Gå til innhold

PS3 kontrollen har dårligst batterikapasiteten!


Jo Are

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så dette betyr at Ps3 kontrollen er dårligst til å være påslått...

Xbox 360 og Wii vinner på at de kan være slått av...

 

THIS JUST IN:

Ps3 bruker nesten ikke strøm sammenlignet med "Random consol" fordi Ps3 ble skrudd av under test tiden.

 

skjønner ikke hvor folk får det fra at man ikke kan slå av ps3 kontrollen, kan jo bare trykke på ps knappen å velge å slå av kontrollen eller hele maskin, og da slår også kontrollen seg av, jeg spiller ikke ofte, gjerne med mange dagers mellomrom,kanskje opp til en uke og, å jeg lader den så og si ingenting, maks 3 ganger siden midten av november frem til nå.. jeg er veldig fornøyd med den ihvertfall

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar
Man kan skru av kontrollen når man ser film

 

Ja, det kan man, og ser man mye film er det ikke verre enn å kjøpe fjernkontrollen.

 

Jeg kunne skru den av før.. men jeg kan ikke etter en eller annen fw update. Aner ikke hvorfor.

 

Jeg har fjernkontrollen også, men det blir lett at jeg bare ta kontrollen som ligger fremme.

Lenke til kommentar
Dere kritiserer testen fordi batteriene som ble brukt ikke er like...?.. merkelig. Det er totalt uinteressant, poenget er hvor lenge den varer. BT bruker mer batteri, verre er det ikke. Når det blir litt risting i PS3-kontrolleren blir vel batteriet bedre, men alvorlig talt dere...testen har talt.

Alle har da fått med seg at oppladbare batterier varer kortere enn vanlige. Og når man bruker vanlige batterier, er det jo selvfølgelig også vesentlig hvilke batterier som blir brukt, da det er enorm forskjell på hvor mange mA de kan levere. Du kan da ikke seriøst være uenig i det?

 

Det er totalt uinteressant, poenget er hvor lenge den varer.

Den påstanden er til å bli frustert av. Hvor lenge den varer har jo kanskje noe med batteriet man putter i den? Det sier seg jo selv at nille-batterier og Coppertops ikke hadde gitt samme resultat.

 

Og som flere nevner impliserer testen at de andre kontrollene var skrudd av under deler av testtiden. Noe som fremstår som meget suspekt.

 

Testen har ikke talt. At den er publisert på en relativt stor webside, avskriver ikke det faktum at det er en idiot som har skrevet den.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Dere kritiserer testen fordi batteriene som ble brukt ikke er like...?.. merkelig. Det er totalt uinteressant, poenget er hvor lenge den varer. BT bruker mer batteri, verre er det ikke. Når det blir litt risting i PS3-kontrolleren blir vel batteriet bedre, men alvorlig talt dere...testen har talt.

Alle har da fått med seg at oppladbare batterier varer kortere enn vanlige. Og når man bruker vanlige batterier, er det jo selvfølgelig også vesentlig hvilke batterier som blir brukt, da det er enorm forskjell på hvor mange mA de kan levere. Du kan da ikke seriøst være uenig i det?

 

Det er totalt uinteressant, poenget er hvor lenge den varer.

Den påstanden er til å bli frustert av. Hvor lenge den varer har jo kanskje noe med batteriet man putter i den? Det sier seg jo selv at nille-batterier og Coppertops ikke hadde gitt samme resultat.

 

Og som flere nevner impliserer testen at de andre kontrollene var skrudd av under deler av testtiden. Noe som fremstår som meget suspekt.

 

Testen har ikke talt. At den er publisert på en relativt stor webside, avskriver ikke det faktum at det er en idiot som har skrevet den.

