Gå til innhold

Half-Life: Når kommer HL: Episode Three?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Drit i episode 3 - Gaa rett paa HL 3!

 

HL 2 er det beste fps spillet noensinne!

Episode 1 er den stoerste skuffelsen noensinne (muuuulig jeg hadde litt for store forventninger...)

Episode 2 var meget opploeftende (sett i forhold til epi 1) men mangle fyldigheten og den varierte oplevelsen som HL 2 hadde.

Enig med deg der, hadde nok litt store forventninger ja, men spillet ble liksom så smalt, var ikke store arealet å leke på :p

Men, drit i ep.3 gud forby, må jo ha en egen episode der vi er på Aperture Science.. :D

Lenke til kommentar
Episode 2 var meget opploeftende (sett i forhold til epi 1) men mangle fyldigheten og den varierte oplevelsen som HL 2 hadde.

Ep. 2 var tilnærmet så morsomt som Hl2! :D i alle fall i min bok. Virkelig deilig å oppleve HL2-universet utendørs. Tror forresten aldri jeg har brukt omgivelsene så mye i et spill før som i EP2. Til å drepe med, that is :p

 

Men OT, tror du må belage deg på 1+ år før EP3 kommer :) Håper vi får med de store grafiske oppdateringene til Source-spillene i en slags ny Orange Box med EP3.

Lenke til kommentar
June 6, 2006 - In a recent interview with Eurogamer, Valve revealed that the just-released Half-Life 2: Episode 1 and the forthcoming Episodes 2 and 3 will serve as the third game in the series. Rather than make gamers wait another six-plus years for Half-Life 3, the developer thought people might appreciate playing the game in smaller chunks if they didn't have to wait as long.

 

http://pc.ign.com/articles/711/711560p1.html

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Det er en to år gammel nyhet, Valve har sagt at det vill komme flere spill etter EP. 3

 

The confirmation came from Valve's Dave Lombardi who simply had this to say:

 

We haven’t announced anything specific, but Half-Life won’t end at Episode Three – hang on to your crowbars!

 

Episode 1, 2 og 3 er en direkte fortsettelse på Halflife 2, etter det jeg har lest vil ikke Halflife 3 være det og Half life 2 delen vil være slutt etter episode 3. i Episode 3 vil vi få svarene på alt som har skjedd. Valve sier det vil bli det mest avslørende spillet i hele serien

Endret av Mikkel Slask
Lenke til kommentar
Episode 1, 2 og 3 er en direkte fortsettelse på Halflife 2, etter det jeg har lest vil ikke Halflife 3 være det og Half life 2 delen vil være slutt etter episode 3. i Episode 3 vil vi få svarene på alt som har skjedd. Valve sier det vil bli det mest avslørende spillet i hele serien

 

Vil det ikke bli HL3: Episode one/two/three? Lager de ny spillmotor for 5-10 timers spilletid? Og hl2 storyen hører jo tett sammen med hl1 storyen. Det må jo fortsette der det slapp sist. Episode three kan jo ikke bare svare på alle spørsmål og la deg drepe alle combines og creeps som har komt til jorden.

Lenke til kommentar

Ingen som sier at du må ta deg av alle, men nok til at resten bare er opprydningsarbeid.

Og nei, historien må ikke fortsette, det er ingenting som tilsier det utenom at Valve valgte å viderføre Half-Life under samme navnet, med en så aldri så liten 2 bak, dette må (dessverre) ikke dermed bety at half-life 3 fortsetter historien hvor hl2: ep 3 slapp.

 

Valve benytter seg av Source-motoren, en tungt modifisert variant atpåtil, til de nyeste spill i steams segment, og det kommer de nok til å fortsette med.

Endret av Ryuk
Lenke til kommentar

Kommer hl3 til å kjøre source motoren? I Hl3 også? Trodde episode one het akkurat det istede for hl3 fordi det var egentlig samme spill med fortsettende story og nye steder. Og synes at det hadde vært kjipt om historien sluttet i episode three da. Lurer på hvordan hl3 storyen blir da, oppbygningen av det nye samfunnet?

Lenke til kommentar
Kommer hl3 til å kjøre source motoren? I Hl3 også?

Vi vet absolutt ingenting om HL3. Mext sannsynlig kommer nok en ny sourcemotor alà GoldSource -> Dagens sourcemotor.

Ep3 kommer nok til å kjøre på nåverende sourcemotor, men vil nok få tunge modifiseringer slik som Ep1 og 2 fikk :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg spekulerer i om HL3 kommer til å handle om angrepet på combine.

 

Om for eksempel ep3 går på borealis og aperture og klarer opp en del med gman, så blir kanskje hl3 drevet av at menneskene skal bruke aperture teknologien til å angripe combine hos dem.

 

Håper i så fall valve gjør det på en måte som gjør at man ikke bare hopper rundt i verdensrommet..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg står fortsatt på mitt. Hl3 vil få ny grafikk motor, for source er jo allerede utdatert, og jeg ser ikke forskjell på hl2 og ep2 utenom småting som forhåndslaget ødeleggelse og slikt. I 2010+ så holder det ikke med så dårlig vann effekter, selve vannet er nice men når du går eller skyter i det blir det bare hvitt.

 

(det er ikke sikkert at kommer hl3 da, siden valve kun har sagt at ep3 ikke blir siste hl spill)

Lenke til kommentar

Gå detjaljene, du vil se at dører, låser og småtteri er mer detaljert. Der ser ikke ut som ting er malt på. Så det er blitt litt modifiseringer ja. Mem når de først skal lage ett helt nytt spill kan de like godt lage en ny motor hvis det da er nødvendig.

Lenke til kommentar

Det som gjør source til en spesiell motor er nettopp at den er designet med tanke på oppgraderinger. Valve har invistert mye penger i motoren slik at de kan fortsette å bruke den.

 

Valve har kommet med grafiske oppdateringer til alle hl titler og vil gjøre det med episode 3 og hl3 også. Men de vil nok ikke lage en helt ny motor.

 

Etter hva jeg har hørt så stammer faktisk source motoren fra den motoren som ble brukt i hl1, men den er selvfølgelig kraftig modifisert, og det er ikke mange likheter igjen.

 

Jeg ser ingen grunn til at de skal lage en ny motor istedenfor å oppgradere source motoren. Vannet har forresten også fått nye effekter.

Endret av loaf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...