viste19 Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Hei! Har da funnet ut hvordan hammer editor virker. Jeg klarer å bygge baner med vegger og sånt. Men her er problemene mine: *Finner ikke ut hvordan man lager background. Må alltid stresse me tak. Vill ha utebaner og. *Hvordan man add'er props. Liksom noe annet enn firkantet ting. Hadde blitt så mye bedre. F.eks en lastebil. *Kanskje noen som kunne linke meg en film der de viser hvordan man lager lift? takk!
Skagen Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding)
LysDiode Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Det er klart 1. Får å få "himmel", må du bruke materialet tools/skybox. Du kan bruke det både som tak, og/eller vegger. I hammer editor vil banen riktignok være kanske firkantet, men det vil se ut som himmel in-game. 2. Får lastebiler, helikoptere, tanks etc, også stiger etc, sett inn entity'en prop_static. Sett den der du vil sentrere objektet. Deretter dobbeltklikker du på den, går til World Model (som er på lista) og klikker "Browse" Der kan du søke på forskjellige objekter, som f. eks. "ladder", "tank", "car" etc. 3. http://developer.steampowered.com er det beste stedet å finne detaljert informasjon ang. Source SDK. Som andre valg ville jeg brukt Google. Lykke til, mvh Pilarwiki
Bear^ Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 En liten kommentar til punkt 3: Der er forskjellige prop entiteter til forskjellige typer props. Prop_physics gjør at du kan sette inn en model som har fysiske egenskaper som f.eks et bilvrak eller en kasse. Prop_static er for statiske objekter som ikke skal være i bevegelse som f.eks lysstolper, gjerder etc. Prop_dynamic brukes til f.eks håndtak på dører. Dette er objekter som har en animert egenskap og som kan være i bevegelse når du bruker dem, som det nevnte håndtaket. Modellene har dog forskjellige egenskaper etter hvilken rolle de er ment for. Du kan risikere at en model med fysiske egenskaper ikke dukker opp eller fungerer om du bruker den gjennom en prop_static. Husk å bruk de rette type entitetene til de rette type modellene.
viste19 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Skrevet 19. februar 2008 Takk for svar Vet dere hvordan man bygger på en bane ? bane filene som man downloader på css er ett annet format som ikke kan åpnes. Er det evnt. en nettsted med maps ?
Bear^ Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 En banen som du laster ned er i BSP format og er derfor kompilert og så fremst du ikke har VMF (Valve map file) filen som er blåkopien av BSP filen kan du ikke legge til noe. Det er heller ikke etisk korrekt å bygge på noen andre sin bane, det er skaperen sin bane og du burde da heller kontakte han som har laget banen og spørre om du får lov til å bygge på hans bane, og da få VMF filen hvis han godtar det. Hvis ikke må du finne på en bane selv, plagiering innenfor leveldesigning er like uetisk som plagiering i andre kunstneriske seksjoner.
LysDiode Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Du har rett Bear^, men jeg brukte VMEX til å lære meg oppbygning av maps etc Da dekompileres *.bsp mappen over til *.vmf og man kan se og studere byggemetoden Ganske smart, men det er jo også mulig å bygge på den, selvom dette er SVÆRT uetisk (med mange utropstegn !!!) Man kan jo selvsagt beskytte banen sin; Jeg har laget baner i 2 og ett halvt år nå å har ikke sett NOEN grunn til det. Noe jeg syns er veldig *slemt* er; surf_10x_final er orginalen av surf_10x_ mappsa, også har noen brukt VMEX på den, å da bygde de surf_10x_reloaded. Greit det, men de satte inn PROTECTOR på den.. Så slemt
Bear^ Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Ja har selv dekompilert et lass av HL2 maps som jeg har studert iherdig gjennom lupe. Det å sette opp et relasjonskart på entiteter på et brett laget av noen andre er et mildt sagt helvette. Men aldri har jeg bygget på noen andre sine brett. Det er totalt uetisk og ikke minst irriterende. Er så sinnsvakt irriterende å se noen andre sine gode kreasjoner bli ødelagt av en amøbe uten tallent som klasker brush og entieter overalt fordi det "ser" kult ut.
viste19 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Skrevet 25. februar 2008 takker for svar hvordan beskytte btw
Deliverium Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Du kan også lage en 3dskybox om det er snakk om VHE for sourceenginen. Det blir mye penere, og er litt vanskeligere
viste19 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Skrevet 25. februar 2008 hm hvordan ? er det ikke ferdiglagte ? Jeg tror ikke folk har laget egen himmel..hadde tatt år. år.. Kan noen forklare litt hvordan man lager bakgrunn ? Helt easy forklart på wiki sto det masse jeg måtte lage skybox i midten av banen..etterpå delete den når du har bygd en background wtf ? skjønner det ikke:P
LysDiode Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Det finnes en artikkel på www.spillmodding.no Det er veldig enkelt, du skal bare sette inn en protector i mappen din som du finner på spillmodding.no. Mvh Pilarwiki
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå