Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dummeste jeg har hørt, vet du hvor mange snøscooterkjørere det finnes i Norge?Antall reg scootere tilsvarer ca 1pr 2 innbyggere, og da er det en smal gruppe

 

Ble sittende og lese denne tråden for å se om 30D var et lurt kjøp, men har var det mye annet som ble diskutert, bla snøscootere. Litt OT kanskje men hvordan kan det være 1 per 2. innbygger? Ingen (tilnærmet) i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger eller Kristiansand har vel det? Dvs at resten har 1 per innbygger, dvs en kjernefamilie på bygda har 5?

Endret av GOH
Lenke til kommentar

Herregud, for en tråd...

 

Dummeste jeg har hørt, vet du hvor mange snøscooterkjørere det finnes i Norge?Antall reg scootere tilsvarer ca 1pr 2 innbyggere, og da er det en smal gruppe

 

Ble sittende og lese denne tråden for å se om 30D var et lurt kjøp, men har var det mye annet som ble diskutert, bla snøscootere. Litt OT kanskje men hvordan kan det være 1 per 2. innbygger? Ingen (tilnærmet) i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger eller Kristiansand har vel det? Dvs at resten har 1 per innbygger, dvs en kjernefamilie på bygda har 5?

Jeg tror snøscooter er det samme som beltemotorsykkel ("Denne klassen gjelder føring av snøscooter (beltemotorsykkel) med eller uten tilhengerslede" - sitat: vegvesen.no).

 

I så fall sier Statistikkbanken til Statistisk Sentralbyrå (SSB) at det i 2006 var 58 327 registrerte beltemotorsykler i Norge... Langt unna 2,6 millioner hvertfall. Leste et sted at kanskje så lite som 30 % av snøscooterne i Norge er registrerte, men om vi tar med de 70 % som ikke er registrerte vil tallet fortsatt ikke overstige 200 000.

 

(Nå skal det sies at jeg har null peiling på snøscootere, så det er mulig beltemotorsykkel er noe helt annet og at jeg bare poster bullshit nå...)

Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt, vet du hvor mange snøscooterkjørere det finnes i Norge?Antall reg scootere tilsvarer ca 1pr 2 innbyggere, og da er det en smal gruppe
Ble sittende og lese denne tråden for å se om 30D var et lurt kjøp, men har var det mye annet som ble diskutert, bla snøscootere. Litt OT kanskje men hvordan kan det være 1 per 2. innbygger? Ingen (tilnærmet) i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger eller Kristiansand har vel det? Dvs at resten har 1 per innbygger, dvs en kjernefamilie på bygda har 5?

Det med scootere er en svadapåstand selvsagt - og en off-topic sådan. Tråden er dødsdømt uansett, kanskje like greit at noen stenger den
Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt, vet du hvor mange snøscooterkjørere det finnes i Norge?Antall reg scootere tilsvarer ca 1pr 2 innbyggere, og da er det en smal gruppe

 

Ble sittende og lese denne tråden for å se om 30D var et lurt kjøp, men har var det mye annet som ble diskutert, bla snøscootere. Litt OT kanskje men hvordan kan det være 1 per 2. innbygger? Ingen (tilnærmet) i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger eller Kristiansand har vel det? Dvs at resten har 1 per innbygger, dvs en kjernefamilie på bygda har 5?

 

Tja du kunne ikke lest serlig nøye da,reg at du fikk med deg feilen men ikke at den var rettet og det med uthevet skrift :p

 

Har sjekket opp saken og mitt tall gjelder ikke for bare Norge,beklager det men rett sakl være rett og jeg har heller ikke problemer med å inrømme feil

Lenke til kommentar

Merkelig tråd dette. Men tilbake til saken. Argumenter, som det er mange av, er en ting. Men så var det følelsen da ... har selv hatt 400D og regner med at 450 blir omtrent det samme, men med flere salgbare funksjoner. Personlig greide jeg aldri helt å bli venn meg med 400D. Men jeg tror det kommer veldig mye an på hva slags perosn man er om man blir mest fornøyd med 30D eller 400D.

 

For å ta en kanskje merkelig sammenligning(Og dem er det jo en del av her): Om du er typen som kjøper stereoanlegg utfra spesifikasjoner og blir fornøyd, så kjøp 400d. Om du elsker god lyd, bruker mye tid på å finlytte til musikk og kanskje til og med liker følelsen av en tung velsmurt volumkontroll, kort sagt, liker tyngden som ofte ligger i kvalitet, så kjøp 30D. Bruk gjerne eksemplet på mobil eller noe annet som ligger deg nær.

 

Kanskje en litt søkt sammenligning. Poenget er at det ikke alltid er spesifikasjoner og gode argumenter som bør styre et valg, men faktorer som hvem man er, hva man liker og hva man skal bruke.

