Gå til innhold

Vista SP1 ferdig utviklet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke sikker, men jeg regner med at det er slik at Vista tar en del av rammen til den precachingen, eller hva det heter, og frigir den når det begynner å bli lite ledig ram. Det er jo ikke noe galt i at rammen brukes vel?

 

Minnet som brukes til precaching er ikke med i regnestykke når Vista viser brukt og ledig minne. Inkludert precaching, så er nesten alltid alt minnet brukt opp. Så dette er tall uten precaching (det gjelder minnebruken på ca 700 MB som vista har når man booter inn også)

 

AtW

Lenke til kommentar
Bare en ting jeg lurer på... Om man installerer "Service Pack 1 RC Refresh 2"

på Vista Ultimate x64, må man da installere alt på nytt når den endelige versjonen kommer ut eller hvordan er dette??? :hmm:

 

Da må du fjerne refresh 2 før du installerer final ja, ellers så kan ting gå litt galt :p

Og ja, når du avinstallerer SP1 kan det by på noen irriterende problemer det og..

(selv om du installerer final igjen etterpå)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Image er tingen gutter og jenter. Å gå tilbake i tid å installere en ny versjon blir en del lettere :-)

 

Dere med Business og ultimate har også image muligheter i vista.

 

Image, så stress :p

 

Fra spøk til alvor :)

 

Du skal kunne avinstallere Service Pack 1 under den legg til fjern programmer greia i Vista.

Jeg fikk hvert fall det til, men den het ikke "Service Pack 1" eller noe slikt, du må bare vite hvem av Vista oppdateringene du må slette ;)

 

Husker dessverre ikke hvilken det var i farta

Lenke til kommentar

Windows Vista Forums

 

Download Windows Vista Service Pack 1 (SP1) Upgrade Final.

 

REQUIREMENTS:

 

Windows Vista (32-bit) English

Windows Vista (64-bit) English

 

Size: 434 MB (455,562,200 bytes)

MD5 Checksum: d597866e93bc8f80ecca234c4e9ce5a2

 

 

You can use SP1 to update all editions of Windows Vista:

 

• Windows Vista Starter

• Windows Vista Home Basic

• Windows Vista Home Premium

• Windows Vista Business

• Windows Vista Enterprise

• Windows Vista Ultimate

Lenke til kommentar

Det er fremdeles noen problemer med installering av SP1 og noen drivere som må reinstalleres etterpå. Det høres kanskje ikke ut som ett stort problem for enkeltbrukere, og det er det strengt tatt ikke, men hva med de bedriftene som må reinstallere drivere på X antall maskiner? det er en sabla stor jobb...

Lenke til kommentar
Det er fremdeles noen problemer med installering av SP1 og noen drivere som må reinstalleres etterpå. Det høres kanskje ikke ut som ett stort problem for enkeltbrukere, og det er det strengt tatt ikke, men hva med de bedriftene som må reinstallere drivere på X antall maskiner? det er en sabla stor jobb...

 

Jeg sitter også med den inntrykket at det er best å slipstreame SP1 og installere hele maskinen på nytt ;)

Fikk hvert fall noen problemer når jeg forsøkte med RC2 (refresh 1) for en tid tilbake.

 

 

Er det mulig å slipstreame SP1 med vLite?

Microsoft selv uttalte vell at Service Pack 1 ikke skulle kunne slipstreames :dontgetit:

 

Må vi betale for en ny Vista SP1 disk?

Lenke til kommentar
Er det mulig å slipstreame SP1 med vLite?

Microsoft selv uttalte vell at Service Pack 1 ikke skulle kunne slipstreames :dontgetit:

 

Må vi betale for en ny Vista SP1 disk?

Nei, det er ikke mulig å slipstreame SP1.

 

Om man må betale for en SP1 disk har ingen noen anelse om enda. Beste løsningen for øyeblikket er å laste ned den preintegrerte offisielle Vista SP1-versjonen fra diverse torrent-sider (krever egen cdkey og aktivering, så er i grunn ikke pirat-virksomhet etter MIN ærlige mening, men...).

Lenke til kommentar

Ikke mulig å slipstreame SP1? Det bør da være mulig å få fritt tilsendte kopier av Vista DVD med SP1 integrert...

 

Hvorfor skulle det ikke være mulig å slipstreame egentlig? Det må jo gjøre prosessen for mange mye mye lettere?

 

shabador: å laste ned CDen er ikke å piratkopiere. Man har betalt for bruken av programmet, ikke mediumet det kom på (eller i liten grad mediumet) Blir det ødelagt er det fritt frem å selv anskaffe det på ny selv. Spesiellt når det ikke fungerer uten din CD key uansett.

 

 

In fact, the slipstream option is not officially supported for stand-alone version of SP1 in this pre-beta executable, and Microsoft will only release slipstream version of Vista SP1 retail media or Volume Licensing DVD after SP1 goes live.

 

Slik jeg tolker denne quoten er det bare beta versjonene som ikke kan slipstreames...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...