Tor-Bjarne Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Hei alle sammen. Da var det duket for ett nytt leveling prosjekt. Jeg har fra før av an 70 Belf Paladin, og en 70 Belf Warlock + min gammle main character som er en nå 64 shaman. (les: pensjonert pga tbc). I begynnelsen av min kariere i dette spillet startet jeg en shaman etter å ha studert forumene og hørt på diversje meninger. Det viste seg å være et veldi bra valg, shamans og deres slow tow handers med windfury var konge. 1 hitte clothies og til dels rogues /mail user var tingen Men dette ble jo a sakte men sikkert nerfet og jeg ble tvinget inn i en resto specc og tvungen over til PVE. Jeg stortrivdes her gjennom ZG - MC og BWL før the Burning Crusade. Da TBC kom rerollet jeg paladin sammen med 2 andre guild medlemmer, vi var de eneste som fikk låv til å rerolle paladin på det tidspunktet i guidlet. Så får å si det slik, har jeg min del erfaring med healing classer i pve. Warlockn var en flavour of the month ting, rollet den for å eie litt i PVP verden (les: Battle Grounds). Warlocken er grei nokk, men jeg ser meg nå lei av mana baserte klasser, ikke det at warlocken hadde noe mana problem, men nå er det nokk. Så jeg har nå konkludert med at jeg skal rolle en melee classe, og kunne da godt tenkt meg å ha egenskapen stealth eller prowel (rett meg gjerne på eventuelle skriveleifer her ). Dette utelukker da warrior's. Har letet litt rundt på nettet etter informasjon og sett en del videoer. Jeg vet at videoene kan være missvisende da forfatter som regel bare fokuserer på store crits og heldige omganger i blandt annet arena og slikt. Men jeg har også sett på en omfattende video av en feral druid i cat form på Illidan. Den videoen ser serdeles bra ut, druiden dps'er og healer seg selv, for det meste. Det ser bra ut, og det faktum at der er feral druids som dpser på illidan må jo bety at speccet er allrigth i pve ? Må innrømme å ikke ha sett pvp videoer av feral druids enda, men jeg skal finne tid til det senere i kveld. Jeg leste en plass, kansje var det her på diskusjon.no, at druids kan sammenlignes med rogues i pve, bortsett fra hviss rogue har sine legendary sverd ? kan dette stemme? Tenker på en situasjon hvor feral møter rogue med samme gear. Samtidig har vel druiden en del utilities som gjør dem verdige raid medlemmer selv om det ikke er som bear druid ? (eller resto, merk resto er ikke en option). For å fatte meg i korthet: Dere som spiller rogue og/eller druid i både pve og pvp, kan jeg få høre noen meninger angående hvilken jeg "burde" rolle ? Jeg liker tanken på druid som en klasse med mulighetet til å gjøre det meste og som visst nokk skal være en allright solo klasse også Jeg liker rogue for deres onde natur (nei er ikke RP spiller) og ekspertise med mace,sverd og daggers. Ver snill nå å ikke skap noen flame war om hvilken klasse som er best. Beklager veggen med tekst Skulle gjerne skrevet en hel del mere, men er redd det ville jaget vekk mestparten av leserene på forumet.
Rostad Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Min mening er det at det kan bli vanskelig for en feral druid og komme til en guild som godtar druid som dps og ikke tank eller healer men dette er som sagt bare min mening.
