Gå til innhold

Radio Utløser til SB800


Anbefalte innlegg

Litt halveis lei av CLS sin utrolig irriterende tendens til å aldri funke da jeg trenger det.

Så lurer på om noen har noen tips til radio sendere som er billige(div. PW, bowens etc er ikke ett altarnativ), og vet hvilke kabler jeg trenger?

I værste fall kan jeg låne bowensene til jobben min, men ledningen som vi bruker på studio blitzene passer ikke til SB800'n.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm det har vært en del prat om slike her på forumet tidligere, men husker ikke hva de heter... Det var visst en egen nettside der du kunne bestille disse, og de fikk gode tilbakemeldinger.

 

Pocket Wizards var det! http://www.pocketwizard.com/HTML/plus2.asp

 

Da tipper jeg du klarer å søke fram en del informasjon fra dette forumet og ellers.

 

Edit: Du skulle ikke ha pocket wizards nei... Da kan du jo evt. ta en titt på ebay.

Endret av abraxa
Lenke til kommentar
Litt halveis lei av CLS sin utrolig irriterende tendens til å aldri funke da jeg trenger det.

Så lurer på om noen har noen tips til radio sendere som er billige(div. PW, bowens etc er ikke ett altarnativ), og vet hvilke kabler jeg trenger?

Kjenner folk som er godt fornøyd med disse:

http://cgi.ebay.com/Hot-Shoe-Flash-Wireles...1QQcmdZViewItem

 

Men du får ikke noe automatikk da...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Tror ikke jeg vil vente på radiopoppers, har ikke så mye behov for automatikken. Men til en senere annledning blir de nok veeeeldig aktuelle. Atm vil jeg bare ha meg ett par sendere som funker med SB800 uten at jeg må bry meg om line of sight ^^
Da er vel de jeg linket til greie nok. 150kr inkl frakt burde være innen rekkevidde økonomisk også ;-) Så kan du jo kjøpe Radiopoppers når de kommer. Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Cactus V2 fra Gadget Infinity er visstnok beste alternativet om man ikke vil gå for PocketWizard. De har ikke helt samme pålitelighet som PocketWizard, men de er vesentlig billigere. CE-godkjent PocketWizard koster ca 1300 per stk på eBay fra f.eks urgalaxy.

 

Har bestilt meg et sett Cactus V2s til bruk med 430EX som ble sendt fra Hong Kong på mandag, så jeg kan vel vente de i posten en av de nærmeste dagene. Lover å gi tilbakemelding til denne tråden da!

 

Har sett litt ymse tilbakemeldinger og tester av disse (men slik er det jo med alt), noen skryter de opp i skyene, mens andre mener det er noe ræl. Men for et par hundrelapper skal det mye til for at jeg blir skuffet. Det som er litt spennende er hvor kjapp lukker de klarer å synce på, og hvor pålitelige de er. Klarer de 1/200s og 90%+ pålitelighet blir jeg meget fornøyd...

 

Byggekvaliteten er jevnt over rapportert som dårlig, men har sett en del mods på nettet både for å bedre byggkvalitet og rekkevidde (kan bli artig å borre, lodde og skru litt).

Lenke til kommentar
Hahaha! Det er fra billigebayserien. Morsomme priser. Har selv de som er linket til lenger oppe og er veldig fornøyd, men i det siste har jeg hatt en del bruk for CLS.

 

Henger ikke helt med her, mener du det er forskjell på de på FV og de på eBay?

 

Dere andre: Jeg har brukt Cactusene endel over lengre tid, og til prisen er det ingenting som konkurerer. Jeg ahr brukt mine både mot studiolys og hotshoeblitzer helt fint. Godt å slippe å tenke på line of sight og slikt, og rekkevidden er helt fin. Den fyrer også av blitzen min i sterkt solskinn, hvor lysbasert avfyring har en tendens til å svikte.

Har ikke forsøkt meg på å synce over 1/160 siden kameraet mitt uansett ikke støtter det, men det har i alle fall funket prikkfritt.

Om stabiliteten vil jeg tippe at de fyrer av 95% av gangene, uten at jeg kan finne noen sammenheng i når de svikter meg.

 

OG ja, byggekvaliteten er noe ræl og de bør behandles forsiktig. I studio er ikke det noe problem, men inn å ut av en bag i felt flere ganger i uka kan nok være en påkjenning. Men så kan du jo kjøpe en del slike før du er oppe på PW nivå

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...