Gå til innhold

Mulig å lage plagiatsikker webside?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Her er et enkelt eksempel

http://webtools.live2support.com/misc_java...t_encrypter.php

 

Men igjen, det gjelder jo alt nå for tiden, så lenge brukeren kan se/høre/lytte på noe, så også den samme brukeren muligheten til å kopiere det.

 

Er helt klar over det, men er bare ute etter noe som kan hindre plagiatprogrammer kan scanne f.eks en webside.

_

 

Finnes det noen gratis script som jeg kan bruke på websiden, som gjør det jeg er ute etter, gjøre slik at en webside ikke kan bli scannet av antiplagiatprogrammer, f.eks som IT`s learning ?

Er mindre begavet innen programmering, så sliter litt der.

 

 

Ellers takk for hjelp

Endret av 13375k1133z
Lenke til kommentar

Lukter som om noen skal legge ut stiler og andre løsningsforslag som ikke lærere (og systemer) skal kunne søke opp i google :) Unger idag, hehe

 

Edit:

BigJackW, mener du at PHP sin mysql_query() funksjon vil godta f.eks

$myusername="INSERT INTO 'memebers' VALUES('test','[email protected]','hash')";

sql="SELECT * FROM $tbl_name WHERE username='$myusername' and password='$mypassword'";

?

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Ved å lage hele siden i flash, så vil ingen kunne dra nytte av siden din i sin helhet. Denne kan kjøres mot feks en PHP-motor, og du vil kunne gjøre det samme som på en HTML/PHP-side.

For å forhindre søkeroboter bruker du robots-filen. For å forhindre adgang bruker du autentisering. Men ingen av de to siste kan forhindre kopiering så lenge en person får tak i ren klientkode som HTML er.

Dette er uansett ikke for nybegynnere..

Lenke til kommentar

Feil medium, send hverandre utskrifter via posten istedet...

 

Uansett hvordan jeg vrir og vender på dette spørsmålet, så ender det med at trådstarter er ute etter å gjøre faen. Om det er fordi han kopierer en side og ikke vil at hjemmesidelæreren har funnet det ut, eller om det for å legge inn oppgaver som andre skal få kopiere uten at læreren merker det, eller en annen grunn, vet jeg ikke, men jeg rimelig sikker på at hensiktene ikke er redelig med mindre han kan komme opp med en skikkelig forklaring på hva han skal med det.

 

Skjønner forsåvidt ikke hvorfor man ikke kan bruke .htaccess e.l. Det er jo enklest (og best?)

Lenke til kommentar

Vel en kan tro hva en vil, om jeg er ute etter å gi faen, er det vel jeg som sliter i ettertid, ettersom andre har "gjort" leksen min såfall, å jeg har ikke tatt til meg en drit læring? Om en lærer skulle fått sett denne siden, da ville jeg i alle fall slitt, så vet ikke helt hva du vil fram til. Uansett hvordan du vrir å venter på det, å hvilke konklusjoner du kommer fram til får nå du fundere på.

 

UAnsett, tusen takk for all hjelp jeg har fått, holder på å lese litt igjennom postene og linkene no

Lenke til kommentar
Vel en kan tro hva en vil, om jeg er ute etter å gi faen, er det vel jeg som sliter i ettertid, ettersom andre har "gjort" leksen min såfall, å jeg har ikke tatt til meg en drit læring? Om en lærer skulle fått sett denne siden, da ville jeg i alle fall slitt, så vet ikke helt hva du vil fram til. Uansett hvordan du vrir å venter på det, å hvilke konklusjoner du kommer fram til får nå du fundere på.

 

UAnsett, tusen takk for all hjelp jeg har fått, holder på å lese litt igjennom postene og linkene no

 

det som er litt artig er at du bruker mye tid på dette i stedet for å faktisk gjøre leksene dine, noe som sikkert ville tatt mindre tid. ;)

Lenke til kommentar
det som er litt artig er at du bruker mye tid på dette i stedet for å faktisk gjøre leksene dine, noe som sikkert ville tatt mindre tid. ;)

Hæ? Det er alltid en fin fordel å faktisk sette seg inn i postene, før du kommenterer noen innlegg... Eller er det noen her som ikke gjør leksene sine da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...