Gå til innhold

Spill til gutt på to og et halvt?


Anbefalte innlegg

I dag debuterte guttungen på spillfronten. Jeg satt laptopen på fanget hans og fant fram til et sånt Elatomania-lignende flashspill på 123spill.no. Til min store overraskelse falt det 100% i smak. Han satt i over en time (ekstremt lang tid å holde på oppmerksomheten til en toåring) i strekk og trykte på aksellerasjonsknappen på motorsykkelen. Bakdelen var at jeg måtte restarte spillet omtrent hvert femte minutt, fordi han hadde kræsja. Naturlig nok er det spillet altfor vanskelig for ham, da man må forholde seg til fem taster og finjustere ifht. tyngdekraft.

 

Har tråla mange flashspill-sider uten å finne noe som egentlig passer til så små barn. Men jeg kan tenke meg at hvis jeg finner det rette spillet, så kan han få mye glede ut av enkel dataspilling. Noen som vet om et spill som passer for å små barn? Det bør være ekstremt lett, styring med maks to-tre knapper og et tema som er artig å se på. Aller helst bør det inneholde kjøretøy av noe slag (han er nemlig en skikkelig manne-mann), men det er ikke påkrevd. Håper dere veit om noe, jeg ser stort potensiale her! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da enda godt at det fremdeles finnes foreldre som ikke biter på hele "davaspill er djevelen" mentaliteten som samfunnet har prakket på oss i det siste, men jeg aner vel at med 500+ posts på HW.no så er du bedre informert om den slags enn de uvaskede massene ;)

 

Jeg er ikke noen stor spiller av flash-spill generellt (med noen unntak), men jeg ville ihvertfall nevne at plattformspill generellt er en god sjanger for barn (typ Mario om man skal nevne et erke-eksempel). Om du kan finne noe lignende og vanskelighetsgraden ikke er værre, så kan jeg tenke meg at det ikke tar mange timene får en 2,5-åring får ganske bra dreisen på det.

 

Men selvfølgelig - om han er i kjøretøy-mani stadiet, så hadde vel en eller annen racer kanskje vært morsommere :)

 

Om du gider å søke litt, så kan du vel ikke unngå å finne en håndfull gode flashbaserte spill, om det er det som er tanken.

 

Et raskt google søk på "kids flash games" viser jo det at det er haugevis av sider som er spesiellt har flash spill for barn. Det er sikkert mye crap, men også sikkert mange gullkorn.

 

bare sånn raskt eksempel

http://www.flashgamesforkids.com/category/Racing/1.html

 

Håper det gav noen gode tips på veien, selv om det ikke var mye konkret. :)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Vel, 123spill.no er jo helt kurant for en gutt på to og et halvt år...

Finnes mange spill som kan underholde en unge ei stund.

 

Er synd når dem blir noen få FÅ år eldre. Da dem begynner å spille bilspill og slår alle dine rekorder som om det var gårsdagens middag. (De rekordene du har brukt flere timer på å få...)

Lenke til kommentar

Takk for innspillet, Stigma. Jeg er av den formening at dataspill er et svært viktig pedagogisk hjelpemiddel som barn kan begynne med så tidlig så mulig. Selvsagt med fornuftig begrensning fra foreldrenes side. Selv har jeg spilt spill siden jeg var 4-5 år gammel. Da var det DOS-spill på diskett på fatterns datamaskin som var det store. Gjennom barndommen spilte jeg flittig, og gjør det fremdeles. Finnes fremdeles bilder av meg som liten pjokk med det splitter nye Command & Conquer (det første og beste i serien) på skjermen og feit engelskordbok på bordet. Har alltid gjort det bra i skolesammenheng, hatt et bra sosialt liv, aldri vært spesielt aggresiv eller sloss (til tross for drøssevis med voldsspill). I dag har jeg høyere utdanning, er gift og har barn. Mener at dataspill har en del av æren for den jeg har blitt. Derfor skal jeg også intrododusere og veilede sønnen min gjennom den spilljungelen som finnes. Gleder meg som en unge til årene som kommer! :)

 

Jepp, er ganske behagelig nå som han tross alt trenger hjelp av meg. Må si jeg nesten gruer litt til vi faktisk kan konkurrere skikkelig. Om et par år, på femårsdagen hans, blir det Wii i bursdagspresang! I dag er det bare pappas Xbox 360 som er aktuell som spillmaskin her i huset, og det er nok en litt voksen konsoll i forhold til spillutvalget.

 

Jeg fortsetter mitt søk etter enkle flashspill, takk for hjelpa folkens! :)

Lenke til kommentar

Det finnes ikke spill laget for toåringer nettopp fordi to år gamle unger har mye mer utbytte av andre, mer klassiske leker som duplo, fargestifter, you name it.

Personlig hadde jeg ventet noen år, til han/hun blir litt eldre, og kanskje setter seg ved pcen selv.

Spiller du mye så kommer nok interessen av seg selv. Monkey see, mokey do.

Lenke til kommentar

prøv å laste ned et spill som heter elestomania, dette spillet er fra 1997 tror jeg og handler om motorkross kjøring i 2d grafikk, dette passer utmerket til 2 åringer og eldre, et annent jeg vil nevne er et spill som heter worms.

hvis du ikke vil at sønnen din skal spille et spill der marker bruker dårlige våpner til å skyte seg selv uti vannet vil jeg ikke anbefale dette spillet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...