Gå til innhold

Sak vedr. laptop på service hos Lefdal


Micro80

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

En venninde av meg ahr levert inn sin laptop til Lefdal på Strømmen.

Hun har fått låne pc i mellomtiden.

PC-en hadde feil med harddisken. Formatering eller no, litt usikker på hva feilen er siden jeg ikke viste om det før nå.

 

Den ble levert inn den 4 januar, hun fikk den igjen 7 januar men leverte den tilbake med en gang for den var jo ikke i orden (sjekka med en gang). Hun hadde da betalt 200 for det.

De har den ennå flere uker siden. De 200 kronene gikk til reprasjon. Hun har spurte om hun kunne få tilbake pengene siden de ikke hadde reparert men det fikk hun ikke. De sa til henne at hun ikke trengte å betale neste gang.

 

Hun hører ikke noe fra Lefdal og når hun kontakter dem virker de ikke særlig interiserte for å få løst denne situasjonen.

 

Syns selv dette er helt syk behandling.

Hva har hun som krav til Lefdal om denne saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er maskinen?

Ny til jul

 

Er feilen en hardvare feil med harddisken? Eller er det kun feil med softvaren?

Software

 

Hva gjorde de for å fikse maskinen sist?

De hadde oppdatert pc, og restarta.

Men det gjorde hun hver gang hun skulle skru på pc for at den skulle starte.

Så de gjorde egentlig ingenting. Virker som de ikke veit helt hva problemet er.

 

PC-en har Windows Vista.

Lenke til kommentar

Kanskje du burde hjulpet henne med å reinstallere windowsen, så dere hadde slippet å betale og sende den inn.

 

Men om det f.eks er en produksjonsfeil på harddisken, så vil dette gå på garanti/reklamasjon.

Dere kan jo høre om de har sjekket harddisken for feil.

 

Når det gjelder softvarefeil. så lønner det seg ofte å heller be om hjelp fra venner som har greie på pc, enn å måtte sende maskinen inn.

Normalt så bør maskinen ikke være lenger inne på et verksted enn 1 mnd.

 

Du får bare få henne til å mase på dem :)

 

For det er Lefdal selv som prøver å fikse feilen? Eller har de videresendt PC-en?

Lenke til kommentar

Jeg fikk beklageligvis vite det idag.

Man skal jo heller ikke bruke sin egen tid når det er feil på varen man har kjøpt da.

Da burde man la selger fikse problemet etter min mening.

 

Jeg skal få henne til å mase på dem ennå mer og kreve informasjon om hva som skjer.

Men hva krav har kjøper i denne saken?

 

Er det andre som har problemer med Vista? Har hørt fra en annen en om problemer med trådløst nettverk som detter ut. Sitter samtidig med XP og der er kontakten hele tiden så det er ikke noe problem med AP'en.

Lenke til kommentar

Om pcen er inne hos infocare er verkstedtid alltid ca 4-6 uker etter julen, Januar er høysesong for pcservice. Pcen leveres tilbake med en gang den er reparert, og kunde har jo fått utlånsprodukt.

 

Skal lefdal kontakte konstant selv om de ikke har noe nytt å komme med? Verkstedrapport er ofte: 01.01 "pc tatt imot" "10.01" pc påbegynt reparasjon "03.02" pc ferdigreparert. Hva skal man da kontakte kunde for? Om kunde har fått informasjon om hvor lang tid det vil ta.

 

Ser ikke helt hva som er feil her? Produktet har nå vært ca 4 uker inne på verksted siden etter den ble "reparert" første gangen.

 

Men, hun bør kreve å få de 200,- tilbakebetalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...