 

Det er kanskje en dårlig test ja. Poenget mitt er at slik jeg ser det er alt testet out of the box. At sixaxis ikke slår seg av er irrelevant. Om Sony har valgt å ikke la denne slå seg seg av etter en viss tid med inaktivitet er uinteressant. Om de andre kontrollerne gjør det automatisk er det det bra for dem. Man kan ikke gi sixaxis en fordel ved at man slår av denne manuelt, da blir det tukling med testen. Batteriene burde være vanlige duracell eller deromkring. Batterier man får tak i de fleste steder. Om Sony har valgt å ikke bruke vanlige batterier har fordeler og bakdeler. En av bakdelene er at man ikke kan velge batterier som varer lenger slik man kan med de to andre.

 

Egentlig er testen totalt uinteressant siden det bare er å bytte batterier eller sette i en ladekabel når det blinker rødt.

Lenke til kommentar
Testen har også sagt at Ps3 bruker mer batteri fordi den ikke slås av automatisk, betyr dette da at de andre ble slått av under testen? Hva er da vitsen med testen, burde det ikke være like forutsetninger? En test av batterilevetiden til 2 gjennstander burde være skrudd på hele tiden.

 

Man trenger ikkje å slå av de to andre kontrollene, de fikser dette sjøl. Sikkert det som er meint. Og om det slår så mye ut på PS3 at den ikkje slår seg av automatisk, vel da har vel Sony no å fikle med til neste oppdatering. For det er dumt å ikkje ha den muligheten.

Lenke til kommentar
Man kan ikke gi sixaxis en fordel ved at man slår av denne manuelt, da blir det tukling med testen.

Eventuelt kan man la være å slå noen av spakene av. Det nytter jo ikke å teste batterikapasisitet på ting som er slått av. Man trenger ikke være hjernekirurg for å se at det blir veldig, veldig feil. De kunne jo like gjern reist på ferie en uke, og 360-spaken ville fortsatt hatt batteri igjen, siden den var slått av.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

jeg mener værtfall at hvilket type batteri en kontroller bruker er totalt likegyldig. det som teller for meg er hvor lenge man kan bruke den uten å lade opp eller bytte batteri.

 

jeg har selv irritert meg over at jeg har glemt å lade opp en av kontrollerne til en spillkveld med kompiser..kjedelig å vente da...hadde vært mye bedre om man da har mulighet til å bruke vanlige batteri mens de oppladbare ligger på lading.

 

det testen sier er at om du bruker x360 kontroller eller wi så holder dem mye lenger enn ps3... at ps3 kontrollern ikke skrur seg av når den ikke brukes (venter på loading av spill osv) er jo bare en smart funksjon som gjør at de holder lenger.

 

at ps3 ikke har dette er jo helt tragisk. synes også det er dårlig at man ikke kan velge om man vil bruke oppladbare eller ikkeoppladbare batterier.

Lenke til kommentar
Man kan ikke gi sixaxis en fordel ved at man slår av denne manuelt, da blir det tukling med testen.

Eventuelt kan man la være å slå noen av spakene av. Det nytter jo ikke å teste batterikapasisitet på ting som er slått av. Man trenger ikke være hjernekirurg for å se at det blir veldig, veldig feil. De kunne jo like gjern reist på ferie en uke, og 360-spaken ville fortsatt hatt batteri igjen, siden den var slått av.

Helt enig! Det naturlige er å sørge for at 360-kontrollen er på hele tiden, ikke at man skruer av PS3-kontrollen. En sammenlikning er jo å teste batteritid på forskjellige bærbare, for så å skru av den ene i en time, mens den andre er på, og dermed hevde at den som var av hadde best batteritid. Jeg kan ikke forstå at noen ikke klarer å se feilen med denne testmetoden.

Lenke til kommentar

Bare å gi opp Geofrank, de som ikke har skjønt deg nå vil aldri forstå deg uansett. Forresten jeg har laget en ny batteritest. Xbox 360 kontrolleren klarte 9 timer og 30 minutter med konstant spilling, dette var med super duracell batteri. Wii kontrolleren varte 30 timer, med en innlagt pause på 10 timer grunnet at testerene fikk vondt i armene av all viftingen. Ps3 kontrolleren varte i 48 timer og 39 minutter. Ett trykk til høyre i xmb hver time for å tyne batteriet, og fordi det ikke var noen gode spill til ps3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...