Gå til innhold

Pentax gir seg


Anbefalte innlegg

Sjokk-overskrift hos Fotopia: Pentax gir seg.

 

Etter kort lesning kan man dog se at det handler om at de toner ned aktiviteten på kompakte digitalkameraer, og vil heller fokusere på produksjon av speilrefleks-kamera. Blir spennende å følge hvordan dette vil innvirke på fremtidige speilrefleks-kameraer, når alle kreftene skal brukes på utvikling av disse.

 

Se forøvrig også:

http://www.fotopia.no/fullnews.asp?newsid=3744

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er glad jeg ikke er tabloidjournalist, men de har det kanskje moro i den kreative prosessen. Siden jeg hverken er utspekulert eller spesielt kreativ, så trives jeg mer med fagorienterte tekster.

 

Likevel - hatten av for tabloide skribenter som får oss til å hoppe litt i sofaen av og til. En liten jumpstart er visst sunt for hjertet.

Lenke til kommentar

Jeg kan forsikre at det er en del moro i tittelutarbeidelse selv i de minste aviser.

 

Og slik bør det være. ;)

 

Når så du sist lengre enn to sekunder på en sak med en tittel som "Pentax' kompaktkameradivisjon skal etter hvert bygges ned og fokus skal flyttes over til digitale speilreflekser". Det ville være en særs beskrivende tittel, men gud så lang.

 

Det er faktisk en ingress. Det ville være en grei ingress lengdemessig, om enn kjedelig som et fagblad fra optikernes landsforbund (eller en annen gruppering som iflg. stereotypene og fordommene skal være veldig kjedelige).

 

Jeg er enig i at "Pentax gir seg" er en dårlig tittel, ikke fordi den er tabloid, det bør være litt tabloid (en god tittel får deg til å dra på smilebåndet), men fordi den er misvisende.

 

Så kan vi fortelle hovedlinjene i nyheten vha. de 20 ordene vi har til rådighet i ingressen. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette valgte vi å ikke skrive om, da vi fikk signler fra Fovi (Pentax Norge, sort of) som tyder på at dette ikke var riktig. I følge dem gjelder dette "...ideer eller valg [som] Pentax vil ta dersom det ikke er lønnsomt å produsere selv lenger – kompaktkameramarkedet har vel hatt sin topp og lønnsomhetskampen i et stagnerende eller fallende marked er tøff – Pentax vil forsette å lage egne kameraer så lenge det er lønnsomt."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...