Gå til innhold

[Løst] Får ikke formatert partisjon e:


aiwuser

Anbefalte innlegg

Har installert Vista 64-bit Premium på en Samsung S-ATA 500GB harddisk. Under installasjon partisjonerte jeg disken i en 100GB (c: med OS), og to ca 200GB partisjoner (d: og e:). Formaterte da kun partisjon c:

 

Etter installasjon av Vista formaterte jeg partisjon d: og installerte noen program dit. Senere prøvde jeg å formatere partisjon e:, men etter en lang stund kommer melding om at den ikke lar seg formatere. Har prøvd flere ganger (som administrator), men samme problem.

 

Hovedkortet er Gigabyte GA-X38-DQ6 som vel ikke skulle trenge egen driver til S-ATA harddisk. Har prøvd å søke løsning på nettet, men uten hell. Noen her som kan bidra?

 

Edit: Løste det ved å dele opp i ytterligere en partisjon. Delte partisjon e: opp i 100gb + resten på en egen stasjon. Da gikk formateringen greit.

Endret av aiwuser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det hjalp ikke å ta bort stasjonsbokstaven. Løsningen ble å dele opp den siste partisjonen i to deler. Da klarte Vista å formatere hver enkelt del. Kan dette være en Vista spsifikk problemstilling som kanskje løses med Service Pack 1?

 

Det som ikke ble så elegant er at jeg nå har en disk som er delt opp i 4 partisjoner. Jeg må vel ha et eget partisjonsprogram for å samle sammen partisjoner selv på de uten data?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...