Lenke til kommentar
For å ta en kanskje merkelig sammenligning(Og dem er det jo en del av her): Om du er typen som kjøper stereoanlegg utfra spesifikasjoner og blir fornøyd, så kjøp 400d. Om du elsker god lyd, bruker mye tid på å finlytte til musikk og kanskje til og med liker følelsen av en tung velsmurt volumkontroll, kort sagt, liker tyngden som ofte ligger i kvalitet, så kjøp 30D.

Dette er en smart sammenligning. Fordi mange av 30D's styrker lar seg ikke lese ut ifra et ark med spesifikasjoner.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Takk skal du ha, Tom. Trodde i grunnen jeg skulle få pepper for den sammenligningen. Er du forresten fornøyd med Sigma 17-70 til EOS 30D? Er selv på jakt etter et godt allround objektiv. Hadde Tamron 17- 50, men ble aldri helt venner med det heller. (Det er vel strengt tatt ulovlig å spørre om slikt, så dermed beklager jeg likegodt med det samme)

Lenke til kommentar
Takk skal du ha, Tom. Trodde i grunnen jeg skulle få pepper for den sammenligningen. Er du forresten fornøyd med Sigma 17-70 til EOS 30D? Er selv på jakt etter et godt allround objektiv. Hadde Tamron 17- 50, men ble aldri helt venner med det heller. (Det er vel strengt tatt ulovlig å spørre om slikt, så dermed beklager jeg likegodt med det samme)

 

Jeg har Tamron 17-50 og er blitt god venn med det.

Selvfølgelig har det sine svakheter, som litt treg autofokus (sammenlignet med USM), ikke topp byggekvalitet, og en klønete plassering av af/mf bryteren.

 

Ville ikke byttet det i Sigma 17-70, det er ikke skarpere, raskere eller bedre bygget.

 

Sigma's 18-50 2.8 ville vært et bedre valg i så måte, eller kanskje Tokina 16-50 2.8.

Men da er du nesten oppe i prisen til Canon 17-55 f2.8 IS, som har fått mye skryt og er et veldig anvendelig objektiv.

Lenke til kommentar
Takk skal du ha, Tom. Trodde i grunnen jeg skulle få pepper for den sammenligningen. Er du forresten fornøyd med Sigma 17-70 til EOS 30D? Er selv på jakt etter et godt allround objektiv. Hadde Tamron 17- 50, men ble aldri helt venner med det heller. (Det er vel strengt tatt ulovlig å spørre om slikt, så dermed beklager jeg likegodt med det samme)

Jeg har hatt Tamron 17-50mm, men sjøsatte den ved et uhell i fjor sommer. Så ut ifra at jeg har hatt begge, så kan jeg nok uttale meg om temaet. Og begge objektivene har blitt debattert opp og ned i andre tråder...

 

Ettersom du aldri ble skikkelig venn med Tamron'en, så er jeg nok redd du heller ikke vil bli venn med Sigmaen heller. Min erfaring er at Sigmaen er bortimot like skarp som Tamron'en. Men den er ikke like lyssterk; den er dog noe lenger i teleområdet. Men den er like treg i autofokusen, og bråker noenlunde like mye/lite. Anbefaler deg å ta en titt på Sigma 18-50mm f/2.8 istedet. Den skal være et par hakk vassere (ihvertfall ifølge svenske Foto og Photozone.de).

 

Tom

 

Tom

Lenke til kommentar
For å ta en kanskje merkelig sammenligning(Og dem er det jo en del av her): Om du er typen som kjøper stereoanlegg utfra spesifikasjoner og blir fornøyd, så kjøp 400d. Om du elsker god lyd, bruker mye tid på å finlytte til musikk og kanskje til og med liker følelsen av en tung velsmurt volumkontroll, kort sagt, liker tyngden som ofte ligger i kvalitet, så kjøp 30D.

Dette er en smart sammenligning. Fordi mange av 30D's styrker lar seg ikke lese ut ifra et ark med spesifikasjoner.

 

Tom

 

Tror ikke noen er uenige i det som her skrives, personelig har jeg heller aldri hevdet at 30D var et dårlig kamera,da hadde jeg neppe kjøpt det.

Mitt utgangspunkt er forskjellige funksjoner og hvor vidt vi ønsker disse, er en funksjon viktig for en/flere personer så kjøper de ikke en ting som mangler disse om en da ikke skulle ramle over et supertilbud som tilfelle var med 30D nå.

Og når grupper mener en funksjon er viktig,så bør man vitterligen respektere også deres syn å ta det til etteretning og ikke avvise noen, for vi er nettop som det skrives : "men faktorer som hvem man er, hva man liker og hva man skal bruke."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...