tflovik Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Når du levler som feral så går det greit, bruk cat form på det meste og Bear på hardere quests(en del elite mobs kan soloes i Bear, eller flere vanlige mobs på en gang). Hvis du ikke har noe imot å tanke så er Druid genialt, det som er mest etterspurt på lvl70 er Tanking klasser så det er lett å få seg gruppe til forskjellige instancer. Jeg er som regel tank når jeg gjør instancer, en sjelden gang er jeg dps i cat form. Har vært lvl70 i 5 uker og jeg får som regel lett gruppe. Når det gjelder spec så er feral genialt du kan både være en bra tank og bra dps med samme spec. Men man må ordne seg to sett gear, ett for tanking og ett for dps. Under levling er det ikke så nøye, finnes lite spesifikkt tanking gear før lvl 70 for druid. Men man kan fint tanke hele veien til lvl70. Endret 12. februar 2008 av Wowaddict
Tor-Bjarne Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Skrevet 12. februar 2008 (endret) Takk for svarene Angående tanking. Det er en mulighet, jeg avskriver ikke det med det samme. Personlig synes jeg at bear druids og tankadins ofte banker en warrior tank når det kommer til 5 mans, 10 mans, heroic og i noen 25 raid. I hvertfall er den en god idea, å inkludere druid,paladin i din tank oppsett Før TBC og en stund etter TBC var dette ikke på tale i min guild. Nå har de derimot endrett litt på tankegangen å bruker mye druid tanks, og en gang i blandt en paladin tank, til foreksempel murlocks i ssh. "Offspecs" som kan ha mye å by på som gammle guild ledere ikke tør prøve mener nå jeg. Kansje det er noen som vil tale for feral dps i 25 raid og pvp i denne tråden, + og - sidene Har selv oppleved en del feral cats i battlegrounds, de kan være meget farlig fra tid til annen. Men det finnes ingen tvil på at resto druids er det som tar lengst tid å drepe (ikke kommet over mange disc priests i bg's...) Nå sklir det litt ut her... On topic: Jeg er ganske nysjerrig på druid klassen. Synes de ser bra ut (night elf) og er alltid glad for å ha en druid i mitt party. Du nevner at druid tank specc og dps specc er det samme ? Vil det si at druid tank tilbyr 5% critical hit til party og kansje heal i imp talentet ? Eller er det en liten men betydelig forskjell på speccene. Ser for meg at En feral druid ville med bare å være der, kunne tilby noe som en resto eller tank(feral) druid ikke kan tilby + bedre dps ? Edit: uten å ha studert hva andre bruker sine talents på, hva synes dere om denne builden ? Var den jeg slengte ihop på 10 minutter etter å ha bare sett på talents. Er den helt på tryne, trenger den viktige justeringer ? Antar jeg kan google leveling builds, for å finne ut når og hvor jeg skal plasere talents mens jeg leveler, men er greit å se en level 70 versjon. Nå nermer vi oss slutte på TBC, så sjangsen for å finne en kara guild, for så å avansere videre på en fresh 70 druide som i tillegg er feral(dps) anser jeg som svært slim (spiller selv på en PVE server, horde side, å der er det slik.) Har aldri spillt alliance før, så hvet ikke hvordan det er der. Sikkert en del avhengig av hvor ny/gammel servern er. Endret 12. februar 2008 av Tor-Bjarne
tflovik Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Når du er feral spec så gir både cat og bear +5% melee and ranged(hunter) physical crit chance. Kan ikke se den specen du har satt opp pga. websense som sperrer sida(er på jobb). Se på denne http://www.worldofwar.se/talents/talents.p...edo3undefinedm1 Det er vel den beste pve spec'en for tanking og dps. Skal du gjøre pvp må det gjøres noen forandringer for å bli bedre som feral, men resto er jo den beste pvp spec'en. Nå gjør jeg lite pvp så det er ikke aktuellt for meg da. Endret 12. februar 2008 av Wowaddict
Zenithia Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 2 veldig morsomme klasser og et vanskelig valg for deg. Druid trekker vel det lengstre strået pga allsidighet, men har du planer om å pille pve blir du nok tank eller healer, har sett veeeeldig lite til druid som dps i raids (eller 5 manns pug grupper for den saks skyld) I pvp er de faktisk overaskende gode etter min mening, ble sjokkert hvor lett folk døde da jeg ble kvitt resto spec på vei mot 70. Alt i alt en veldig bra klasse som det aldri er problemer å få gruppe med. Men alikevel tviler jeg på at jeg hadde valgt vekk rogue som main til fordel for druid. Min første char var rogue og siden har jeg likt denne veldig godt. Ikke alltid den letteste klassen å få gruppe med, eller guild for den saks skyld da (grunnet det er svært mange av dem) Lykke til med valget:)
nagina Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Rogue synes jeg er morsomt i PVP, i PVE synes jeg det er bare pain in the ass å få team, om man ikke kjenner eller har guild som gjør ting ofte. Som druid er du tank eller healer = automatisk team i PVE, som oftest.
Skumtroll Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Finn deg en guild, som tank, så gearer du opp sakte men sikkert før du spør guilden om det er greit at du kjører DPS framover. De fleste guilds ville nå sagt (etter erfaring) "Ja, jeg tror du er god for å DPSe som en druid". Så pewpew, topper dmgmeteret Quinchy's happy hour is over for now Endret 12. februar 2008 av Gautegutten
ahpadt Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Druid. Går du lei av f.eks å være healer kan du være noe helt annet etter en respecc.
