Gå til innhold

Teppe VS Gulv


Valkyria

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nope.

en kamerat shanghaiet PCen min og lagde posten ^^

har faktisk ikke sett den før nå.

 

når jeg ser over det, så virker det som det er umulig... han ga meg et hint, og det var: du kan brette teppet.

 

da forsvinner jo meningen med å kunne klippe den kun i to biter. (som oppgaven ber oss om)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenker dette er enn sånn "HAHA" det er jo en måte som går an men det blir vel litt feil.

 

Hvis teppet er 10x10 så er det antageligvis 1cm tykt eller noe.. hvis du klipper det på bredden så du får 2 deler på 10x10 som er 0.5cm tykt kan du legge delene over og brette det sånn at det dekker hele gulvet, men du vil jo få en oppside og en nedside... hvis dette er løsningen så er den som har lagt denne gåten bare teit.

Lenke til kommentar
det skal klippes i to. om du hadde klippet det tusen ganger hadde det ikkje vært nokk til å dekke det.

Teppet er vel like sort om/ dekker like mye område om du klipper det en eller to ganger?

 

Det jeg spør om, er om man kan "dele" klippet, eller snu saksa når man er halvveis. Er det mulig?

 

Eks på vedlagt bilde. Tar forbehold om at klippet ikke er tenkt gjennom, og vil mest sannsynlig ikke passe med gulvet =)

post-129905-1203952751_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...