Gå til innhold

Virtuell mappe på fra en FTP til en annen


jogil

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg skulle nå tro det er rent teknisk mulig å gjennomføre dette med FTP-protokollen, men jeg tviler på at dette støttes av serverprogramvaren. Mulig det hadde vært mulig om du hadde full tilgang til begge maskinene.

 

Nope. FTP protokollen er simpel og sier ingenting om "hvor" ting faktisk ligger på servere(eller i dette tilfellet "ikke på serveren"). Protokollen sier bare hvordan klienten og serveren skal snakke sammen.

 

For at mappen du skal dele hjemmefra skal brukes så må maskinen som ftp serveren kjører på mappe opp denne katalogen på en eller annen måte. Dette støttes garantert ikke av ProIsp.

 

Sett heller opp en egen ftp server hjemme.

 

Og dessuten så har dette spørsmålet ingenting med programmering å gjøre. Bør flyttes til nettverksdelen av forumet.

Lenke til kommentar
Nope. FTP protokollen er simpel og sier ingenting om "hvor" ting faktisk ligger på servere(eller i dette tilfellet "ikke på serveren"). Protokollen sier bare hvordan klienten og serveren skal snakke sammen.
Nei, jeg tror dette skulle la seg gjennomføre med FTP-protokollen.
  1. Klient kobler til Server 1.
  2. Klient navigerer seg frem til en virtuell mappe.
  3. Server 1 kobler seg til Server 2.
  4. Server 1 navigerer seg frem til den virtuelle mappens lokalisasjon på Server 2.
  5. Server 1 setter Server 2 til samme modus (Active eller Passive) som den selv.
  6. Alle kommandoer foruten QUIT og CWD (her må mappenavn endres) sendes uhindret til Server 2. Kommandoer addressert fra Server 2 sendes uhindret til klienten.
  7. Fortsett slik inntil klient sender QUIT eller bruker CWD til å navigere ut av den virtuelle mappen.

Server 1 fungerer her som en slags proxy til Server 2. Bemerk at server 2 må støtte FXP, og server 1 må kunne følge en forholdsvis uortodoks prosedyre.

 

Sett heller opp en egen ftp server hjemme.
Enig i dette.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...