M@R7!N Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Liker begge klassene (har en 70 rogue og 64 druid) men ettersom jeg liker best å gjøre damage er det en nobrainer. Dessuten er rogue bedre i pvp(resto er op da, men da er man healer). Rogue trekker det lengste strået både i pvp og pve når det gjelder fysisk damagedealer
Tor-Bjarne Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Skrevet 13. februar 2008 (endret) Takk for alle svarene Da valge viser seg å være umulig, blir det til at jeg prøver meg på begge classene. Velger å starte med en druid Da den er i boks så vet jeg alt jeg trenger å vite for jeg håpe, da er det bare å hive seg rundt å lage en rogue hviss det skule vise seg at jeg ikke får prøve å spille som jeg vil. Hvem vet, kansje jeg liker tanking ? Da var det bare å begynne fra begynnelse, finne meg en nais UI Sliter litt med å finne på et orginalt navn da hehe... edit: PVP epics, tenker da på Gladiator ellns, funker det til en grei start i PVE verden til man får noen drops ? Endret 13. februar 2008 av Tor-Bjarne
Lycantrophe Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Nei. Sats på PvE-items for PvE. Så enkelt er det. Dessuten tar det lengre tid å skaffe pvp-items for pve enn pve-items for pve.
tflovik Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Et lite tips når det gjelder Druid, fram til lvl20 da du får cat form så vil du kanskje synes at ting går litt tregt. Men ikke gi opp da det blir bedre etter lvl20.
Sneglen Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Gladiator's (Dragonhide) Head og Shoulders funker en stund som tank-gear til man får bedre. http://www.gurgleblaster.net/emmerald/Bear...ation/Head.html http://www.gurgleblaster.net/emmerald/Bear...n/Shoulder.html
Tor-Bjarne Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Skrevet 13. februar 2008 Hei igjenn. Er level 12 nå å raser rundt i min bear form stolt (legg merke til sarkasmen i "raser rundt") Jepp, det går tregt, men 8 levler får jeg vel holde ut. Tror faktisk dette er den tregeste klassen jeg har levlet til nå, så langt som jeg er kommet ihvertfall. Men med god musikk, stabilt internett m.m. Så går dette fint Nei. Sats på PvE-items for PvE. Så enkelt er det. Dessuten tar det lengre tid å skaffe pvp-items for pve enn pve-items for pve. Grunne til at jeg lurte, er at det nermer seg slutten av TBC, og dermed ser jeg etter å geare meg opp slik at en guild ikke trenger å geare meg helt opp fra greens. Men hviss de er helt ubrukelig, så er det vel bare å belage seg på puging av normals og heroics o_O @ Sneglen, takk for det Skal huske på det.
Skumtroll Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 (endret) Dette er en bra spec som fungerer til det meste. Har brukt den selv i en lang stund nå både i PvP og PvE (DPS og Tanking). Om du vil maksimere tankingen din ville jeg satt 3 poeng fra "Natural shapeshifter" over til Intensity. Og 1 poeng fra Nature's grasp og 2 poeng fra Brutal impact til over til Thick hide Men når du levler burde du først putte som jeg har gjort i balance (I alle fall ned til OoC, og fortsette videre i feral. Når du dinger 50 respeccer du mangle og begynner å putte poengene fram til du får OoC igjen i restoration. Endret 14. februar 2008 av Gautegutten
Lycantrophe Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Grunne til at jeg lurte, er at det nermer seg slutten av TBC, og dermed ser jeg etter å geare meg opp slik at en guild ikke trenger å geare meg helt opp fra greens. Men hviss de er helt ubrukelig, så er det vel bare å belage seg på puging av normals og heroics o_O Geare opp fra PvP gear < geare opp fra greens. PvPgearet er stort sett søppel for pve-purposes og vice versa.
Skurupu Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Ja, sats på PvE gear. Jeg spilte senest i går en heroic med en dårlig geared druid tank. Jeg sleit med og holde han oppe med min paladin, og spurte om han var crit immune. Nei, svarte han, han hadde ikke nok resilience enda. Så fulgte en lang diskusjon hvor han hardnakket påstod at resilience var viktig i PvE.
Tor-Bjarne Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Skrevet 14. februar 2008 Ja, sats på PvE gear. Jeg spilte senest i går en heroic med en dårlig geared druid tank. Jeg sleit med og holde han oppe med min paladin, og spurte om han var crit immune. Nei, svarte han, han hadde ikke nok resilience enda. Så fulgte en lang diskusjon hvor han hardnakket påstod at resilience var viktig i PvE. Han er ikke helt på villspor når det kommer til om ressiliance er viktig i Pve or not. Ressiliance og defence = <3 Men skjønner hva du mener Yes, um lvl 14 nå, men må vel følge litt med i OS timene.... gud så kjedelig, preemptive ditt, nonpreemptive datt... zzzzZZzzZZZz... Ps: Takk for talent tips !
Skurupu Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Ja, sats på PvE gear. Jeg spilte senest i går en heroic med en dårlig geared druid tank. Jeg sleit med og holde han oppe med min paladin, og spurte om han var crit immune. Nei, svarte han, han hadde ikke nok resilience enda. Så fulgte en lang diskusjon hvor han hardnakket påstod at resilience var viktig i PvE. Han er ikke helt på villspor når det kommer til om ressiliance er viktig i Pve or not. Ressiliance og defence = <3 (...) Poenget er vell at Druids er immune mot crits med nok defence. Da er resilience rimelig ubrukelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå