Gå til innhold

ny akg-modell? 272 HD?


Spr0cket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer det, nye hodetelefoner fra AKG. Driverene er de samme men spreke farger og velurputer er nytt. Leste dette på Head-Fi en stund tilbake, her er de andre nykommerene.

 

AKG K 242 HD etterkommeren til 240 Studio

AKG K 172 HD etterkommeren til 171 Studio

AKG K 142 HD etterkommeren til 141 Studio

 

Edit: Frekvenssresponsen er vel det samme? 16-28 kh

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar
Stemmer det, nye hodetelefoner fra AKG. Driverene er de samme men spreke farger og velurputer er nytt. Leste dette på Head-Fi en stund tilbake, her er de andre nykommerene.

 

AKG K 242 HD etterkommeren til 240 Studio

AKG K 172 HD etterkommeren til 171 Studio

AKG K 142 HD etterkommeren til 141 Studio

 

Edit: Frekvenssresponsen er vel det samme? 16-28 kh

 

ja du har visst rett. jeg var litt rask og blandet med k 171 tror jeg.

 

da er det altså bare snakk om en ansiktsløftning. og det er sikkert derfor shg kan selge 271 til under tusenlappet fra begynnelsen av mars.

Lenke til kommentar

God deal der, siden velurputer kosten nesten halvparten av selve hodetelefonen. Den gamle altså. Siden det er så "få" forandringer vil sikkert mange falle for 271 også.

Et pent ansiktsløft, utrolig hvordan AKG holder på "retro" designet. Jeg setter ivertfall pris på det. Jeg er egentlig glad for at de beholdt designet, og bare forandret fargen.

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar

Prøv dem først, jeg har små hobbit ører av min mor, og plass er det såvidt nok av.

 

Svettingen blir litt irriterende i lengden. Kan også nevnes av 271 fungerer som lue utendørs om vinteren.

 

271 har blitt sammenlignet med AKG 501 og selveste Sennheiser 650, når det gjelder lydsignaturen. Absolutt et godt par hodetelefon.

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar

alt er vel bedre enn det trust-headsettet jeg har per i dag, et til ca 300 kroner fra komplett for fire år siden elns.

 

jeg hater den følelsen av varme og klamme ører, er som regel den jeg sitter igjen med etter at jeg har snakket med bestemor på telefonen. og når har brukt det gamle headsettet.

 

jeg har nok ikke så jævla store ører, men de er ikke forbanna små heller

 

har kjøpt et audio kontrol lydkort, og med gode drivere er det potensiale for å få med seg litt mer nyanser i lydbildet.

 

så, drømmen er et hodesett som er lett å ha på hodet, med lukkede klokker, bra effekt og gode puter..

Lenke til kommentar

Ja da er 272 HD noe for deg.

Du kommer til å bli overrasket over den lave vekten. Komforten kommer til å bli enda bedre med velur. Husk at (27x modellene) kan føles litt skranglete i begynnelsen, også litt skarphet i lyden. Men dette vil gå over, bli "vandt" med.

*Alt dette om 272 blir mest mulig lik 271*

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar
Ja da er 272 HD noe for deg.

Du kommer til å bli overrasket over den lave vekten. Komforten kommer til å bli enda bedre med velur. Husk at (27x modellene) kan føles litt skranglete i begynnelsen, også litt skarphet i lyden. Men dette vil gå over, bli "vandt" med.

*Alt dette om 272 blir mest mulig lik 271*

 

 

så du sier egentlig at da er 27x noe for meg ? :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

tidlig oppe en rød-dag altså... :)

 

300 euro, det er vel godt i overkant av dobbel pris av det du kan få haia til deg k271 for atm. det korresponderer bra med at velourputer fort utgjør halva priset av en sånn hodetelefon ettersom dette er den eneste forskjellen. nå ble jeg straks mer i tvivl om jeg skal gidde å vente på 272

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...