Gå til innhold

Kulturo: Cloverfield


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filmen er altfor kort etter min mening, jeg ville likt om den hadde vært litt lengre (jeg liker lange filmer, mye handling ol.)

Jeg synes filmen var veldig bra, likte vinklinga på hele filmen veldig godt. Den videotape-vinkelen gjør så hele filmen virker ekte, og dette liker jeg.

 

Likte ikke de altfor "utenomjordiske romvesnene", men de lagde filmen bra selv om det var litt for sci-fi (og jeg liker sci-fi)

 

Anbefaler denne til absolutt alle.

 

Edit:

Er jo begrenset hvor mye plass man har på en videotape

Du sier noe der xD

Endret av dizzled
Lenke til kommentar

I handlinga bruker de SD-kort, ikke tape...

 

Arr, begynner å bli forviret her men imdb.com sier dette:

The movie is exactly the length of a DV Tape and a sub-plot is established by showing bits and pieces of video previously recorded on the tape that is being recorded over.
, mens noen andre sier at det er et kamera mad SD-kort.(kilde)

 

http://imdb.com/media/rm1761384704/tt1060277 vs. http://imdb.com/media/rm1912379648/tt1060277

Endret av CissaM
Lenke til kommentar

Woo!

Drit bra film! Har ikke ord!

 

Øyvind: Det er ETT stort monster, men som slipper ned mange små.

Personen på bildet er infisert etter ett bitt av de "mindre" og blir slaktet av soldater. (tror jeg, eller så sprengte kroppen på et eller annet vis)

 

Noe dere ikke kan unngå:

Dette er en Nokia sponset film... :p Nokia , Nokia og atter Nokia overalt

 

 

Spørsmål: Ble ikke noe av det de filmet på tapen?

i.o.m at du så litt av gamle filmen der hver gang han skulle spole tilbake.. -_- Så kan hende at jason ikke spolte tilbake også skrev over filmen. <- Da burde dem vel egentlig ha fått melding om at taåen var slutt?

Endret av ThomasT-93
Lenke til kommentar
I handlinga bruker de SD-kort, ikke tape...

 

Arr, begynner å bli forviret her men imdb.com sier dette:

The movie is exactly the length of a DV Tape and a sub-plot is established by showing bits and pieces of video previously recorded on the tape that is being recorded over.
, mens noen andre sier at det er et kamera mad SD-kort.(kilde)

 

http://imdb.com/media/rm1761384704/tt1060277 vs. http://imdb.com/media/rm1912379648/tt1060277

Det må ha vært en tape siden man så litt fra det som var filmet før på den samme tapen :) .

Lenke til kommentar

Det stod SD kort i selve filmen. Helt i begynnelsen, så presenterte militæret tapen "Cloverfield" og sa hvilket medie, dato og resten husker jeg ikke helt. Men jeg er veldig sikker på at det var SD kort, noe som er litt rart. Forstod ikke helt det med hoppingen i filmen, viss ikke ...

 

Kanskje det var de som fant filmen satte sammen alle de små klippene. Er ikke sikker på hvordan det kameraet fungerte da, men jeg er sikker på at den lagrer i klipp.

 

PS: Bra film

Lenke til kommentar
Så filmen i går, likte den godt. Men klarte ikke helt å få med meg hva som skjedde med Marlena. Sprengte hun eller ble hun slaktet av soldatene?

 

 

Rett før hun "sprengte" så kom de bærende på en type/dame på en båre som hadde blitt bitt, der var det bare ett stort hull i magen...nesten ala Alien, men bare mye større. Så tror nok hun "sprengte", eller monsteret kom ut av kroppen...

 

 

 

Ellers en bra film, litt skuffet, fortjener ikke mer enn 8/10, max.... litt for lik Blair Witch Project....etter min mening, eller i alle fall konseptet. Greit at handlinger foregår i en storby og ikke langt ute i skogen, men mye likt her....

Likevel, hadde vel blitt noe slikt når folk filmer de siste timene i livet sitt, og vet at de skal dø mot slutten...

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

For oss som ikke har sett filmen, så trenger dere ikke å komme med spoilere. Mulig noen ikke vil vite hva som skjedde med damen, og vil heller være uvitende å bli overrasket når de ser filmen.

 

Greit at man kan la være å lese tråden før man har sett filmen, men enkelte vil nok titte innom uansett. Så litt varsom kan man være.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Hun blir jo bit i tunnelen av de små, så når de kommer frem til soldatene så, begynner hun å blø ut av øynene, og da skriker folk "hun er smitet(ikke smitet, men samme betydning, var et ord på I husker jeg rett) da kommer to folk med drakter på seg å får henne inn i et slags telt, og vips BANG! hun sprengte. Slik jeg fikk det med meg...

 

EDIT: Ang. SD-kort/tape saken: Senere i filmen spør Rob, om han har skiftet tape også...

Endret av CissaM
Lenke til kommentar

Tja - Dette er en film jeg virkelig ble engasjert i, ikke et sekund av filmen kjedet meg det minste, det var nervepirrende action og en følelse av total uvitenhet igjennom hele filmen - Må sees på kino. Denne filmen går klart til tops på min Top 5 Liste, som ellers består av: Lord of War, Black Snake Moan, Kill Bill, Reservoir Dogs.

 

 

Og for de som har sett filmen og vil vite mer:

 

Monstret døde ikke ved Hammer-down.

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...