Gå til innhold

Visuelt vakre filmer


Speik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Return of the King er kjempeflott synes jeg. Når Théoden sier "ere the sun rises!" og kameraet beveger seg over hæren hans, får jeg alltid gåsehud.

Enig der. Ærlig talt prikker det i skuldrene hver gang den scenen kommer. Det er en veldig fin scene, men når det kommer til visuelt vakre scener må den sistnevnte scenen med Gandalf være bedre. Eller kanskje den scenen når kameraet kommer bak Aragorn som blokkerer øyets lys være penere. Mange pene scener der.

Lenke til kommentar
Vel, kan jo faktisk også nevne The Gladiator da. Veldig vakker.

Men veldig kjedelig.

Men slutten er en nytelse å se på. Fantastisk de scenene i og ved kornåkeren. Pluss for stemningsskapende musikk av Zimmer & Gerard.

Her vil jeg påstå at kornåkrene i 300 er vakrere enn de i Gladiatoren. Men det skal også sies at jeg liker musikken spesielt godt i Gladiatoren.

Lenke til kommentar
Vel, kan jo faktisk også nevne The Gladiator da. Veldig vakker.

Men veldig kjedelig.

Men slutten er en nytelse å se på. Fantastisk de scenene i og ved kornåkeren. Pluss for stemningsskapende musikk av Zimmer & Gerard.

Her vil jeg påstå at kornåkrene i 300 er vakrere enn de i Gladiatoren. Men det skal også sies at jeg liker musikken spesielt godt i Gladiatoren.

 

Kornåkrene i Gladiator > 300. Dette har da selvsagt noe å gjøre med at det var en skamløs rip-off fra Gladiator, men det nå så være.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg har sett Gladiatoren, men syns å huske at kornåkrene ikke er like fine som de i 300, mitt syn hvertfall. Nå vil jeg tro at kornåkrene er lagt større vekt på enn de i 300, av den grunn at scenen er mer rørende og generelt viktigere enn de vi har i 300.

Smaken er som baken, er det noe som heter.

Lenke til kommentar
Nå er det en stund siden jeg har sett Gladiatoren, men syns å huske at kornåkrene ikke er like fine som de i 300, mitt syn hvertfall. Nå vil jeg tro at kornåkrene er lagt større vekt på enn de i 300, av den grunn at scenen er mer rørende og generelt viktigere enn de vi har i 300.

Smaken er som baken, er det noe som heter.

 

Åkrene i 300 lyser "falsk" lang vei, spør du meg. Scenen er nok vektlagt på en helt annen måte, og filmene er helt forskjellig, sant nok.

 

We agree to disagree som man sier.

Lenke til kommentar
Pearl Harbor

 

 

Ja, Michael Bay kan få gjort det han! :p

 

Anbefaler "A bittersweet life" for de som ikke har sett den;)

 

Michael Bay suger balle. End of story.

Ahahaahhha! Ja, for mr. Bay har jo skylda for at den ble så klisjéfull :p

 

 

Unnskyld meg, The Gladiator kjedelig?

 

Og åkerscenene i 300 er langt, langt ifra like kunstneriske.

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Personlige favoritter i denne sjangeren inkluderer Fight Club, Heat, Magnolia, Moulin Rouge, Requiem for a Dream, A New World, Traffic, Collateral, Delicatessen, Narc og LOTR. Er for øvrig også fan av fransk og japansk stil.

Lenke til kommentar
Selv så jeg "Slaget om den Forbudte By" her om dagen, og det er den visuelt vakreste filmen jeg har sett. Kontrastene, symmetrien, alt stemmer.

 

Må si meg sterkt uenig. Det var så overdådig og skrapt av det var smertefullt å se på. Det er som å stirre inn i høysola en skyfri påskedag på høyfjellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...