Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gå opp i vekt og trening


Kriss-O

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Damn, prøvde å finne en artikkel på treningsforum som nettopp tok for seg dette med "høy forbrenning" og om vektøkning. Prøvde et kjapt googlesøk, men fant den ikke.

 

Skal hjelpe med noen spiseskjeer olivenolje i løpet av en dag for kalori-innakets skyld. Hvem vet, kanskje det bare er dette som skal til for å hjelpe deg opp i vekt.

 

Edit: Ikke artikkelen jeg leter etter, men den gir deg en i alle fall litt tips.

 

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=128

Endret av Sirhaavard
Lenke til kommentar

Du spiser for lite. For å gå opp i vekt må du få i deg flere kalorier enn du forbrenner. Prøv å se hvor mange kalorier du får i deg på en dag nå, du burde ligge på minimum 2500-3000 kcal pr dag. Da må du gjerne spise 5-6 store måltider hver dag, ikke 2 brødskiver til frokost, litt middag og 2 brødskiver til kvelds. Det er alt for lite. Kaloriene burde også være fordelt på karbohydrater, proteiner og sunt fett (plante- og fiskeolje). Trene er også en god ide, siden det ikke ser så bra ut å bare legge på seg fett, men da er det enda viktigere å spise mye, spesielt få i seg nok proteiner. Så les om kosthold og trening på treningsforum og spis til du omtrent spyr 5-6 ganger om dagen og tren styrketrening, så kommer garantert kiloene :)

Lenke til kommentar

Min mamma slet i mange mange år med akkurat det samme, helt til hun en dag fikk et tips på apoteket, der har de en drikk (ligner på små saft bokser man kjøper til barn, husker ikke navnet) som ikke koster skjorta, hun drakk en sånn boks om dagen og begynte å gå 2-3 halvlange turer hver dag (ca 3km til sammen hver dag), på 3-4 måneder hadde hun klart å gå opp nesten 10 kilo, kanskje verdt å sjekke opp?

Lenke til kommentar
Du spiser for lite. For å gå opp i vekt må du få i deg flere kalorier enn du forbrenner. Prøv å se hvor mange kalorier du får i deg på en dag nå, du burde ligge på minimum 2500-3000 kcal pr dag. Da må du gjerne spise 5-6 store måltider hver dag, ikke 2 brødskiver til frokost, litt middag og 2 brødskiver til kvelds. Det er alt for lite. Kaloriene burde også være fordelt på karbohydrater, proteiner og sunt fett (plante- og fiskeolje). Trene er også en god ide, siden det ikke ser så bra ut å bare legge på seg fett, men da er det enda viktigere å spise mye, spesielt få i seg nok proteiner. Så les om kosthold og trening på treningsforum og spis til du omtrent spyr 5-6 ganger om dagen og tren styrketrening, så kommer garantert kiloene :)

 

Siden personen ikke har sagt noe om hvor mye han/hun spiser skal man være forsiktig med å si dette.. høy forbrening kan bety at man ikke legger på seg uansett hvor mye man spiser..

 

Hvis det stemmer at du spiser for lite, så er dette gode tips, men hvis det ikke stemmer, prøv å tren mer, få muskler på kroppen, da blir du ikke like tynn.

Lenke til kommentar
Siden personen ikke har sagt noe om hvor mye han/hun spiser skal man være forsiktig med å si dette.. høy forbrening kan bety at man ikke legger på seg uansett hvor mye man spiser..

 

Hvis det stemmer at du spiser for lite, så er dette gode tips, men hvis det ikke stemmer, prøv å tren mer, få muskler på kroppen, da blir du ikke like tynn.

 

Selvfølgelig er det variasjon i menneskers forbrenningsevne, men det er bare bullshit at man har så høy forbrenning at man ikke legger på seg! Man spiser simpelten for lite.

Lenke til kommentar
Du spiser for lite. For å gå opp i vekt må du få i deg flere kalorier enn du forbrenner. Prøv å se hvor mange kalorier du får i deg på en dag nå, du burde ligge på minimum 2500-3000 kcal pr dag. Da må du gjerne spise 5-6 store måltider hver dag, ikke 2 brødskiver til frokost, litt middag og 2 brødskiver til kvelds. Det er alt for lite. Kaloriene burde også være fordelt på karbohydrater, proteiner og sunt fett (plante- og fiskeolje). Trene er også en god ide, siden det ikke ser så bra ut å bare legge på seg fett, men da er det enda viktigere å spise mye, spesielt få i seg nok proteiner. Så les om kosthold og trening på treningsforum og spis til du omtrent spyr 5-6 ganger om dagen og tren styrketrening, så kommer garantert kiloene :)

 

Siden personen ikke har sagt noe om hvor mye han/hun spiser skal man være forsiktig med å si dette.. høy forbrening kan bety at man ikke legger på seg uansett hvor mye man spiser..

 

Hvis det stemmer at du spiser for lite, så er dette gode tips, men hvis det ikke stemmer, prøv å tren mer, få muskler på kroppen, da blir du ikke like tynn.

 

 

det går jo ikke ann det du sier, så god forbrenning har så og si ingen.. spiser du masse carbs så går du opp så lenge du spiser mer enn du forbrenner....

 

åssen er kg, høyde og alder på deg ?

 

alternativt kan du putte i deg noe gainer, så kommer du nok til å gå opp skal du se ;)

Lenke til kommentar
takk for alle svar:) Jeg er 18, midt i mellom 65 - 70 kg ca, 1.90 i høyden. Jeg spiser nok litt lite, lider av konstsnt lite mat lyst også. Tipper jeg spiser ganske lite, skal begynne å trene en del mer nå.

 

Skjønner ikke helt hvordan du kan konkludere med høy forbrenning når du spiser lite? Dersom du skal trene en del mer, burde du også spise en del mer, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Istedenfor å lage en ny tråd, bare spør jeg her;

 

Jeg har omtrent samme problemet. Jeg har nettopp begynt å prøve å gå opp i vekt å trene, men kostholdet mitt er ganske lite variert. Det består av bare havregryn, og noe annet til middag, spørst hva mamma lager. :p

 

Men er dette noe lurt? Jeg har gått opp et par kilo ser jeg, men er det bra å spise så mye av det samme? Får jeg nok av det forskjellige jeg trenger fra middagen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...