Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på Japan Photo og desimerte kontoen i dag - nå står batteriet til D300'n til lading! De timene går uendelig sakte..

 

Hvor mye betalte du?

 

Samme som internettpris, 12.999,-

 

JP er skikkelig på hugget med prisene nå, tipper det er for å benytte anledningen til å øke kundemassen etter FotoVideo-problemene.

 

Tror de selger mange D300 nå, på samme tidspunkt som meg var det 1 annen som kjøpte, i dag var jeg innom for å spørre om noe, og da var det også en som kjøpte.

 

Merkelig, jeg fikk ikke internettpris på butikken i Akersgata, han la på frakt på 149,- som jeg evt. måttet betalt hvis jeg hadde bestilt fra JP's nettsider.

Er det flere som har erfaringer med dette hos Japan Photo?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig, jeg fikk ikke internettpris på butikken i Akersgata, han la på frakt på 149,- som jeg evt. måttet betalt hvis jeg hadde bestilt fra JP's nettsider.

Er det flere som har erfaringer med dette hos Japan Photo?

Around 95% of our prices are the same in the nett as in the shop. And ther`s not any kind of "transporttilleg" in the shop.

 

But:

 

If it happens that a customer comes to our shop and can prove that a serious competitor on shop level or web level - and that includes our own webshop - is cheaper, our shop manager has the right to go down to that price + the estimated price that the customer would have if he/she has to pay for transport/driving at the competitors place. This is not an automatic discount, but is in the full authority of our shop manager. He/She will evaluate our own cost price, the stock situation, the budget situation of the shop etc.

 

So in your case (a few days before the price became the same in shop/webshop) it seems that Akersgata did not want to loose you to a competitor (our own webshop) and therfore went down to this price + the esimatet transport price.

 

Whether it is smart to fight against the own webshop (or other JP shops) is another question of course ;-)

 

Stephan

Lenke til kommentar
Alle tingene jeg har kjøpt på Japan Photo har alltid kosta mer i butikk enn på nettbutikken.

Must be very popular products that are listed in the three big Norwegain price search engines and that get many clicks there.

 

We have a scanning software that scanns the most popular products of our 5 closest competitor on the nett (you can gues yourself who are these five....:-) ) We always see that our web price is below their price. These prices can change from day to day with minor price fights, sometimes like in a kindergarden. These "games" we do not play in the physical shops. But again, from our roughly 6000 listed products, that is the very small minority...

 

Stephan

Lenke til kommentar
Merkelig, jeg fikk ikke internettpris på butikken i Akersgata, han la på frakt på 149,- som jeg evt. måttet betalt hvis jeg hadde bestilt fra JP's nettsider.

Er det flere som har erfaringer med dette hos Japan Photo?

 

So in your case (a few days before the price became the same in shop/webshop) it seems that Akersgata did not want to loose you to a competitor (our own webshop) and therfore went down to this price + the esimatet transport price.

 

Whether it is smart to fight against the own webshop (or other JP shops) is another question of course ;-)

 

Stephan

 

Takk for greit svar.

Lenke til kommentar

Da er jeg eier av en D300 :D Det vanskelige valget var å velge et objektiv for å komme i gang med nytt system (har vært systemløs en liten stund). Har sett for meg et par objektiver på sikt, men disse er dessverre grisedyre her til lands. Etter en lengre samtale med selger, så ble valget (den kanskje noe "middelmådige") Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5. Litt skeptisk til denne da jeg er vant med L-objektiv til Canon, men håper jeg blir fornøyd inntil bedre optikk er på plass. Nikon 24-70/2.8 står høyt i ønskelista. Tur NY i sommer kan kanskje gjøre valget enklere.

Endret av Linken
Lenke til kommentar
Ser på D300 jeg også. Ser at noen Hong Kong selgere tilbyr 3 years extended warranty, slik at man kan få det serviced at yout local shop. Er dette ett Nikon papir, eller noe slik Mack opplegg?

