Gå til innhold

Nintendo ut mot pirater


Anbefalte innlegg

Ikke at jeg har så mye til overs for piratprodukter, men taper de virkelig så mye på feks piratkonsoller som nevnes i artikkelen? De klarer jo ikke å møte etterspørselen, dermed taper de jo ingen salg?

Manglande tilgang på konsollar er truleg ikkje med i reknestykket. Mitt inntrykk er at reknestykka som ligg bak det produsentar hevder dei taper er basert på ein del forutsetninger som ikkje nødvendigvis er særleg realistiske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det irriterer meg at de sammenligner piratversjon = original tapt i fortjeneste.

 

5 millioner solgte/nedlasta piratkopier = 5 millioner deres egne!

 

Landene de nevner er fattige, 80% av de som kjøper pirat har sikkert ikke gryn nok til å kjøpe originalt og det hadde aldri vært alternativ i utgangspunktet.

 

Samtidig som dere nevnte oppe i diskusjonen så hadde ikke Nintendo klart å produsere nok til å dekke den etterspørelsen dersom den var realistisk og tilstede.

 

(Forklarte ting litt tungvingt, men håper dere forstår poenget)

 

JA, piratkopiering er problem og mest sannsynlig så taper de fine bunker med cash, MEN jeg nekter å tro at det er mangfoldige milliarder vi snakker om her, ettersom det er penger vanlige folk i de aktuelle landene ikke har.

 

Henviser til det Stigma og ATW nevnte ovenfor også.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis er tallet helt bak mål. Uansett kommer aldri piratkopiering på konsoll til å bli et problem så lenge en må hardwaremodde konsollen. På DS (Kan SW-hackes) flyter det over av piratkopier, mens antall nedlastninger på Wii-spill (Wii må chippes) er langt, langt unna.

Lenke til kommentar
Sannsynligvis er tallet helt bak mål. Uansett kommer aldri piratkopiering på konsoll til å bli et problem så lenge en må hardwaremodde konsollen. På DS (Kan SW-hackes) flyter det over av piratkopier, mens antall nedlastninger på Wii-spill (Wii må chippes) er langt, langt unna.

 

Nå gjør vel de færreste hardware-moddingen selv? Trodde det var mest vanlig å bare kjøpe den tjenesten?

 

AtW

Lenke til kommentar

Synes det er litt merkelige holdninger her. På artikkelen virker det som om Nintendo går hardest ut mot profesjonelle pirat-aktører som lever av å kopiere og selge piratkopierte spill og maskinvare. Jeg vil tro disse har en ganske stor markedsandel i de nevnte landene og utkonkurrerer i stor grad original vare. Pengebeløpet virker noe høyt, men jeg synes ikke det ser så alt for galt ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
PiratMARKEDER i østlige land.

 

Ikke Ola Dunk som laster ned og bruker WiiKEY.

Jepp, er litt trist. I mange land er det vanskeligere å kjøpe originale spill enn alle piratkopiene som blir kastet etter deg for noen få kroner. :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...