Gå til innhold

Valg av nytt hovedkort


Dupl3xxx

Anbefalte innlegg

Jeg trenger snart ett nytt hovedkort.

Jeg har sett litt rundt forbi, men finner ikke noe som skiller seg ut :(

Jeg har funnet ut hva jeg trenger:

 

ATX hovedkort med følgende:

 

DDR2 (med støtte for DDR3 hvis mulig)

6x sata

2x seriell ata

Lydkort

Socket 775 (til en Intell C2D E6600)

SLi

Pris <1500kr (1600 dersom det er spesielt/meget bra)

 

Per Idag sitter jeg på følgende:

 

CPU: Intell C2D E6600 @ 3.3ghz

Minne: Kingstone 4 x 1gb PC2-6400

GPU: nVi 7100 gs :thumbdown: (8800gt bestilt :D )

4 HDD @ sata

2 HDD @ pata

1 DVD brenner @ sata

1 DVD brenner @ pata

Asus P5W DH delux

4 120mm viter

 

Jeg driver litt med overklokking, og jeg spiller en del.

Helst viftefri.

 

Det var velt alt

Si ifra om det var noe mere dere trenger å vite.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du må ha SLI så vil jeg anbefale deg et 780i kort som f.eks EVGA 780i eller Asus P5N-T Deluxe.

Det beste hadde være om du hadde klart deg uten SLI og gått for ett Intelbasert hovedkort, disse har generellt mye mindre problemer og er enklere å ha med å gjøre, særlig ved overklokking.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Nei! For guds skyld IKKE kjøp 680i nå! Om noen få måneder står du der med skjegget i postkassa når du finner ut du vil ha en Intel Q9xxx quad prosessor.

XFX 680i er forresten et Nvidia referansekort produsert av Foxconn som alle andre Nforcekort, minus Asus som designer sine egne.

 

Gå for 780i eller 750i hvis du skal ha SLI og sørg for god kjøling.

Lenke til kommentar
er 780i kortet komt ut i butikkene da?

 

De er på vei i allefall...

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344350

 

EDIT: Så resten av postene i tråden først nå... Burde kanskje refreshe litt oftere ;)

 

@LWSR: Selv om det hadde vært det beste så støtter det dessverre ikke SLi som trådstarter vil ha.

Crossfire funker, men han har jo Nvidia kort ;)

Om han skal ha Intel brikkesett og SLi så er det kun Skulltrail som har støtte for det, men de koster skjorta og enda litt til.

Jeg hadde nok droppet SLi og kjøpt X38 men men.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

@PerUlv2 - Dine innlegg + litt egen testing gjorde at jeg valgte et Gigabyte GA-X38-DQ6! Tusen takk!:D

Kortet klokker en Q6600 ca. 200MHz lenger stabilt enn et ASUS Maximus Formula SE. Og chipsettet er veldig kjølig. Max 32 grader for meg også. Vil tro at dette er pga. den store "Crazy Cool" kobberplata på baksia av hovedkortet.

Lenke til kommentar

Hyggelig at du er fornøyd, selv om jeg pleier å si att alle X38 er like gode - jeg liker ikke å blåanbefale akkurat det jeg har sjøl bestandig - er nok av folk som gjør det her fra før.... ;-)

 

Nei den Crazycool saken gjør nok ikke så mye - jeg kjører uten, vannblokka (Swiftech Apogee GTX) passet ikke med den på.

 

PS! Jeg har også akkurat samme erfaring med Maximus, det er et bra kort, men til hardcore klokking er det lite som matcher X38-DQ6

Lenke til kommentar

Kan vel lett skje at man ikke blir tatt seriøst om man blå-anbefaler. Maximus er veldig bra, bedre layout enn DQ6 og bedre programvarepakke også, men jeg liker å ha litt "høyde" å gå på når det gjelder 24/7 klokk.

Har du bakplate til vannblokka? trenger nødvendigvis ikke den, bare bruker skruene, men legger et par plastskiver mellom de og hovedkortet. Fungerte fint med min vannblokk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...