 

Nå har jeg ikke et direkte svar på ditt spørsmål. Men jeg har kjøpt A700 fra HK og fikk med ett års internasjonal garanti. Sony Norge har bekreftet at den er gyldig. Forøvrig får Mack mye pepper for sin garanti i Statene (hvor de har egne verksted), men den internasjonale versjonen får gode tilbakemeldinger. Der sender du ditt kamera til nærmeste autoristerte verksted og Mack betaler regningen dersom det reperasjonen faller inn under vilkårene (som er noenlunde de samme som du har i forbrukerkjøpsloven).

Lenke til kommentar
Ser at andre nettbutikker har fulgt opp om prisnedsettingen.. MPX og komplett ligger tett etter japanfoto. Hvordan vil prisen fremover være tror dere? vil den ligg epå dette nivået eller får vi se enda flere nedganger?
Jeg tror vi vil se en liten nedgang fremover mot sommeren, og at det stabiliserer seg mer eller mindre på omtrent 12000 frem til en etterfølger er på plass, slik situasjonen var med D200. Kan være prisen blir litt lavere, siden DSLR generelt har blitt billigere, men jeg tror at prisen vil falle noe fremover allikevel.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
BHphoto er latterlig kul butikk! Kan også anbefale J&R musicstore (JR.com) i New York. De har en stor butikk noen få kvartaler unna B&H. En ting å sjekke nøye på B&H før en kjapp tur for handling er åpningstidene! Ortodokse jøder som eier sjappa og bare jøder som jobber der, så har litt sære åpningstider, spesielle høytider de holder stengt. Blant annet stengt lørdager, og tidlig stengt på fredager. Husk også +6% på alle priser i New York på ting som kjøpes over disk. Ingen taxrefund over there..

 

Meget bra service på både JR 0g B&H. Muligens litt lettere å prute hos JR.

 

http://www.bhphotovideo.com/find/HelpCente...OfOperation.jsp

 

Nikon garantier

Kamerahus = lokal garanti (dvs. garanti som gjelder kun gjelder for USA, kun for Europa etc.)

Objektiver = Internasjonal garanti

 

Få deg transfer via London. Sjekket priser på vei bort sist jeg var på tur. Faktisk bedre pris i en Dixon butikk på Heatrhow enn noen butikk i NY (var snakk om et D200 hus).

 

 

 

6% sales tax? Jeg trodde det var 11%?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Nå kan D300 , i en periode(?), handles for 10k hos JP , surt nok for alle som nylig har investert i dette flotte kameraet :cry:

http://www.japanphoto.no/product/digital-s...d300-kamerahus/

 

Jo, men det er jo en butikk som åpnes i Trondheim, så det er ikke et tilbud som varer ei heller noe som er lett å forutse :)

 

Lurer på hvor i Trondheim den åpner dog...

 

Var innom den gamle JPen i dag og kjøpte Lowepro Nova 3 veske samt Gorillapod :)

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Munkegata 35, vi åpner i den gamle FotoVideo butikken...

 

Stephan

Kjør litt gode tilbud på Leica, da! Sugen på en 24mm Elmarit ASPH og 50mm Summilux ASPH. Pakketilbud? Ta to - betal for en! :D

:-)

Dette kommer ikke før i en-to uker...

Vi åpner på 13nde, men det blir en midlertidig løsning fordi vi har ikke enda fått alle nye møbler. Skikkelig åpeningskampagne kommer nor alt er på plass...så langt blir det "bare" enkelstunts som D300 nå.

 

Men Leica er en bra idee :-)

Lenke til kommentar
Lurer på å bytte til d300.

 

Hvor mye kan jeg kreve for et Nikon d80 (brukt) m/ 18-70mm (nesten ikke brukt) + 2 minnekort. 5000?

 

Tja, 18-70mm selges jo for 10 000,- brukt da, så mulig du kan få mye for dette. ;)

 

Seriously, jeg vil si noe slikt, om du ikke vil lure noen på finn eller qxl:

Nikon D80: 4999,- nypris, dvs ca 3000-3200,- brukt.

18-70mm: ca 2500,- nypris, dvs ca 1500-1800,- brukt.

Minnekort: Liten bruktverdi. Legg dem ved som bonus, eller ta en hundrelapp for dem.

 

Totalt er 5000,- en ålreit pris, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...