runde...

Lenke til kommentar
Er ingen som ser forskjell på en 450 og en 750 kb fil i denne sammenhengen uansett. Mine filer er på ca 150kb, og har 800lengste jpeg qual 9. Holder i massevis.
Jeg bare merket meg at Anew påpekte at rawkonverteren han brukte leverte filer på rundt 450kB, og at det da kunne være greit å ha litt ekstra å gå på? Som sagt - jeg skal ikke legge meg opp i det, men bare ville bemerke at det ikke er noen stor sak å tillate større bilder...
Lenke til kommentar
Kan en delta dersom en på forhånd vet at sjansene er mindre gode for at en evt kan arrangere påfølgende konkurranse?

I såfall bør du nok alliere deg med en kamerat som kan arrangere for deg. Reglene sier jo klart i fra at hvis du vinner, så skal du arrangere. Så du bør nok planlegge ut i fra det. F.eks. legge inn et ræva bilde hvis du ikke klarer å la være ... Men ettersom Murphy ikke har gått av med pensjon, så vinner du selvfølgilig den runden ;)

 

Tom

Lenke til kommentar
8. Vinneren av konkurransen velger tema for neste runde og kungjør dette innen 24 timer etter at vinneren er kungjort. Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde dersom vinnerne ikke blir enige seg imellom. Dersom nytt tema ikke er kungjort innen 24 timer, skal den som kom på 2. plass komme med nytt tema.

9. Innleveringsfrist for bidrag er kl. 22 andre søndag etter at temaet er kungjort. Bidragene skal publiseres i konkurransetråden så fort som praktisk mulig og ikke mer enn 24 timer etter innleveringsfristen. Dersom dette ikke er praktisk mulig er det arrangørens ansvar å sørge for at en annen overtar ansvaret for publiseringen.

 

Regel #8 sier at dersom vinner ikke kommer opp med noe nytt tema innen 24 timer, så skal den som kommer på 2. plass arranggere. Det er ment å dekke situasjoner der vinner sklir på et bananskall og ender på sykehus, eller drar på ferie (hyggelig om man sier ifra om man drar på ferie - si ifra til arrangør, så ordner det seg nok).

 

Regel #9 sier at dersom arrangør ikke kan fullføre, skal han/hun finne noen andre til å gjøre det. Det har også ordnet seg før.

 

(å legge inn et dårlig bilde bare for å være med er ikke noen god idé, selv om jeg har gjort det flere ganger selv... :ermm:)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...