Gå til innhold

Nytt liv i gammel pc.


Anbefalte innlegg

Har en pc jeg kunne temke meg å oppgradere litt. Kunne tenke meg et greit skjermkort, litt mere RAM. Må kanskje også koste på meg en ny strømforsynning.

 

Nå idag består den av:

Hovedkort: Abit KV8-MAX3

CPU: AMD athlon 64 2800+ Socket 754 Har lett lenge etter en litt kraftigere men denne socketen er vist nærmest umulig og oppdrive..

RAM: Corsair Value S Pc 3200 512 mb. Kunne kanskje tenke meg og øke til 2gb

Skjermkort: Matrox G 400 et eller annet. Må være et AGP kort

PSU: en eller annen 360 watter. Tror nok denne må byttes ut hvis jeg skal ha nytt skjermkort. Tenkte evt å kjøpe en ny og dytte den inn i en ny pc senere når økonomien tillater dette, lurer derfor på om det er noen spesielle standarer jeg må ta hensyn til da, f.eks kontakter eller lignende?

 

Håper noen har noen tips eller råd til meg om evt hva jeg burde tenke på, Hvis jeg kan kjøpe ny PSU og dytte inn i en ny pc senere Vil jeg helst ikke koste på mer enn ca 1500kr

Endret av HooligaNs117
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er alt for gamle deler til at det er noe vits å oppgrader og du får mye mer igjen for det ved å bruke 2000-3000 på en ny PC ....

 

Men om du absolutt skal oppgradere med gamle deler så er det nok lettest å fine noe på ebay, du finner iværtfall ikke noe nytt noe ...

 

AMD Athlon 64 3700+ 2.4Ghz

2x1024mb DDR1 PC3200

ATI X1950Pro

En PSU rundt 400W av et bra merke ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...